Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsinket levering - Manglende typegodkjenning?

Startet av Germ, fredag 16. august 2019, klokken 16:41

« forrige - neste »

Germ

Jeg venter levering av ny Raven long range i disse dager. Fikk nettopp denne meldingen fra Tesla:
———————-
Kjære X,

Tidligere denne uken avtalte vi henting av din nye Tesla 26/8 kl 14:00.

Dessverre har vi fått utfordringer med en typegodkjennelse til et større antall biler.

Nå avventer vi en statlig instans som skal godkjenne typegodkjennelsen før vi kan registrere din nye Tesla.

Vi kan derfor ikke levere ut din Tesla før dette er løst. Vi vil kontakte deg så snart dette er løst for å sette opp en ny avtale for henting. 

Vi beklager ulempen dette medfører.

Mvh,

Tesla Levering
—————————-

Noen som vet noe mer?

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

magnusgb

Skal hente samme bil på onsdag,men har ikke hørt noe. Bestilte min i juni, vanlig long range med fsd. Snakket med de tidligere i dag om å få utsatt hentingen en dag, men de nevnte ingen ting om noe sånt.

Om dere har bestilt noe en uker senere må man kanskje anta at noe vesentlig har endret seg på de ukene? Evt har dere bestilt performance?

Håper for deres del at de har satt i gang den prosessen for en god stund siden. Statens vegvesen skriver at det kan ta opp til åtte uker med behandlingstid
Model X LR august 2019

Oakl

Hadde avtale om utlevering 21/8, men ble i dag oppringt av Tesla delivery hvor de sa at utleveringen ble utsatt på ubestemt tid pga systemproblemer hos dem som hindret å få bilen registrert. Han nevnte også at de var flere andre med samme problem og antydet at problemet lå hos statens vegvesen.

Syntes dette hørtes litt snodig ut og regnet med at det var noe annet som lå bak. Historien om typegodkjenning høres mer troverdig ut.

OhmPaPa

Kan godt være. Men jeg kjenner til at de også har hatt problemer med nedetid på datasystemet som brukes til å registrere og omregistrere biler.

ChrisG

Jeg venter også på en Long Range Raven, men har femdeles bare reservasjon nr. i MyTesla. Spent på om det er noe nytt med disse bilene siden de sliter med typegodkjenningen, eller om det bare er en screw up.

Dasher45

Venter også på en "Raven", men har sett flere på veien. Satser / håper det løser seg raskt

Øyvind.h

Kan det skyldes at elbiler nå er pålagt å lage støy?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TeslaK

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 18. august 2019, klokken 20:38
Kan det skyldes at elbiler nå er pålagt å lage støy?

Ikke utenkelig det.. Hadde håpt jeg slapp unna dette.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Ellemelle

I utgangspunktet er det bare nye modeller som skulle ha lyd fra i år, eksisterende modeller trenger det vel ikke før 2021, hvis jeg husker riktig.

Det kan vel ikke være så banalt som at myndighetene definerer at ny typegodkjennelse=ny modell?

kodax

SitatDe nye kravene til AVAS blir altså gjeldende for nye kjøretøytyper som typegodkjennes fra 1. juli 2019, og for alle nye elbiler og hybridbiler fra 1. juli 2021.
https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=Avas+%E2%80%93+Acoustic+Vehicle+Alerting+Systems&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Elninja1

jeg foreslår at TESLA gjør som Apple og lar oss velge lyd :)

Jeg velger da lyden av iskrembil. Da snur barna seg ihvertfall

Motorwatt

SitatDa snur barna seg ihvertfall

Ikke en gang barn snur seg etter en Tesla i dag....  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 20. august 2019, klokken 09:07
SitatDa snur barna seg ihvertfall

Ikke en gang barn snur seg etter en Tesla i dag....  :D
Kjør ut av Norge så ordner det seg :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Thomas Parsli

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 20. august 2019, klokken 09:18
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 20. august 2019, klokken 09:07
SitatDa snur barna seg ihvertfall

Ikke en gang barn snur seg etter en Tesla i dag....  :D
Kjør ut av Norge så ordner det seg :)

Ja, skal ikke lenger enn til Sverige før man får mye oppmerksomhet.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA