Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leasing og leveringstid Nissan Leaf 62kW

Startet av psyfoon, onsdag 21. august 2019, klokken 22:53

« forrige - neste »

psyfoon

Er det noen som har leaset en slik eller er det ingen som tilbyr leasing av 62kWh modellen? Hva er forventet leveringstid hvis man kjøper en 62kWh i dag?
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

arthur

Ikke svar på ditt spørsmål, men hvorfor vil du lease en slik bil i dag når man ser hvor mye slike avtaler koster per i dag? Grunnen til den i mine øyne alt for høye prisen er den usikkerhet som selger vil dekke mht restverdi etter utløpet av avtalen.
Jeg har leaset bil før, i 2010, og da var prisen en helt annen enn i dag for tilsvarende bil/pris/betingelser.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

psyfoon

Sitat fra: arthur på torsdag 22. august 2019, klokken 07:44
Ikke svar på ditt spørsmål, men hvorfor vil du lease en slik bil i dag når man ser hvor mye slike avtaler koster per i dag? Grunnen til den i mine øyne alt for høye prisen er den usikkerhet som selger vil dekke mht restverdi etter utløpet av avtalen.
Jeg har leaset bil før, i 2010, og da var prisen en helt annen enn i dag for tilsvarende bil/pris/betingelser.

Jeg ønsker å lease pga at vi nettopp har bygd nytt hus slik at vi ikke kan ta opp billån eller låne på mer på huset. Ønsker et økonomisk og forutsigbart bilhold, noe den brukte Leafen (2012mod) dessverre ikke gav oss med plutselige og store påkost (el.håndbrems + fullt havari som verksted ikke finner ut av). Vi er avhengig av 2 biler hvor den ene går veldig lite og lokalt på landsbygda mens jeg pendler lengre og med ferge (halv billettpris), noe som gjør at hvis jeg får reparert og solgt den forrige Leafen så vil innskuddet gå til leasing mens månedsprisen blir omtrent gratis ifht besparelsene i og med at vi da i tillegg til jobbpendling for meg kan bruke bilen som hovedfamiliebil på 100% av våre kjøreturer.

Jeg ønsker derfor 62kw utgaven for å sikre at bilen dekker alle våre transportbehov med god margin og intensjonen er å kjøpe ut bilen etter leasingperioden (noe som ofte kan gjøres til en gunstig og fordelaktig pris). På denne måten trenger vi ikke bekymre oss veldig mye for ekstrakostnader ved tilbakelevering etter endt leasingperiode, samtidig som vi selv med høyt huslån kan ha råd til å ha en ny og sikker bil med forutsigbart økonomisk bilhold istedet for å kjøre gammel bil som ikke dekker våre transportbehov og til stadighet krever påkost som med god margin lett overstiger den månedlige leasingprisene.

Så for vår del blir kanskje ikke leasingavtalen over 3år det billigste alternativet men det beste som vi har mulighet til pr. i dag  :)
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Marius Kotsbak

Denne logikken forstår jeg da ingenting av! Leasing har ingenting for seg for elbiler. Grunnen til at det kan være gunstig er for å unngå moms (betaler det bare på avdragene). På elbiler er det vel slik at man uansett ikke betaler moms, men betalingene til leasingselskapet blir vel tillagt moms?

En annen grunn til leasing er om man er usikker på annemhåndsverdi og ønsker å bytte bil etter 2-3 år. Men så sier du at dere ønsker å kjøpe den av leasingselskapet. Så hvorfor ikke bare eie den fra starten av?

Forstår heller ikke at det skal være lettere å inngå en leasingavtale enn et billån. Begge gir jo en månedlig forpliktelse.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Marius Kotsbak

Ny bil har jo også garanti, slik at kostnaden er forutsigbar.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

1000kwh

Jeg nekter å tro at dere ikke får billån. Bare gå inn på skandiabanken (som et eksempel) og søk digitalt. Tenk på hvilke Teslalån som er gitt de siste årene. Det er spinnville greier.

Enig med de andre, leasing er en veldig dårlig deal. Og ekstra dårlig hvis dere uansett skal ha bilen i mer enn de årene dere leaser.

Kjøp en lett brukt bil og ta lån.

Zero-talent

Leasing kan være lønnsomt, kommer helt ab på avtalen. Min forrige leaf var leaset og månedskosten ble lavere enn om jeg hadde kjøpt. De hadde nok fått et parti godt prisede biler eller noe. Det hjelper også at markedet var så hett i fjor at jeg ble kjøpt ut av avtalen og fikk ny 40kwt på samme vilkår, pluss 100 kr/mnd.

Det kommer alt an på hva man tenker selv. Leasing gir noen begrensninger ift kjørelengde og fleksibilitet (dyrt å bryte avtalen), men gir også forutsigbart bilhold i tre år. For min egen del er bil en månedlig utgiftspost, så det eneste jeg er opptatt av er hva bilen koster meg per måned. Verditap og slikt kan man selvfølgelig være mer og mindre heldig med, men det trumfer ikke problemfritt bilhold. Jeg har hatt for mange gamle mandagsbiler til å ha illusjoner om å spare penger på å kjøpe utenfor garanti i alle fall...

Edit: har ikke sett noen gode leasingtilbud på 62kwh enda, så jeg snakker ut i fra erfaringen med min 40.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

navyelsen

Jeg kjøpte 100% fullfinansiert med 10 års nedbetaling.
Månedsleien ved leasing lå 500-1000 kr over månedsprisen på lånet, så det var uaktuelt!

Leieprisen er momsfri i dag som følge av avgiftsfritak for elbil. Men dersom regjeringen innfører (full eller delvis) moms de neste tre årene risikerer du at månedsleien stiger tilsvarende.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Trond.m

Med 10 års nedbetaling er det ikke rart at lån ble billigere enn leasing. Hva som ville vært billigst er det umulig å si før bilen er solgt. 10 år betyr at bilen faller raskere i verdi enn lånet nedbetales, så det kan bli kostbart dersom man vil bytte bil før lånet er nedbetalt. Er det slik at mva på leien kan innføres på løpende leasingkontrakter ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA