Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hardware AP vs FSD?

Startet av Larss, fredag 16. august 2019, klokken 15:59

« forrige - neste »

Larss

Har en modell 3 på vei med kun AP. Tanken var å oppgradere til FSD ved en passende anledning. Men innebærer en slik oppgradering noe utover software?

RunarBT

Kun software.. men prisen øker 10.000 16.august, og så estimerer tesla økning hver 2-4mnd.. når FSD funksjonalitet legges til.

Så eg har bestilt FSD... ikkje sikkert det er verdt pengene enda. Men, øker prisen med 20-30.00 til så kjøper eg aldri tenker eg.;-)

50k er mykje penger, såvidt eg kan forsvare det tenker eg.

Tom

#2
Når vw har fsd klar så blir det godkjent i EU tenker jeg.. det kan ta tid..
Vil du ha FSD kjøp det nå..blir nok enda dyrere..
I usa et noe helt annet..

Larss

16.august var jo i går.  :o
Men tror dessverre jeg må vente. 50/60k lar seg ikke oppdrive nå.

alagerqv

Jeg har FSD på min bil, merker absolutt ingen forskjell på den vs de uten. Får heller ikke software oppdateringer tidligere, så det er jo foreløpig ingen grunn til å bruke penger på det.

De har snakket om at dersom det kreves, så vil de med betalt FSD få nødvendig ny hardware «gratis».

Personlig ville jeg ikke betalt for det en gang til før det faktisk er en forskjell på hvordan bilen oppfører seg.

Larss


Linka

Sitat fra: alagerqv på lørdag 17. august 2019, klokken 09:27
Får heller ikke software oppdateringer tidligere, så det er jo foreløpig ingen grunn til å bruke penger på det.


Se https://twitter.com/elonmusk/status/1159880891881013248?s=20

alagerqv

Jeg har sett det, men åpenbart stemmer det ikke. Er på 2019.24.4 selv om det er lenge siden 28.x kom ut.

Linka

Sitat fra: alagerqv på mandag 19. august 2019, klokken 06:51
Jeg har sett det, men åpenbart stemmer det ikke. Er på 2019.24.4 selv om det er lenge siden 28.x kom ut.

Så gammel er vel ikke den versjonen? (Jeg har vært på ferie og kjørt en fæl Buick lånebil i en måned så er ikke helt oppdatert).

Jeg har hatt 2019.28.3 i en uke nå, så du er kanskje bare i en senere bølge av oppdateringer.

alagerqv

Poenget var at Elon sa de med kjøpt FSD skulle få først. Flere jeg kjenner som ikke hsr FSD har hatt den nye versjonen i flere uker alt.

Mao er ikke det å ha FSD noe argument overhodet siden bilen ikke har fungerende FSD. Bedre å spare pengene til noe annet.

Mosfet

Elon har vel sagt at de med FSD vil få tidlig tilgang, men han har ikke sagt når det vil skje.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA