Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

resette ladekabel 2017 mod e-golf (lampe nr tre blinker ved lading i stikk)

Startet av endred, tirsdag 26. oktober 2021, klokken 21:06

« forrige - neste »

endred

Hei!
Får feilmelding når jeg prøver å lade via stikk-kontakt. Setter i ladekabelen i kontakten i veggen og den funksjonstester og viser alt ok. Så kobler jeg den i bilen og da tar det et par sek så blinker lampe nr tre rødt, som i følge manualen sier at det er noe galt med bilen.

Mener jeg har hatt dette problemet før og at det da løste seg ved å resette boksen på ladekabelen. Nå husker jeg ikke hvordan jeg gjorde dette. Noen som vet eller har vært ute for lignende problem før?

Orbit

Jeg tror det er samme ladekabel som på i3 fra samme år (Kopp er underleverandør). I så fall er bruksanvisningen nedenfor, og reset skjer ved å holde inne både 0 og 1-knappene samtidig i minst 5 sekund (til du ser den starter opp på nytt).
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA