Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - Hvilken takboks?

Startet av HCO, fredag 05. mai 2017, klokken 08:20

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: RJK på lørdag 31. oktober 2020, klokken 15:52
Kan det være at det ikke er de samme kjøpergruppene involvert?
Den som driter oppi om boksen er hvit, gammel og godt brukt, driter vel i om noen kan se brikken.
Ikke nødvendigvis. Sett flere grupper på fb der folk i ene diskusjonen skal gjemme brikken under panser, i hanskerom, eller helst ikke montere den.....får så i neste diskusjon stolt vise frem montert takboks og gjerne ramstygg LED-bar i front.

JTB

S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

jkirkebo

Sitat fra: trykkertor på lørdag 31. oktober 2020, klokken 18:20
Sitat fra: RJK på lørdag 31. oktober 2020, klokken 15:52
Kan det være at det ikke er de samme kjøpergruppene involvert?
Den som driter oppi om boksen er hvit, gammel og godt brukt, driter vel i om noen kan se brikken.
Ikke nødvendigvis. Sett flere grupper på fb der folk i ene diskusjonen skal gjemme brikken under panser, i hanskerom, eller helst ikke montere den.....får så i neste diskusjon stolt vise frem montert takboks og gjerne ramstygg LED-bar i front.

Forskjellen er at brikken fungerer helt fint mens den ligger i hanskerommet. Skulle gjerne hatt LED-baren på X'en i hanskerommet også jeg, om den fungerte like fint der ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rosstopher

Brikken fungerer jo like bra om den ligger i en skuff hjemme. Jeg har i årevis kjørt bil med rar vinkel på frontrute, og brikken der leses aldri (problemet er kjent, og man finner oversikt hos Autopass på biler med slike problemer). Siden det aldri har bydd på problemer gadd jeg ikke å sette opp brikken på nåværende bil.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

yurgh

For oss som ikke er så nøye med om Autopass-brikken flukter helt kan kanskje denne funke: Calix H22 https://www.finn.no/164333385 Mye rimeligere enn 830T, men ser da sånn ut også...  Jeg skal prøve min gamle boks på bilen før jeg evt. kjøper ny boks, men ikke kommet så langt ennå.

(bilde av Calix lånt fra finn)

trykkertor

Sitat fra: Rosstopher på søndag 01. november 2020, klokken 07:44
Brikken fungerer jo like bra om den ligger i en skuff hjemme. Jeg har i årevis kjørt bil med rar vinkel på frontrute, og brikken der leses aldri (problemet er kjent, og man finner oversikt hos Autopass på biler med slike problemer). Siden det aldri har bydd på problemer gadd jeg ikke å sette opp brikken på nåværende bil.
Det gjelder nok ikke hele landet.

SitatDin Side, 13.07.2020
Alle stasjonene registrerer kjøretøyene ved hjelp av opplysninger fra motorvognregisteret, for å sikre at rett takst blir registert, uavhengig av om de har Autopassbrikke eller ikke.

Det betyr at elbiler med geografiske skilter betaler elbiltakster. Men det gjelder ikke for alle.

I flere bomstasjoner er du avhengig av Autopassbrikke for å få elbiltakst ved bompasseringer. Dette gjelder ikke bare elbiler med geografiske skilter, men også for biler med skiltene EL, EK, EV og EB.
https://www.dinside.no/motor/er-dette-lov/72657072

Rosstopher

Ja, man må "ha brikke" som i at man må ha Autopass-avtale. Jeg kjører stadig steder med egen takst for elbiler, f.eks Oslo, Bastøferga og E18 i Vestfold, og jeg får alltid elbiltakst selv om brikka ligger hjemme.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA