Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder

Startet av kodax, torsdag 22. august 2019, klokken 11:11

« forrige - neste »

Tafsern

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 24. september 2020, klokken 09:05
Sitat fra: magnetic på onsdag 23. september 2020, klokken 20:36
VW ID.4 PREMIERE review Exterior Interior new Volkswagen "Tiguan EV" SUV - Autogefühl
https://www.youtube.com/watch?v=8Mh7BcIN77I

Ser at han sier det er 1200kg hengervekt. De må ha ombestemt seg...kanskje for å slippe å forklare hvorfor Enyaq har 1000...? Forsto det sånn at ID4 endte opp på 1000kg? Tipper dette var spilt inn for noen uker siden.

Tror gjerne testeren har lange legger (lang fra kneet og ned). Ser at det er 0 nytte for han at han kan trekke ut setet...er jo ingenting av lårene som kan komme borti. Han er 185cm høy. Men til bilens forsvar så mener jeg at jeg har sett tilsvarende når han tester andre biler. Blir jo spennende å se når Nybiltester.no tester bilen, når det er en mann med litt kjøtt på beinet som får testet setene.

Han prøver Max versjonen når han nevner hengervekt. Kan være noe der. De har nok ikke ombestemt seg :P

ToWalkOrDrive

#76
Sitat fra: Tafsern på torsdag 24. september 2020, klokken 09:51
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 24. september 2020, klokken 09:05
Sitat fra: magnetic på onsdag 23. september 2020, klokken 20:36
VW ID.4 PREMIERE review Exterior Interior new Volkswagen "Tiguan EV" SUV - Autogefühl
https://www.youtube.com/watch?v=8Mh7BcIN77I

Ser at han sier det er 1200kg hengervekt. De må ha ombestemt seg...kanskje for å slippe å forklare hvorfor Enyaq har 1000...? Forsto det sånn at ID4 endte opp på 1000kg? Tipper dette var spilt inn for noen uker siden.

Tror gjerne testeren har lange legger (lang fra kneet og ned). Ser at det er 0 nytte for han at han kan trekke ut setet...er jo ingenting av lårene som kan komme borti. Han er 185cm høy. Men til bilens forsvar så mener jeg at jeg har sett tilsvarende når han tester andre biler. Blir jo spennende å se når Nybiltester.no tester bilen, når det er en mann med litt kjøtt på beinet som får testet setene.

Han prøver Max versjonen når han nevner hengervekt. Kan være noe der. De har nok ikke ombestemt seg :P

Ja, får satse på det. Ser at det var en som fikk teste ID4 for et par uker siden, og han har masse feilinformasjon...han bommer jo med 12cm på lengden...han sier 4,7m, og jeg leser 4,58 meter på internettet...og masse annet er annerledes...Kan det være det kommer en lenger utgave også? Når får en i så fall vite det? Her er videoen: https://www.youtube.com/watch?v=cfdmohiNhLg

På noen ID4-bilder ser jo bagasjerommet på ID4 veldig lite ut. Er det flere versjoner?
Tesla Model Y                         2021-

elektro

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 24. september 2020, klokken 10:23
Ja, får satse på det. Ser at det var en som fikk teste ID4 for et par uker siden, og han har masse feilinformasjon...han bommer jo med 12cm på lengden...han sier 4,7m, og jeg leser 4,58 meter på internettet...og masse annet er annerledes...Kan det være det kommer en lenger utgave også? Når får en i så fall vite det? Her er videoen: https://www.youtube.com/watch?v=cfdmohiNhLg

På noen ID4-bilder ser jo bagasjerommet på ID4 veldig lite ut. Er det flere versjoner?

Grunnen til at bagasjerommet på ID.4 ser lite ut på bildet du la ved, kan nok skyldes både kameravinkel, linse og lysforhold. Dessuten er gulvet i hevet posisjon på bildet (det er variabelt på Max for å unngå lastekant og kant innerst med baksetene nedfelt). At bagasjerommet er mindre enn på Model Y er det imidlertid liten tvil om, det er jo heller ingen frunk. Til gjengjeld er det «nice and square» på ID.4 for å sitere en journalist. Og man får skiluke og delingsnett med to posisjoner (det siste kun på Max, av lanseringsmodellene).

Bagasjerommet på ID.4 er 100 cm. langt og 96,5 cm. på det smaleste.
Bagasjerommet på Model Y er 108 cm. langt og 94 cm. på det smaleste.


Lastekanten på Model Y er ganske buet, så de ligger nok noen cm. nærmere hverandre i lengde langs gulvet på sidene. I tillegg skrår jo bagasjeromsluken mye mer på Model Y, nesten som en Sportback, og man har heller ingen måte å trygt laste til taket på, så i praksis er det ikke sikkert det er så stor forskjell. Det kommer litt an på hva man frakter. Sidelommene i bagasjen er tradisjonelt store på Tesla, rommet under gulvet virker større og kjekt å kunne putte handleposene i frunken da! Den er større enn på Model 3.

Begge biler kan ha takstativ, men jeg er ikke noen fan av innfestingen på Tesla. Også litt usikker på om en skiboks ligger pent/aerodynamisk med såpass buet tak. Begge biler har hengerfeste. På ID.4 er det standard, og innsvingbart. På Model Y er det vel ekstrautstyr og må monteres manuelt, men det har til gjengjeld høyere tillatt hengervekt (1000 vs. 1600). Model Y har jo også mer motorkraft å trekke med, hvis festet faktisk skal brukes til annet enn sykkelstativ, hageavfall og IKEA turer. Har man behov for å trekke båt, hest eller campingvogn er valget klart. (ID.4 med firehjulstrekk får 1200 kg. hengervekt og mer krefter.)

ID.4 er bare 4,58 cm lang på utsiden, så de som ønsker mest mulig plass bør også vurdere ENYAQ, som er ca. seks cm. lenger. Det kommer en større bil fra VW, med kodenavn Roomzz, antakelig ID.6, som er spådd å bli ca. 4,92 cm. Om denne er basert på samme MEB platform som ID.3 og ID.4 vet jeg ikke. Volkswagen Group kommer jo også med en PPE plattform (Premium Platform Electric) som i alle fall Audi bil bruke på sine større biler. Må ikke forveksles med J1, som brukes i Taycan og e-tron GT.

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

SurSnasen

Sitat fra: elektro på mandag 28. september 2020, klokken 09:46
At bagasjerommet er mindre enn på Model Y er det imidlertid liten tvil om, det er jo heller ingen frunk. Til gjengjeld er det «nice and square» på ID.4 for å sitere en journalist. Og man får skiluke og delingsnett med to posisjoner (det siste kun på Max, av lanseringsmodellene).

...

Lastekanten på Model Y er ganske buet, så de ligger nok noen cm. nærmere hverandre i lengde langs gulvet på sidene. I tillegg skrår jo bagasjeromsluken mye mer på Model Y, nesten som en Sportback, og man har heller ingen måte å trygt laste til taket på, så i praksis er det ikke sikkert det er så stor forskjell. Det kommer litt an på hva man frakter.

La ved bilde av lasterommet til Model Y når baksetene er nede. Det jeg synes er skremmende med Tesla, er at de ikke gidder bry seg om lastesikring. Skal skryte av verdens sikreste biler, men det hjelper jo lite når bagasjen får ligge fritt, og dermed vil kunne være livsfarlig selv i det som i utgangspunktet er helt "ufarlige" kollisjoner/bråstopper. Når Tesla i tillegg legger all sin fokus på skryt av stort bagasjevolum (med setene nede) så er det ekstra snodig at de etter alle disse årene fremdeles ikke har lagt inn muligheter for lastesikring.

Strøm Tycoon

Sitat fra: SurSnasen på mandag 28. september 2020, klokken 13:06
Sitat fra: elektro på mandag 28. september 2020, klokken 09:46
At bagasjerommet er mindre enn på Model Y er det imidlertid liten tvil om, det er jo heller ingen frunk. Til gjengjeld er det «nice and square» på ID.4 for å sitere en journalist. Og man får skiluke og delingsnett med to posisjoner (det siste kun på Max, av lanseringsmodellene).

...

Lastekanten på Model Y er ganske buet, så de ligger nok noen cm. nærmere hverandre i lengde langs gulvet på sidene. I tillegg skrår jo bagasjeromsluken mye mer på Model Y, nesten som en Sportback, og man har heller ingen måte å trygt laste til taket på, så i praksis er det ikke sikkert det er så stor forskjell. Det kommer litt an på hva man frakter.

La ved bilde av lasterommet til Model Y når baksetene er nede. Det jeg synes er skremmende med Tesla, er at de ikke gidder bry seg om lastesikring. Skal skryte av verdens sikreste biler, men det hjelper jo lite når bagasjen får ligge fritt, og dermed vil kunne være livsfarlig selv i det som i utgangspunktet er helt "ufarlige" kollisjoner/bråstopper. Når Tesla i tillegg legger all sin fokus på skryt av stort bagasjevolum (med setene nede) så er det ekstra snodig at de etter alle disse årene fremdeles ikke har lagt inn muligheter for lastesikring.

De klarte i det minste å lage hattehylle på Model S.

unik42

Dere får nesten tilgi min ignoranse, men jeg har aldri hatt (eller savnet for den saks skyld) noe nett når jeg transportert ting i stasjonsvognene mine med setene nede. Er det vanlig? Jeg antar jeg kunne ha brukt lastekrokene i Passaten min og surra ei jekkestropp fast...

Med setene oppe er jeg enig, og har derfor alltid hatt som mål å pakke bilen bak slik at rullegardina dekket bagasjen.

Eller er det selve hattehylla dere tenker på?
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ToWalkOrDrive

#81
Den ROOMZZ / ID6 så jo veldig lovende ut! Ser det har dukket opp spionbilder...regner med at det er godt forkledde biler hvor fronten blir endret litt på, hvis den ikke er tilpasset kinesisk design, siden det vel er der den skal selges først, om jeg forstår det riktig. Er nok mye større plass inni denne ja...selv om panseret stjeler en del.
https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/106582/pure-electric-volkswagen-id6-suv-spied-testing-alps-pictures
https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/106589/pure-electric-volkswagen-id6-suv-spied-testing-alps
Tesla Model Y                         2021-

daktari

#82
NextMove på YouTube har en Y og har tatt målebåndet på ID4. Mener han sa 95 cm vs 110 cm, altså 15 cm dypere bagasjerom på Y. Id4 er derimot 5 cm bredde mellom hjulbuene. Han kjører en liten Vergleich med Y fra 4:49 i denne videoen:
https://youtu.be/IcmdBAkT2hk

Men veldig få som klager over at tyskerne igjen har startet med så høye lasteterskler. Hvorfor må de det?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA