Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Grøss og gru?? EasyPark som betalingsløsning for hurtiglading?

Startet av Biltesteren.no, tirsdag 20. august 2019, klokken 22:47

« forrige - neste »

Biltesteren.no

Hvor dyrt blir dette tro? Og hvor vanskelig blir det å bruke. Og hvem kan bruke det? Kun bilens eier?
Elbilblogger og fulltime YouTuber

TB

Har ikke testet å lade med easypark, men parkering har jeg brukt mye. Da må en bare legge inn riktig reg nr på bilen som parkeres, så belaster easypark den som starter parkeringen.

Vil tro lading fungerer på samme måten.

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Biltesteren.no

Kan flere registrere samme bil inn på sin profil siden bilen brukes gjerne av alle?
Elbilblogger og fulltime YouTuber

TB

For parkering sjekker Easypark at parkering er betalt for aktuelt reg nr. Belastning skjer etter tid App er startet.
For parkeringsplass eller hus med kamera skjer start og stopp automatisk. Da benyttes Easypark bare for å velge hvem som skal belastes. Tiden skjer via kamera som leser regnr.
(Om en ikke benytter seg av Easypark eller automat vil regning sendes bileirer.)


Hvor mange biler du kan starte parkering for blir ikkje sjekket meg bekjent.

Men, en må starte for riktig reg nr, hvis feil blir det gebyr.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Biltesteren.no

Er dårlig med kamera der de laderne i Sigdal (Prestfoss) og (Eggedal) er.
Elbilblogger og fulltime YouTuber

geear

Har ladet med Easypark to ganger i Danmark, på hurtiglader og på AC-stolpe. Fungerte helt upåklagelig. Start app, skriv inn takstgruppe (eller la den finne det basert på lokasjon), velg lader og start. Tar ikke mange sekundene. Bare passe på at det er riktig flagg for landet du er i foran takstgruppefeltet.

Hos e-On i Danmark koster det 5,40 NOK/kWh, men vil tro de tar mindre i Norge.

Vollis47

Ville vel vært nærmest perfekt om alle ladeoperatører hadde tilbudt en å kunne betale med EasyPark både for lading og parkering. Da ville det jo vært nesten like lett å kjøre hvilken somhelst elbil som en Tesla på langtur.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

automat

Sitat fra: EVLars på tirsdag 20. august 2019, klokken 23:17
Kan flere registrere samme bil inn på sin profil siden bilen brukes gjerne av alle?
Ja, vi er flere titalls brukere på jobb, som veksler mellom flere forskjellige biler. Er i praksis ingen begrensning på antall brukere eller antall biler. Men man kan bare betale for en bil om gangen (så vidt jeg vet). Om flere kan betale for samme bil samtidig har jeg aldri prøvd. Min erfaring gjelder parkering med EasyPark.

Syns EasyPark virker som en fornuftig løsning for en liten ladeaktør. Og generelt vil jeg heller betale littegrann ekstra for å slippe å laste ned app og registrere bankkort hos mange ladeoperatører jeg sjelden bruker.


Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Espen Hugaas Andersen

Har samlet opp et par Tesla lånebiler på Easypark appen min, og et par biler som det hender jeg låner av familie. Det er fort gjort å legge inn et nytt nummer - tar ca 1 minutt om du har nummeret klart.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Mens jeg husket det forsøkte jeg også å slette de Tesla lånebilene. Det er enda raskere. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Det må du gjøre ja, for hvis du har aktivert kamerabetaling, så får du regningen når andre kjører lånebilen inn i et p-hus. Det går ikke an å registrere en bil hos seg selv som allerede er registrert på en annen profil, så lenge kamerabetaling er aktivert.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

automat

Sitat fra: gr på onsdag 21. august 2019, klokken 09:54
Det må du gjøre ja, for hvis du har aktivert kamerabetaling, så får du regningen når andre kjører lånebilen inn i et p-hus. Det går ikke an å registrere en bil hos seg selv som allerede er registrert på en annen profil, så lenge kamerabetaling er aktivert.

Har bare brukt kameraparkering en gang, og da aktiverte jeg betaling i appen etter å ha kjørt inn. Bilen ligger ikke fast inne med kamerabetaling etter dette. Så ser ut som man kan styre dette endel selv.

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

geear

Det er et kryss du må velge inne på hver enkelt bil ja. Hva slags grunn har dere for å ikke aktivere det?

automat

Sitat fra: gr på onsdag 21. august 2019, klokken 13:37
Det er et kryss du må velge inne på hver enkelt bil ja. Hva slags grunn har dere for å ikke aktivere det?
Foreløpig har jeg ikke hatt noe stort behov. Og har ikke tenkt på det.

På jobben kjører jeg mange forskjellige biler, og der er dette ikke systematisert.

Usikker på om betaling vil føle det til enhver tid valgte betalingsløsning (firmakonto/privatkort), eller om dette kan styres som et fast valg. Førstnevnte vil jo føre til det komplette kaos.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA