Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Poll om hakking i Spotify på MCU1 (hovedskjerm før ca. mars 2018)

Startet av geear, onsdag 21. august 2019, klokken 08:32

« forrige - neste »

M@rtin

Min browser (november 2017-modell) fungerer 1 av 4 ganger.

Med andre ord enda en "I am feeling lucky"-knapp ...

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Zanka

Har en 2013 model med 130000km på telleren, har ikke resatt trip 1 noen gang, trip 2 ligger også på over 100 000.
Spotify funker uten hakking (har aldri hatt noe problem med dette). Kan dette ha noen med om man har AP eller ikke å gjøre? (MCU benyttes vel ikke for dette uansett)
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

KennethR

Har snakket med folk som har fått V10, og det går like treigt med MCU1 selv om jeg hadde et håp om at tesla hadde optimalisert SW for å gjøre opplevelsen bedre for MCU1 eiere. I tillegg leste jeg at MCU1 ikke får støtte for videoopptak fra ryggekameraet, og dette fikk meg til å undre om allerere MCU1 går på høygir med opptak fra 3 kameraer og ikke takkler et fjerde.

Dette fikk meg til å tenke tilbake på at jeg ikke opplevde MCU som veldig treg (men heller ikke lynrask) da jeg fikk bilen Mai 2018. I tillegg husker jeg at problemene kom rundt disse tider for et år siden. Med andre ord, sammen med V9. Det var også da jeg konstant begynte å bruke DashCam funskjonen og senere SentryMode med videoopptak. Jeg har tidligere lest om at folk anbefaler å ta ut minnepenn, men jeg har vært så opptatt av å bruke DashCam og SentryMode, at jeg ikke har testet uten. Nå er jeg så utrolig lei denne skjermen i en 1,5 år gammel bil som lagger, og hakker og henger seg opp, står å surrer i 5 min. før den gir opp og ikke klarer å lage en lengre rute med flere SuC stopp, og må hyppig restartes.

Derfor driver jeg nå å tester uten minnepenn (byttet språk etter minnepenn ble tatt ut for å resette systemet), og det virker faktisk veldig lovende. Har kjørt noen timer og noen hundre KM uten Spotify hakking og ekstrem treghet i menyen og kallkuleringene av rutevalg. Satte inn minnepenn igjenn i går, og den ekstreme tregheten er tilbake. Jeg får teste litt mer.

Andre som har gjort liknende erfaringer?

Smurfboy

Sitat fra: KennethR på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 11:07
Har snakket med folk som har fått V10, og det går like treigt med MCU1 selv om jeg hadde et håp om at tesla hadde optimalisert SW for å gjøre opplevelsen bedre for MCU1 eiere. I tillegg leste jeg at MCU1 ikke får støtte for videoopptak fra ryggekameraet, og dette fikk meg til å undre om allerere MCU1 går på høygir med opptak fra 3 kameraer og ikke takkler et fjerde.

Dette fikk meg til å tenke tilbake på at jeg ikke opplevde MCU som veldig treg (men heller ikke lynrask) da jeg fikk bilen Mai 2018. I tillegg husker jeg at problemene kom rundt disse tider for et år siden. Med andre ord, sammen med V9. Det var også da jeg konstant begynte å bruke DashCam funskjonen og senere SentryMode med videoopptak. Jeg har tidligere lest om at folk anbefaler å ta ut minnepenn, men jeg har vært så opptatt av å bruke DashCam og SentryMode, at jeg ikke har testet uten. Nå er jeg så utrolig lei denne skjermen i en 1,5 år gammel bil som lagger, og hakker og henger seg opp, står å surrer i 5 min. før den gir opp og ikke klarer å lage en lengre rute med flere SuC stopp, og må hyppig restartes.

Derfor driver jeg nå å tester uten minnepenn (byttet språk etter minnepenn ble tatt ut for å resette systemet), og det virker faktisk veldig lovende. Har kjørt noen timer og noen hundre KM uten Spotify hakking og ekstrem treghet i menyen og kallkuleringene av rutevalg. Satte inn minnepenn igjenn i går, og den ekstreme tregheten er tilbake. Jeg får teste litt mer.

Andre som har gjort liknende erfaringer?

Akkurat som du sier. Fjernet minnepinne av en tilfeldighet egentlig, alt funket fint uten bugs etter det så satt den aldri tilbake. Kjørt rundt 5000km etter det uten hakking eller tregheter

geear

Har prøvd å ta ut SSD-disken på min, men mener jeg ikke har merket noen stor forskjell. Mulig det hadde vært fornuftig å ta den ut og kjøre en resett og starte opp uten sentry/dash enablet. Men uansett så sitter det langt inne å klare seg uten sentry altså, elsker den når jeg må parkere på kjøpesentre og slikt.

Ellers mener jeg bestemt at hakkingen ikke kom med V9 på min bil, men at det kom i april/mai i år.

smurf

Hakkingen er nesten helt borte hos meg med de siste FW oppdateringene som har kommet (er på versjon 10)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

geear

Verre enn noen gang hos meg nå altaå, og blåtann slutter å koble seg opp mot telefonen etter noen dager med småturer ("needs service"), og da må MCU restartes for å komme i gang igjen.

k1

Come over to the dark side:
Factory reset...
Er det så viktig med tripteller historikk?

Vhagar

Sitat fra: k1 på torsdag 10. oktober 2019, klokken 20:55
Come over to the dark side:
Factory reset...
Er det så viktig med tripteller historikk?

Hva resettes ved en factory reset?

Og nei, trip i seg selv er ikke viktig. Men total kW forbruk (trip from birth) og derav snittet (from birth) er "kjekt å ha". Skulle ønske de verdiene kunne vises uten å måtte linkes til de to triptellerene.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

k1

Det var mer en spøk rettet @gr da jeg har nevnt det til ham før.
Og når han plages av såpass mye bugs og heng, og det ser bare ut til å bli verre, tror jeg det vil hjelpe med en factory reset.
Det har det gjort for meg, og vi har nokså like gamle biler.

Hva som resettes? Tja, nå husker jeg ikke helt, men det aller meste. Du blir stående på siste sw versjon, men alle innstillinger, brukere, trips, radioliste (tror spotify favorites lagres), homelink og sikkert noe jeg har glemt forsvinner (kan sikkert googles).
Jeg tar bilde av alle menyer med tlf, så er det easypeasy å sette alt tilbake igjen etterpå.
Ang kw forbruk (trip from birth) er jeg enig at det ville vært kjekt å ha, men ikke på bekostning av et system som bare henger og bugger. Som sagt; I never looked back!

geear

Jeg syns bare det er så jalla å måtte gjøre slikt. Tesla har heller ikke nevnt det som en løsning, og jeg syns snart de burde hoste opp noe man kan leve med. Men joda, skjønner at det er en workaround som kunne spart meg for mye frustrasjon. Er bare ikke lur nok til å gi faen og gjøre det.  :P

Bilen installerer 12.1 nå, så kan jo håpe, nok engang.  :laugh:

KennethR


geear

Takk for tips, men dessverre ikke noe nytt. Kort oppsummert:

- Sette kartet nordvendt og dra posisjonen ut av senter på skjermen (for å stoppe stadig rendering)
- Slå av online routing
- Slå av traffic info

Det eneste jeg ikke har gjort av de trinnene der er å dra den litt ut av senter (men vil den ikke hoppe tilbake og følge senter etter en stund uansett?). Et annet kjent punkt er å slå av satellitt-visning (men han hadde allerede kart). Har prøvd alt det...

k1

Og helt ærlig: hvorfor i all verden skal vi være nødt til å slå av alt det her for å få entertainmentsystemet til å fungere?!
Det kan ikke Tesla kreve.
Det SKAL fungere med alt dette på. Ikke slik det er i dag. Det er rett og slett ikke godtnok av Tesla.

geear

Hmm... er motsatt placebo noe? Har 32.12.3, og hadde det også før bilen var hos Tesla for div, inkl hakkete Spotify. Men de fant ingen feil og hadde klart å rote det til i forhold til logger og tidspunkt jeg hadde opplyst om nok en gang, som før. Men så har jeg hatt bilen en uke eller to etterpå, og den hakker bittelitt en sjelden gang (typisk med én strek på LTE), og jeg er ganske sikker på at det har blitt mye bedre enn det var. Tidligere kunne jeg garantert få hakking på en femminutterstur. Altså de sa vel en form for indirekte at de ikke hadde gjort noe, men den er bedre..?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA