Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde vinterstid

Startet av reitsma, lørdag 17. august 2019, klokken 22:44

« forrige - neste »

1000kwh

Dette vil ikke funke når det er kaldt. Er du garantert lading når du er fremme? Hvis ikke blir det hvertfall stress.

Stort batteri er det du bør sikte etter.

iknutis

Min erfaring med Ioniq etter en vinter med pendling er at 16mil er helt i grenseland, og enkelte dager vil du kunne slite.
Jeg har også vært nede i ca 10mil rekkevidde, men da på dager med mye slaps på veien og ca -2-4 grader i luften.
Dette med 22 grader i kupeen og veldig forsiktig gassfot.

Med -4 grader og tørr vei ligger jeg an til ca 15-16mil rekkevidde. På sommeren kjører jeg normalt 20mil på akkurat samme strekning.

Crown

Fra Bergen så går det fint å kjøre til Aurland og lade på Ionity i full fart, og så videre til Hemsedal uten problemer selv om vinteren. @EV-driver: Det er Ioniq, ikke Ionic :) (Q ikke C)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

EV - Driver

@Crown: Jeg skal ha for å være konsekvent, eller?  ( Har ilagt meg selv lappe med hjem + at jeg må skrive Ioniq hundre ganger.. )
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

Cantona

Sitat fra: iknutis på fredag 18. oktober 2019, klokken 15:01
Min erfaring med Ioniq etter en vinter med pendling er at 16mil er helt i grenseland, og enkelte dager vil du kunne slite.
Jeg har også vært nede i ca 10mil rekkevidde, men da på dager med mye slaps på veien og ca -2-4 grader i luften.
Dette med 22 grader i kupeen og veldig forsiktig gassfot.

Med -4 grader og tørr vei ligger jeg an til ca 15-16mil rekkevidde. På sommeren kjører jeg normalt 20mil på akkurat samme strekning.
Blir litt overrasket over at du har vært nede i 10 mils rekkevidde. Jeg kjører lett 16-17 mil med 20-25 minusgrader, over 2 fjelloverganger og full bil. Kjører i tillegg med piggdekk og uten forvarming av batteri.

iknutis

Sitat fra: Cantona på torsdag 28. november 2019, klokken 12:34
Blir litt overrasket over at du har vært nede i 10 mils rekkevidde. Jeg kjører lett 16-17 mil med 20-25 minusgrader, over 2 fjelloverganger og full bil. Kjører i tillegg med piggdekk og uten forvarming av batteri.
Jeg kjører også lett 16-17 mil i -20. :) Men da må det være gode og tørre veier (gjerne dekket av snø).
Når hele veien er dekket av slaps derimot, går forbruket rett til himmels.
Jeg har akkurat 10mil tur-retur og gikk tom 2 ganger sist vinter. Nå er jeg inneforstått med at jeg må lade både jobb og hjemme på de verste dagene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA