Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Poll om hakking i Spotify på MCU1 (hovedskjerm før ca. mars 2018)

Startet av geear, onsdag 21. august 2019, klokken 08:32

« forrige - neste »

geear

Føler meg som den eneste idioten som driver og krangler med Tesla om dette, men vet at jeg ikke er alene om problemet. Hvor mange er det egentlig som sliter med dette?

k1

Hadde min inne på service forrige uke, hvor de blant annet skulle se på dette.
De klarte ikke å fikse det, og sa det var et velkjent problem for Tesla og at neste sw update skulle fikse dette... (yeah right). Står faktisk i service-rapporten.
Etter at den nå var inne, har bilen funnet ut at den skal bruke 2-3 min hver gang den skal starte opp også. Herlig  :'(

geear

Jaja, det sa de til meg i mai eller når det var også, og løpende dialog etterpå. Har fått en haug med oppdateringer siden da, og det er bare samme dritten. Vurderer å ta det til Forbrukerrådet nå. Drittlei at de ikke tar ansvar for slike ting og fikser opp, eller får riktig fokus i California. Kjenner på dråpen og begeret. Det er på mange måter en filleting, men samtidig så er det med på å ødelegge opplevelsen med en ellers veldig god bil for min del.

Smurfboy

Slutta å hakke da jeg tok ut minnepinne for bruk av dash cam/sentry

k1

Det sjekket dem hos meg også da den var inne nå. Hjalp dessverre ikke.

OhmPaPa

Kjørte en tur og testet litt ut.

MCU1 uten hakkete spotify er utgangspunktet.

Satte på Sentry-mode før turen siden leser at det skaper problemer. Har den vanligvis av siden min AP2-bil ikke tar opp noe likevel.

Kjørte og hørte på Spotify. Etter en stund kom hakkingen! Spilte en håndfull låter og det hakket av og til. Slikt har jeg ikke hatt det før.

Mens jeg kjørte slo jeg av Sentry-mode. Men det hakket fortsatt. Spilte noen låter til men det ga seg ikke.

Tok så en reset av MCU med tofinger-salutten. Da alt var oppe igjen satte jeg på Spotify. Og nå spilte den resten av turen uten hakking.

Konklusjon: Hjelper ikke å slå av Sentry-mode - må resette MCU også.

Håper dette kan hjelpe noen å bli kvitt hakkingen?

Vhagar

Har X fra høsten 17 og altså MCU1. Ulike software versjoner har tidvis vært ok, men stort sett har Spotify hakket. I det siste mye mer enn før. Jeg har ikke dashcam eller sentry aktivert. Feilsøking har ikke gitt noe logisk svar på at det skulle være knyttet til dette eller tilkoblet usb eller bluetooth. Så det er rett og slett bare en software bug knyttet til Spotify slik jeg ser det.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Jeg ser ofte sammenheng med blinking eller aktivering/deaktivering av AP, når den må spille både lyd fra det og spotify samtidig, så går noe galt. Virker som ren overbelastning for min del.

kzh

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 21. august 2019, klokken 22:01


Konklusjon: Hjelper ikke å slå av Sentry-mode - må resette MCU også.

Håper dette kan hjelpe noen å bli kvitt hakkingen?

Mulig det var dette som løste hakkingen for meg også, jeg pleier alltid å ta en reset etter sw oppdatering, har hatt mange rare feil etter tidligere oppdateringer som er løst på den måten.

Men jeg nullstilte også trip tellerene etter tips fra fb...
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

geear

Takk for mange svar på pollen. Den danner et bilde av at omtrent halvparten av MCU1-eiere som bruker Spotify, sliter med hakking. Ingen har så langt sagt de ikke bruker spotify, men det kan like godt være fordi overskriften ikke er interessant for de som ikke bruker spotify.  ;D

Har 28.3.1 og jo mer jeg kjører den nå, jo støtte inntrykk har jeg av at hakkingen er sterkt redusert på min, selv om den enda ikke er borte. Jeg har ingen interesse av dashcam siden jeg har blackvue foran og bak, men liker å ha tilgang på sentry mode siden den filmer sidene av bilen. Starter den ofte fra mobilen når den står utsatte steder, og da må usb stick stå i - og vil dermed også bruke dashcam under kjøring.

cra

Spotify har jeg ikke merka noen problemer på, men jeg synes DAB faller ut vesentlig oftere enn før. Jeg har et par "bling spots" på veien til jobben der det alltid har falt ut et sekund eller to, men nå faller det ut mye oftere, og på steder hvor det tidligere aldri var noe problem. Spesielt ombord i ferga merker jeg at det detter mye ut og inn. Forsåvidt ikke unaturlig med tanke på alt metallet som er på alle sider av bilen, men også her er det vesentlig oftere enn før. Nå er det slik at DAB "detter inn" av og til på overfarten, mot at den tidligere datt ut.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

1000kwh

Nå som vi er på 28.3.1 er vi tilbake til "akseptabel" hakking.. Altså ett hakk per 2-3 sanger, noe som ikke egentlig merkes særlig.

Har ikke funnet noen som helst sammenhenger mellom AP, dashcam, blinking osv osv og hakking. Dette kommer like gjerne på en rettstrekningen uten AP aktivert.

Vi bruker Spotify konstant, men har egentlig aldri sluttet å bruke det. Selv når det hakket som værst..

Øggen

Hakking på spøttify e borte på nyeste software, men har et anna problwm som he vart i over ett år. Prøva å slette sanga fra lista, men det går ikkje. Problemet e at når ej tar vekk haken, så legge sangen seg dobbelt på lista. Har no 297 sanga ifølge lista, som egentlig e 69 stk.
Kan Tesla gå inn og slette manuelt??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

smurf

Sitat fra: Øggen på søndag 25. august 2019, klokken 09:14
Hakking på spøttify e borte på nyeste software, men har et anna problwm som he vart i over ett år. Prøva å slette sanga fra lista, men det går ikkje. Problemet e at når ej tar vekk haken, så legge sangen seg dobbelt på lista. Har no 297 sanga ifølge lista, som egentlig e 69 stk.
Kan Tesla gå inn og slette manuelt??
Funker det ikke å endre språk i Display settings til f.eks. tysk og så tilbake til engelsk? Dette pleier å hjelpe på en del spotify-problemer.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

KennethR

Har opplevd mye problemer etter V9 oppdateringen rund både hakking og andre tregheter. Nettleseren var treg før, men nå rett og slett virker den ikke. Får det noen ganger til å virke etter en resett. Spotify og TuneIn hakker enormt mye stort sett hele tiden. I tillegg så henger den seg noen ganger og lager en "E-E-E-E-E..." lyd og alt er dødt. Blinklys lydene er ofte fraværende de første blinkene før den plutselig henter seg inn igjen med å ta igjen blinkelydene lynraskt for så å fortsette i normalt tempo. Autopilot pling plong lydene kommer ofte flere sekunder etter at den har blitt slått av eller på. Opplever også noen ganger at navigasjonen som omfatter noen SuC stopp bruker flere minutter på å regne før den bare slutter og sier No Route Found. Felles for alle gangene jeg får problemer er at Air Bag symbolet lyser.

Jeg har filmet og logget tidspunkt på flere av feilene, men Tesla sier bare at de ikke finner noe galt i loggene når jeg er innom SC. I og med at V10 kommer såpass raskt etter V9, så har jeg et lite håp om at denne inneholder en SW fiks på at MCU1 har blitt så vanvittig treng. Hvis ikke må jeg gjøre noe med dette, for slik som det er nå så er det bare fryktelig frustrerende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA