Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y og Polestar 2 vil bli direkte konkurrenter

Startet av LASOL, lørdag 17. august 2019, klokken 10:04

« forrige - neste »

OhmPaPa

#15
Sitat fra: RuneW på mandag 02. september 2019, klokken 14:30
En merkelig blanding mellom Skoda og Saab med panel gaps (for de som bryr seg) og meningsløs "grill"?

Det fines mange penere Volvoer spør du meg.

Saada


Folk har forskjellig smak. Sikkert mange som liker denne. Og vet det er mange som ikke bryr seg om utseendet på bilen heller. Jeg liker også Volvo bedre enn Polestar utseendemessig. Men hadde nok heller kjøpt Polestar likevel. Elbil vettu.

daktari

Panel gaps på en prototype er ikke relevant.

Uansett, poenget er at Polestar 2 IKKE er en direkte konkurrent til Y, men derimot 3.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

Slik markedet og media virker nå, så er jo alt med el-motor konkurranse ???
Think vs Tesla Picup :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Sitat fra: JorEl på mandag 02. september 2019, klokken 19:40
Slik markedet og media virker nå, så er jo alt med el-motor konkurranse ???
Think vs Tesla Picup :P

Godt poeng - skjønner ikke journalistene at det er elbilene mot røkla?

RuneW

Sitat fra: daktari på mandag 02. september 2019, klokken 19:08
Panel gaps på en prototype er ikke relevant.

Det var en (tydeligvis) dårlig spøk fra min side...

Sitat fra: daktari på mandag 02. september 2019, klokken 19:08
Uansett, poenget er at Polestar 2 IKKE er en direkte konkurrent til Y, men derimot 3.

Det er helt korrekt. Denne tråden har egentlig ikke livets rett...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jlan

Etter å ha byttet fra Model X til Model 3 føles det veldig bra å komme litt nærmere bakken, og kikke opp på de arrogante SUV førerene  :).  Men jeg kommer nok til å savne den store bakluken, som man også kunne kjøre med delvis åpen for korte transporter av store kolli. Å kjøre rundt med en ekstra høy bil bare for denne nytteverdien føles likevel ikke særlig smart.  De høye SUVene vil kanskje miste popularitet etterhvert som det blir enda mer fokus på ressursbruk. Slik sett synes jeg Polestar har truffet bedre med karrosseriløsningen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

JorEl

Volvo har en fin innstilling 8) Kan hende det blir de som tar Tesla mest seriøst, som tjener mest på det i det lange el-løp?
https://electrek.co/2019/09/11/volvo-admits-tesla-ahead-energy-efficiency/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA