Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder

Startet av kodax, torsdag 22. august 2019, klokken 11:11

« forrige - neste »

Gnist

Sitat fra: anorway på onsdag 26. august 2020, klokken 14:20
ID4 i Oslo i dag!

https://www.tv2.no/broom/11606645/

I se-på-meg farger og midt i hovedstaden.

ID.4 er i Oslo i dag for å bli sett.

lirekassa

Sitat fra: Gnist på onsdag 26. august 2020, klokken 15:33
Sitat fra: anorway på onsdag 26. august 2020, klokken 14:20
ID4 i Oslo i dag!

https://www.tv2.no/broom/11606645/

I se-på-meg farger og midt i hovedstaden.

ID.4 er i Oslo i dag for å bli sett.

"Brooms Mats Brustad kom over bilen da han var på vei til en billansering i dag."

Ikke planlagt, nei.  ::)

RJK

Sitat fra: lirekassa på onsdag 26. august 2020, klokken 16:00
Sitat fra: Gnist på onsdag 26. august 2020, klokken 15:33
Sitat fra: anorway på onsdag 26. august 2020, klokken 14:20
ID4 i Oslo i dag!

https://www.tv2.no/broom/11606645/

I se-på-meg farger og midt i hovedstaden.

ID.4 er i Oslo i dag for å bli sett.

"Brooms Mats Brustad kom over bilen da han var på vei til en billansering i dag."

Ikke planlagt, nei.  ::)

De har lader borte ved salgs og service-senteret til VW og Audi på lokket over ring 3, så at de "må" lade på Skøyen, kan overhodet ikke være annet enn et stort markeringsbehov. Svart og knallgul ""bie-maling" er heller ikke veldig anonymt. Så helt klart et godt planlagt PR-stunt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

espenri

Desto mer skuffende at journalisten ikke tok en titt på ladeskjermen for å få et inntrykk av ladehastighet... Spent på hvilken ladekurve disse bilene på MEB plattformen får.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

anorway


batterimannen

Sitat fra: anorway på torsdag 27. august 2020, klokken 14:10
Intervju med sjefen selv i Norge: https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-vw-id4---i-oslo/72782200?fbclid=IwAR0y-aQfB-t1nPJVw7ew5mgsdOo1_zPXuHLxJRxSFM5aqIElj3zn08utS0U

Første ID4 på veiene i Norge mot slutten av 2020.

Tror VW og Skoda må samkjøre tidslinjene sine når de går ut i media  :o

Skoda Enyaq
– Nei, det blir på nyåret. Men jeg kan love at det faktisk blir helt på begynnelsen av 2021.

Begynnelsen av januar?

– Det stemmer.

Og Enyaq vil da faktisk komme på markedet før ID.4?

– Ja.

Kilde: https://www.lydogbilde.no/nyheter/biler/skoda-enyaq-kommer-pa-nyaret/
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

hELgenen

Er det samme ustabile app løsning som Audi kundene sliter med som vil bli tilbudt her?
Synes forøvrig ikke den så lekker ut - faktisk likte jeg mye bedre Enyaq som hadde litt barskere linjer..

Vw e up


s3xy

#68

daktari

Enyaq ser ut som alle andre Skodaene, mens denne tar jo en helt ny vending for VW og later ikke som den er bensinbil. Liker det.

Når det kommer til interiøret liker jeg Skodas dashboard noe bedre, med nedsunket instrumenter (beskyttet for sola) og hovedskjermen ser større ut. Grafikken også noe penere. Skjermen i ID4 har tykkere ramme også ser det ut til. Den midtkonsollen i Skoda er derimot litt for stor synes jeg.

Det er interessant i videoen over at i en sammenligning med Y antydes at ID4 og Enyaq begge er større enn Y plassmessig. Fordi taket ikke skråner så veldig kanskje? Enyaq kommer også frem som den noe rimeligere og romsligere bilen i VAG-konsernet, slik Skoda alltid er.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Gnist

Video angående ID.4 i USA.

Fra midt i videoen og ut er det vist en del stillbilder av interiøret som i hvert fall ikke jeg hadde sett tidligere.

https://www.youtube.com/watch?v=DXjUf6ryQGw&t=323s

ToWalkOrDrive

Hmmm...bilde og bilde....
Ser ut som at ID4 kommer til å dekke omtrent samme behov som en Tesla Model Y. Tror forøvrig at de i baksetet bør ha på skinnbukser siden rumpa kommer så nærmed bakhjulet i humper ;-)

https://electrek.co/2020/09/15/vw-comes-after-tesla-detailed-id4-model-y-comparison/#disqus_thread
Tesla Model Y                         2021-

magnetic

VW ID.4 PREMIERE review Exterior Interior new Volkswagen "Tiguan EV" SUV - Autogefühl
https://www.youtube.com/watch?v=8Mh7BcIN77I

elektro

Sitat fra: Gnist på onsdag 26. august 2020, klokken 15:33
Sitat fra: anorway på onsdag 26. august 2020, klokken 14:20
ID4 i Oslo i dag!

https://www.tv2.no/broom/11606645/

I se-på-meg farger og midt i hovedstaden.

ID.4 er i Oslo i dag for å bli sett.

Lurer på om jeg så en hvit en på vei ut på RV4 ved Rødtvet i kveld, på vei ut fra Møller Kalbakken?

Jeg kom i motgående felt, og trodde først det var en EQC pga. LED lyset tvers over fronten. I det jeg passerte tenkte jeg at det må ha vært noe annet. En kinesisk bil på prøvetur? Slo meg ikke før nå at det kan ha vært en ID.4.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ToWalkOrDrive

Sitat fra: magnetic på onsdag 23. september 2020, klokken 20:36
VW ID.4 PREMIERE review Exterior Interior new Volkswagen "Tiguan EV" SUV - Autogefühl
https://www.youtube.com/watch?v=8Mh7BcIN77I

Ser at han sier det er 1200kg hengervekt. De må ha ombestemt seg...kanskje for å slippe å forklare hvorfor Enyaq har 1000...? Forsto det sånn at ID4 endte opp på 1000kg? Tipper dette var spilt inn for noen uker siden.

Tror gjerne testeren har lange legger (lang fra kneet og ned). Ser at det er 0 nytte for han at han kan trekke ut setet...er jo ingenting av lårene som kan komme borti. Han er 185cm høy. Men til bilens forsvar så mener jeg at jeg har sett tilsvarende når han tester andre biler. Blir jo spennende å se når Nybiltester.no tester bilen, når det er en mann med litt kjøtt på beinet som får testet setene.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA