Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pearl white inkludert i prisen

Startet av makki, fredag 16. august 2019, klokken 12:08

« forrige - neste »

Thob

Sitat fra: MT på fredag 30. august 2019, klokken 23:10
Sitat fra: emphezis på tirsdag 20. august 2019, klokken 08:12
Sitat fra: REN-BIL på mandag 19. august 2019, klokken 21:53
Byttet spec jeg også, samme RN nummer som tidligere mener jeg.

I spec gikk jeg fra P til LR, mest på grunn av at jeg kjører en del på grus og fjellvei. Bilen havnet totalt ut 100K rimeligere inkl hvit farge. Hvit Y ser flott ut, men krever litt ekstra omsorg, noe som egentlig er helt greit for å sørge for at lakk og bil blir godt vedlikeholdt. 508'laken for en slik bil må da være markedets beste kost/nytte-alternativ !?

Levering om 2 år er drøyt, men teller ned dag for dag...
Tilsynelatende bra valuta for pengene. Så lenge man kvitter seg med bilen før garantitiden den ute!

Drøyt 2 år? Skal vel etter planen leveres tidlig 2021 i Europa. Er jo klassisk Tesla å være forsinket, men en enkel fetter av Model 3 dette da, så kan jo håpe det går smooth.

Min bil gikk ned 16 700,- etter prisendring. Med samme specs og hvit istedenfor svart. Helt greit det!

Jeg prøvde å endre konfigurasjon på min, men får høyere pris enn den opprinnelige prisen på 499400 for LR, svart, 7 seter.

MT, det er vel sikkert fordi at når du bestilte var sort standardfarge uten ekstra kostnad, mens det nå er hvit som er uten kostnad. Så hvis du har endret noe nå og fortsatt vil ha sort bil så koster det nå ekstra

bjornron

#31
Hei, har hatt liggende inne en bestilling på LR RWD med Midnight Silver Metallic lakk til 478k, trykket på endre design på kontosiden min, og vips 458k, ikke ille med 20k av, og beholdt samme bestillingsnummer :)

Bjørn

PionerThink

Jeg har inne en bestilling på LR AWD med Midnight Silver Metallic lakk, 18'' hjul og sort/hvitt interiør. Denne ligger inne til 495.220 NOK. Hvis jeg endrer på noe f.eks til pearl white så går prisen ned til 491 000,- og ikke ned med 8400,- som man legger på for å få noe annet enn standard farge, som Midnight Silver f.eks som jeg valgte.
Med andre ord så stiger prisen for min del til over 500' hvis jeg velger det samme på ny igjen :o
P.S. La inn bestilling 20/3-19, hvis det har noen betydning for prisen?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

lirekassa

Sitat fra: PionerThink på torsdag 05. september 2019, klokken 16:45
Jeg har inne en bestilling på LR AWD med Midnight Silver Metallic lakk, 18'' hjul og sort/hvitt interiør. Denne ligger inne til 495.220 NOK. Hvis jeg endrer på noe f.eks til pearl white så går prisen ned til 491 000,- og ikke ned med 8400,- som man legger på for å få noe annet enn standard farge, som Midnight Silver f.eks som jeg valgte.
Med andre ord så stiger prisen for min del til over 500' hvis jeg velger det samme på ny igjen :o
P.S. La inn bestilling 20/3-19, hvis det har noen betydning for prisen?

Ja, det har vært en prisstigning innimellom der på ca. 10% på alle modeller.

Magnus Hansen

Hmm.. har prisen økt på allerede bestilte biler eller blingser jeg? Økt destinasjonsavgift

lirekassa

Ser sånn ut...

Fin måte å øke prisen på uten å øke prisen på selve bilen :)

Magnus Hansen

Sitat fra: lirekassa på mandag 16. september 2019, klokken 11:13
Ser sånn ut...

Fin måte å øke prisen på uten å øke prisen på selve bilen :)

Trodde jo prisen var låst. Var jo hele poenget med å bestille tidlig. For å sikre seg mot valutasvingninger. Noen tar sikkert og finleser avtalen...

Handyman

Prisen på bestilte biler skal være låst, så lenge man ikke endrer noe.
Summen som de kaller «destinasjons og dokumentavgift» er en dårlig oversettelse og betyr på norsk: frakt- og klargjøringskostnader.  Spesielt det siste leddet koster dem mye ifm diverse utbedringer på biler som leveres ut.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

Sitat fra: Handyman på tirsdag 17. september 2019, klokken 08:41
Prisen på bestilte biler skal være låst, så lenge man ikke endrer noe.
Summen som de kaller «destinasjons og dokumentavgift» er en dårlig oversettelse og betyr på norsk: frakt- og klargjøringskostnader.  Spesielt det siste leddet koster dem mye ifm diverse utbedringer på biler som leveres ut.

Men denne avgiften har de økt over hele linjen nå. Også for inngåtte Model Y bestillinger ser det ut til for meg. I så fall er det litt snikete måte å øke prisen på. Det som er vanskelig er at prisen er ikke står noe annet sted enn på nettsiden så vidt jeg kan se. Ikke på noen av mailene. Så litt vanskelig å ha oversikt. Men specer jeg ny bil (med ny, høyere avgift) får jeg samme pris dom står på min bestilling.

lirekassa

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 17. september 2019, klokken 10:01
Sitat fra: Handyman på tirsdag 17. september 2019, klokken 08:41
Prisen på bestilte biler skal være låst, så lenge man ikke endrer noe.
Summen som de kaller «destinasjons og dokumentavgift» er en dårlig oversettelse og betyr på norsk: frakt- og klargjøringskostnader.  Spesielt det siste leddet koster dem mye ifm diverse utbedringer på biler som leveres ut.

Men denne avgiften har de økt over hele linjen nå. Også for inngåtte Model Y bestillinger ser det ut til for meg. I så fall er det litt snikete måte å øke prisen på. Det som er vanskelig er at prisen er ikke står noe annet sted enn på nettsiden så vidt jeg kan se. Ikke på noen av mailene. Så litt vanskelig å ha oversikt. Men specer jeg ny bil (med ny, høyere avgift) får jeg samme pris dom står på min bestilling.

Ikke lenge siden de satt ned prisen da - ingen som klagde da.

Fortsatt et par år til vi får bilen hit, og før den tid kommer det kanskje en del endringer fra Teslas side som 'tvinger' frem endrede bestillinger også?

Thob

Dette blir ganske useriøst syns jeg. Jeg bestilte også for å sikre meg en «god» pris dersom denne skulle endres oppover. En ting er at den destinasjonsavgiften har gått opp, men de andre prisendringene er også med slik at «min» bil altså nå koster det samme som hvis man bestiller idag. Med tanke på at reservasjonstidspunkt ikke ser ut til å ha betydning for levering hos Tesla lengre ( ref model 3) ser jeg da ikke noe særlig poeng i å sponse de med 15000.- i et par år. Noen som har finlest avtalebetingelsene? Jeg trodde prisen var låst når man bestilte

lirekassa

Sitat fra: Thob på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:11
Dette blir ganske useriøst syns jeg. Jeg bestilte også for å sikre meg en «god» pris dersom denne skulle endres oppover. En ting er at den destinasjonsavgiften har gått opp, men de andre prisendringene er også med slik at «min» bil altså nå koster det samme som hvis man bestiller idag. Med tanke på at reservasjonstidspunkt ikke ser ut til å ha betydning for levering hos Tesla lengre ( ref model 3) ser jeg da ikke noe særlig poeng i å sponse de med 15000.- i et par år. Noen som har finlest avtalebetingelsene? Jeg trodde prisen var låst når man bestilte

Kan du spesifisere hva du mener med 'de andre prisendringene'?

Thob

Sitat fra: lirekassa på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:44
Sitat fra: Thob på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:11
Dette blir ganske useriøst syns jeg. Jeg bestilte også for å sikre meg en «god» pris dersom denne skulle endres oppover. En ting er at den destinasjonsavgiften har gått opp, men de andre prisendringene er også med slik at «min» bil altså nå koster det samme som hvis man bestiller idag. Med tanke på at reservasjonstidspunkt ikke ser ut til å ha betydning for levering hos Tesla lengre ( ref model 3) ser jeg da ikke noe særlig poeng i å sponse de med 15000.- i et par år. Noen som har finlest avtalebetingelsene? Jeg trodde prisen var låst når man bestilte

Kan du spesifisere hva du mener med 'de andre prisendringene'?
[/

Med det mener jeg høyere pris for 19' felger, høyere pris for lakk etc, tilsvarende prisjusteringene som nylig ble gjort på model 3. Forsåvidt helt Ok at de justerer prisene opp pga kurs etc, men ikke for allerede inngåtte kontrakter. DET blir useriøst i mine øyne

lirekassa

19" har da kostet 12 500,- en stund? Hva er før/etter-prisene du mener nå er endret?

Thob

My mistake. Ser nå at det kun er destinasjonsavgiften som har økt og ikke de andre prisjusteringene som er gjort på model 3. Bra! Har lest gjennom avtaleteksten og etter mitt skjønn kan de øke/ justere denne avgiften, men ikke gjøre noe med prisen på selve bilen/ tilleggsutstyr etc, kun dersom man som kunde selv gjør endringer. Så da beholder jeg reservasjonen min:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA