Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skjøting av ladekabel

Startet av -marius-, torsdag 22. august 2019, klokken 11:59

« forrige - neste »

-marius-

Finnes det forlengere for type 2 kabel?
Der jeg bor ble det satt opp 1 ladeboks med 5m fast ladekabel per leilighet noe som er ok når man har 1 bil som skal lades.
Bil nr 2 må parkeres på fellesparkering og da blir 5m litt for kort i forhold til der hvor jeg kan parkere den. 3m lenger kabel hadde gjort at jeg bare kunne flytte kabel over til bil nummer 2 uten å måtte flytte om på begge bilene hver eneste kveld.

Speeder

Nei, man kan ikke skjøte Type 2 ladekabler. Men å eventuelt montere en ny, og lengre kabel på stasjonen går sikkert.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

-marius-


jkirkebo

Sitat fra: -marius- på torsdag 22. august 2019, klokken 12:38
Ok, fant forresten denne siden nå: https://evcables.co.uk/index.php/type-2-extension-all-colours.html
Så noen lager det tydeligvis.

Det meste finnes, men slike bryter mot standarden og er derfor ulovlige både å bruke og selge.

Men hvorfor i all verden er det montert ladestasjoner med fast kabel på et slikt sted? Hva om noen skal lade både en type 1 og en type 1 elbil? Det normale er å sette opp ladestasjoner med type 2 uttak, da kunne du bare kjøpt en 10m type 2 kabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

-marius-

Godt spørsmål, dette ble gjort før jeg flyttet dit, så usikker på grunnen til det. Sikkert pris og hvilke biler som de som bodde her på det tidspunktet haddde.
Vurderer å kjøpe en 10m 20A 1 fas kabel og montere. Laderen er på 16A så da burde man være innafor.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA