Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Aktivere We connect  (Lest 3561 ganger)

Tukwydra

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Aktivere We connect
« på: ſøndag 18. August 2019, klokken 22:07 »
Hei, er fersk eier av brukt e-golf fra 2015 og så langt veldig fornøyd med det.
Forstår at VWs app er ustabile greier, men jeg får altså ikke til å legge meg selg til som hovedbruker av bilen i appen. Antakelig er forrige eier registrert som hovedbruker, men jeg får altså valget om å bytte til meg selv som hovedbruker. Prøvd ørten ganger og får standard melding om at det ikke kunne utføres nå, prøv igjen senere.
Noen andre som har kjøpt bruk e-golf og har funnet ut av dette?

e-tron owner

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
Aktivere We connect
« Svar #1 på: ſøndag 18. August 2019, klokken 23:08 »
Mener å huske at du må registrere og aktivere den fra websiden til Volkswagen, og ikke i appen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Mandag 19. August 2019, klokken 16:03 av Future e-tron owner »
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Har nå:
Audi e-tron 50 Advanced Business++

Jakob Erik

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
    • Denne nettsiden omhandler Kompositt rister
Sv: Aktivere We connect
« Svar #2 på: Mandag 19. August 2019, klokken 15:43 »
Jepp - jeg har også nettopp kjøpt en e-Golf og der måtte jeg aktivere på nettstedet. Jeg måtte ringe forhandleren fordi jeg hadde det samme problemet.

Nystad97

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 23
    • Vis profil
Sv: Aktivere We connect
« Svar #3 på: Mandag 19. August 2019, klokken 16:28 »
Måtte ringe inn til Volkswagen (800 12 651) og få dem til å reaktivere det innebygde SIM-kortet for å få det til å fungere.

Tukwydra

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: Aktivere We connect
« Svar #4 på: Tirsdag 20. August 2019, klokken 22:56 »
Da fikk jeg endelig aktivert og logget meg inn via PC.
Men jeg får da beskjed om at jeg må kjøpe ny tilgang for 940,- for et år eller 1600,- for to år. Er dette virkelig riktig?

Nystad97

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 23
    • Vis profil
Sv: Aktivere We connect
« Svar #5 på: Tirsdag 20. August 2019, klokken 23:34 »
Ja, det gamle abonnement er utgått.

Emmas

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Aktivere We connect
« Svar #6 på: Tirsdag 15. Oktober 2019, klokken 07:32 »
Har registret meg på hjemmesiden, og fått koden som skal brukes til registrering inne i bilen. Så langt er det OK.
2017 e-Golf
Nettside

DIYglenn

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Aktivere We connect
« Svar #7 på: Torsdag 18. Mars 2021, klokken 21:04 »
Måtte ringe inn til Volkswagen (800 12 651) og få dem til å reaktivere det innebygde SIM-kortet for å få det til å fungere.
Hei! Hvor mye kostet dette å utføre? De sier kommunikasjonsmodulen ikke virker og bilen må inn på verksted i min e-up.

Nystad97

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 23
    • Vis profil
Sv: Aktivere We connect
« Svar #8 på: ſøndag 21. Mars 2021, klokken 08:45 »
Måtte ringe inn til Volkswagen (800 12 651) og få dem til å reaktivere det innebygde SIM-kortet for å få det til å fungere.
Hei! Hvor mye kostet dette å utføre? De sier kommunikasjonsmodulen ikke virker og bilen må inn på verksted i min e-up.
Selve reaktiveringen var gratis.

Dan9x

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Aktivere We connect
« Svar #9 på: ſøndag 25. April 2021, klokken 14:16 »
Ring Vw sitt nummer her for hjelp: +49 5361 3793801

Cowboystrekk

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2118
    • Vis profil
Sv: Aktivere We connect
« Svar #10 på: Fredag 29. Oktober 2021, klokken 08:56 »
Vi har aktivert via websida, resatt wlan, testa med bilen tilkobla hjemmenett og mobil som hotspot, men får beskjed om at 'registrering mislyktes' etter å ha tasta inn koden. Noen som har tips? Har snakka med weconnect team og gjør alt de sier, men funker ikke.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >