Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Poll om hakking i Spotify på MCU1 (hovedskjerm før ca. mars 2018)

Startet av geear, onsdag 21. august 2019, klokken 08:32

« forrige - neste »

Motorwatt

Men hvis du har lokalisert det slik at du mener bruken av blinklys påvirker hakkingen, må vel dette kunne sette dem på sporet. Bilen er så full av elektronikk, så det er ikke usannsynlig at et dårlig komponent kan påvirke noe annet. Kanskje noen her kan forklare hvorfra blinklyset styres? Godt mulig at dette ligger i selve computeren isteden for et separat blinkrelé. Ville nok be dem dem bytte de komponentene som har med blinklys å gjøre som et ledd i feilsøkingen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vhagar

Har 32.1 selv nå og må si at jeg ikke klare å fremprovosere hakking i Spotify og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er såpass klare forskjeller. Har brukt spotify på denne versjonen i ca en time uten hakking.

Hvorfor det hakket som en hakkespett hjemme og ikke her i Spania har jeg bare en søkt teori på.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Tror ikke det har sammenheng med blinkstyringen, bare at den er så på grensa at den ikke klarer å kjøre flere lyder samtidig. Det har vært slik hele tiden, blinklys eller av/på med AP, så hakker den. Tidligere var det mye verre, hendte blinkelyden kun kom én av tre ganger, og helt ute av sync. Men bilen har vært inne et par ganger, og lang dialog med kundeservice, det er bare "vente på ny sw". Minnet var også fullt her i sommer, så det ryddet de i. Og jeg fikk en hyggelig regning på kjøpet. Den har de gitt seg på og kansellert nå, og skal tilbakebetale. Det er jo bedre nå da, nå virker iallfall alt igjen, men hakkingen ser ikke ut til å gi seg.

geear

Kan dessverre konkludere med at hakkingen ikke har blitt bedre med V10, heller tvert i mot. :-(

kzh

Jeg fikk også litt hakking tilbake i 32.11, men fikk 32.11.1 i dag og kunne ikke høre noe hakking etter oppdatering.

Forresten, ikke bruk knappene på rattet til reset som jeg sa tidligere,  min volumkontroll datt inn i rattet og Tesla sa det var excessive force og ga meg en regning på 3400kr.....de anbefalte å bytte språk for å ta reset...
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

k1

Sitat fra: gr på onsdag 02. oktober 2019, klokken 17:07
Kan dessverre konkludere med at hakkingen ikke har blitt bedre med V10, heller tvert i mot. :-(

Har du hatt en tekniker med i bilen hvor de har bekreftet at de hørte det? Og deretter prøvd å fikse det uten hell? Hva sier de evt til dette?

For min del, var det selvfølgelig noe "magisk" som hendte da jeg fikk med Teslatekniker i bilen, det hakket minimalt, men han anerkjente at han hørte det et par ganger under prøveturen. De skulle se på det, men konkluderte med at det ikke var mer å gjøre enn å vente på ny software da det var et kjent problem. Det var da på V9, 24.xx ett eller annet. Siden ble det noe bedre på 32.11, men er der fremdeles. Selv på V10 og siste som er rullet ut. Føler holdningen til Tesla rundt dette er "det får man tolerere", selv om det er drit irriterende og ødelegger musikkopplevelsen.

Motorwatt

Sitat fra: kzh på onsdag 02. oktober 2019, klokken 17:51
Forresten, ikke bruk knappene på rattet til reset som jeg sa tidligere,  min volumkontroll datt inn i rattet og Tesla sa det var excessive force og ga meg en regning på 3400kr.....
Mulig frustrasjonen er stor når man må bruke reset-prosedyren, og at dette går utover den stakkars knappen...  Burde vel da dekkes av den som har forårsaket frustrasjonen?  ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kzh

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 02. oktober 2019, klokken 18:02
Mulig frustrasjonen er stor når man må bruke reset-prosedyren, og at dette går utover den stakkars knappen...  Burde vel da dekkes av den som har forårsaket frustrasjonen?  ;D

Helt enig, men hadde ikke tid til å krangle, måtte bare få det fikset. Men jeg fikk ihvertfall den defekte delen med meg. Det ser ut til at de bytter begge, så jeg fikk også den andre. Ser at hjulet er enkelt å flytte over dersom det hender igjen, det bør også kunne fikses med å erstatte plast pinnen med en liten metall bor eller tilsvarende.
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

jokke

Var inne for å ordne bla hakking/ forsinkelse på lyd. De mente alt var i orden, skal tydeligvis høres ut som
en cd plate med hakk i.

I tillegg har de klart å legge til en forferdelig knakelyd i forstilling/fjæring som ikke var der før jeg leverte inn bilen.
Har byttet drivaksler ( tredje gang) foran samt hatt bremse service og diverse annet, sikkert noe de ikke har klart å stramme ordentlig?

Har vært inne for reklamasjon 8-9 ganger + mekaniker hjemme hos meg, tragisk kvalitet dessverre.
Model X desember 2017

geear

Kommer ikke til å akseptere det dersom de konkluderer med at man bare skal leve med slikt. Browseren er jo heller ikke brukbar i det hele tatt. Umulig å loade noe som helst.

Veldig interessant det du skriver om forstillingen, måtte lage en egen tråd for det:

https://elbilforum.no/index.php?topic=48567.0

geear

Klarer dere andre med hakking i spotify å loade noe som helst i browseren?

Har resatt trip A (må man ta all time også?), dyp reboot, men får ikke loadet en dritt lenger. Virker ikke som den prøver engang lenger, er ingen bar i toppen som begynner å gå... bare helt hvit side.

stefse

Merkelig at ikke Tesla har implementert en reset funksjon bare for spotify-appen. Swipe up to close.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

k1

Det eneste som fungerte for meg er factory reset. Da ble det bedre, men ikke bra. Gjort det 2 ganger og hver gang hjelper det en god stund før det «surner» igjen.
Jeg tar bilde med tlf av alle settings, så det er relativt enkelt å sette opp igjen. Det man mister helt er tripteller a og b og dertil forbruk, inkl alltime.
Man mister jo alle innstillinger også, men de får man jo tilbake ved å sette dem tilbake.
Spotify holder seg mtp spillelister osv, men radiokanaler må du sette opp på nytt, samt homelink med garasjeportåpner. Ellers ikke en uoverkommelig ting å gjøre for å se om det hjelper.
Men altså, browser har alltid vært ekstremt dårlig.

geear

Men dette triptellerproblemet, som etter sigende gjør at hele mcuen blir treg, er det også relatert til all time? Virker logisk om det gjør det, men syns det er kjedelig å resette den. Min står på 26k nå...

k1

Det vet jeg ikke.
Det jeg vet er at all den frustrasjonen jeg hadde over treghet/ikke virker, var ikke verdt triptellerstatistikken for min del. «Never looked back» etter å ha gjort det egentlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA