Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Løsning for frakt av ski på takstativ?

Startet av TRM, søndag 18. august 2019, klokken 12:31

« forrige - neste »

TRM

Vi har behov for å frakte ski på taket fra første snøen faller, til snøen smelter igjen.

Min erfaring med takstativet til Model 3 er at det er lite vindstøy fra det når det er "tomt".
Diverse stativ en setter på lager derimot mye lyd. Gjelder også tradisjonelle skiholdere, da de utgjør en relativt høy vegg som lager mye vindstøy.

I gamledager fantes det en strikkløsning som gjorde at en kunne legge ski rett på takstativet, og spenne strikket over skiene. Har prøvd å finne noe lignende, men virker som disse ikke produseres lenger?

Noe som kjenner til en tilsvarende løsning?

Har et par sett med Thule Skiclick, men synes løsningen er litt tungvint. Disse lager også noe suselyd når det ikke er ski på.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt


Agrajag


kg8636

Har noen funnet en løsning (skiholder med gummistropper) som passer til tesla model 3 takstativ??


ryback

Jeg putter skiene i en skipose og surrer posene fast med noen korte lastestropper.

Bzzlink

Kjøpe noen av de Thule 501. bor et hull i de, slik at du kan feste de til en t bolt med vingemutter?

Må kappe av de beina, legge imellom noe osv. så det bygger kanskje for mye til at man får skikkelig spenn ned mot stativet? Og det vrir seg muligens siden den bare er festet i en bolt.....



znkr

Har noen anskaffet Thule Snowpack M eller L og kan si noe om det byr på problemer med takstativet til Model 3?
Model Y LR 2022

Kenneth Frantzen


M3D2

Sitat fra: TRM på søndag 18. august 2019, klokken 12:50
En slik løsning er det jeg søker:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

..men denne fåes kun til firkantstativ.
https://www.autoload.no/produkt/skiholdere/skiholder-4-par-ski/2-par-ski/thule-skiholder-for-4-par-ski
¨

Er også på jakt etter denne typen. Har lett høyt og lavt, men finner de kun til firkantstativ.

znkr

#12
Sitat fra: M3D2 på mandag 06. januar 2020, klokken 15:02
Sitat fra: TRM på søndag 18. august 2019, klokken 12:50
En slik løsning er det jeg søker:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

..men denne fåes kun til firkantstativ.
https://www.autoload.no/produkt/skiholdere/skiholder-4-par-ski/2-par-ski/thule-skiholder-for-4-par-ski
¨

Er også på jakt etter denne typen. Har lett høyt og lavt, men finner de kun til firkantstativ.

Brukte det der settet fra Thule til min gamle ICE... synes det var litt shaky men det gjorde nå for så vidt nytten. Thule SnowPack koster nå ikke all verden så jeg går nok for det.
Model Y LR 2022

jlan

#13
Hvis en absolutt må ha denne løsningen. hva med å 3d printe noe,  eller modifisere  Bzzlink's løsning ved å dele to fester og bruke en forlenget bolt under, slik:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Slarre40

https://www.thansen.no/bil/utstyr/transportutstyr/lose-deler-og-tilbehor/skistativ/skistativ-i-gummi-til-2-par-ski/n382/pn909350/

HAr disse selv, og de fungerer helt greit.
Får akkurat presset inn et par langrennsski med staver. Fjellski går sikkert, men da blir det nok nødvendig med eget feste for staver.
Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA