Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Noen spml om I3 94ah 2017 modell

Startet av reitsma, tirsdag 20. august 2019, klokken 17:29

« forrige - neste »

reitsma

Vurderer I3 94ah etter morsom prøvetur i dag.

Fully charged edition med 50k km.

Hvordan er fjernlys på disse? Blir en del mørkekjøring over Siljan i vinteren, noe som har erfaringer med piggdekk på disse? Generelt noe kjøpsråd? Kjøper hos Bilia, norsk bil.

Klykken

#1
Har den disse halogenbøttene nede på fangeren? Isåfall, invester i ledbar (strands nuuk 90W er billig og bra). Lett å montere selv også.
Halogenlampene er i beste fall å betrakte som måneskinn og regelrett trafikkfarlig. De nye ledlampene på facelift er imidlertid en del bedre.

Eneste piggdekkalternativ jeg har sett har vært "kinadekk", så har ikke turt å prøve. Dekkene som har fungert best har vært Bridgestone som kom med bilen originalt i 2014. Nokian ble bare tull, med 0 regen og bare blink i TC-lampa ved aks. Begge er forøvrig piggfri.

I3 er en bil med lite feil. Sjekk standardting som dekk, bremser og hør etter knirk fra innside og interiør.

Pre-facelift


Facelift
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

reitsma

Pre facelift ser ut.

Noe 'bruksanvisning' å finne ifm montering ekstralys?

Samco

Har pigg på min i3 fungerte greit de. Tørr ikke ha piggfritt der jeg bor kommer ikke opp

Klykken

#4
https://www.bilkomponenter.no/products/led-bar-nuuk

Skru ut frunk, alt er lett tilgjengelig der.
Styrestrøm-kabel kobles til positiv fjernlys-kabel. Denne er litt trang å nå. Strøm til positiv pol på batteri og jording der det passer seg.

Sjekk ut YouTube. Veldig lett, tok et par timer og jeg har 19 tommeltotter!

EDIT:
Jeg så denne:
https://www.youtube.com/watch?v=NoTlt2witvU

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

reitsma

 :+1:

Hvilken type/merke piggdekk har du Samco? Finner lite på dekkonline eller byttdekk.


reitsma

Dekk som heter 'snow white' ...

Er litt skeptisk jeg... hadde håpet flere Premium brands hadde piggdekk.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

Se også tidligere tråd ang vinterkjøring med i3. For de fleste fungerer piggfritt helt greit.

Siden den gang har det kommet LCI (facelift) som har en raksere stabilitetskontrol-modul (som skal gi mer nøyaktige inngrep ved hjulspinn), samt at Nokan-dekkene nå er modell R3 (mot tidligere R2) som skal være betraktelig stivet opp. Jeg har selv ingen erfaring med noe av disse endringene.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA