Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pearl white inkludert i prisen

Startet av makki, fredag 16. august 2019, klokken 12:08

« forrige - neste »

Thob

Når bestilte du LASOL? Jeg gjorde det akkurat nå og fikk bestillingsnummer 497***. Bare lurer på om det er et random tall eller om det faktisk er en halv million forhåndsbestillinger

LASOL

Sitat fra: Thob på mandag 19. august 2019, klokken 18:34
Når bestilte du LASOL? Jeg gjorde det akkurat nå og fikk bestillingsnummer 497***. Bare lurer på om det er et random tall eller om det faktisk er en halv million forhåndsbestillinger
Jeg la inn bestilling samme morgen som den ble lansert.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

kodax

Det gjorde jeg også, men har nummer ca. 1 million bak deg (RN112XXXXXX)..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Scrooge

Sitat fra: kodax på mandag 19. august 2019, klokken 20:45
Det gjorde jeg også, men har nummer ca. 1 million bak deg (RN112XXXXXX)..

Jeg tror at reservasjonsnummeret ikke er et rent løpenummer, men at det er noen siffer som indikerer om det er long range, rong range awd eller performance. De høyest spekkede bilene blir nok levert først.

geear

Mener du RN-nummeret endres om du nå bytter spec?

makki

Sitat fra: gr på mandag 19. august 2019, klokken 21:06
Mener du RN-nummeret endres om du nå bytter spec?
Jeg har byttet spec, ingen endring av RN nr.

REN-BIL

Byttet spec jeg også, samme RN nummer som tidligere mener jeg.

I spec gikk jeg fra P til LR, mest på grunn av at jeg kjører en del på grus og fjellvei. Bilen havnet totalt ut 100K rimeligere inkl hvit farge. Hvit Y ser flott ut, men krever litt ekstra omsorg, noe som egentlig er helt greit for å sørge for at lakk og bil blir godt vedlikeholdt. 508'laken for en slik bil må da være markedets beste kost/nytte-alternativ !?

Levering om 2 år er drøyt, men teller ned dag for dag...

emphezis

Sitat fra: REN-BIL på mandag 19. august 2019, klokken 21:53
Byttet spec jeg også, samme RN nummer som tidligere mener jeg.

I spec gikk jeg fra P til LR, mest på grunn av at jeg kjører en del på grus og fjellvei. Bilen havnet totalt ut 100K rimeligere inkl hvit farge. Hvit Y ser flott ut, men krever litt ekstra omsorg, noe som egentlig er helt greit for å sørge for at lakk og bil blir godt vedlikeholdt. 508'laken for en slik bil må da være markedets beste kost/nytte-alternativ !?

Levering om 2 år er drøyt, men teller ned dag for dag...
Tilsynelatende bra valuta for pengene. Så lenge man kvitter seg med bilen før garantitiden den ute!

Drøyt 2 år? Skal vel etter planen leveres tidlig 2021 i Europa. Er jo klassisk Tesla å være forsinket, men en enkel fetter av Model 3 dette da, så kan jo håpe det går smooth.

Min bil gikk ned 16 700,- etter prisendring. Med samme specs og hvit istedenfor svart. Helt greit det!
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

geear

På min konfig (fra første dag) står det at PRODUKSJONEN begynner tidlig 2021, så det er vel ikke snakk om leveringer tidlig 2021? Går jo et par måneder til utlevering bare fra de setter i gang produksjonen av euro-biler. I tillegg så skal USA få biler først, i slutten av 2020, og hvis salget blir stort der så kjører de vel USA-only så lenge de har godt salg.

1000kwh

Sitat fra: REN-BIL på mandag 19. august 2019, klokken 21:53
Byttet spec jeg også, samme RN nummer som tidligere mener jeg.

I spec gikk jeg fra P til LR, mest på grunn av at jeg kjører en del på grus og fjellvei. Bilen havnet totalt ut 100K rimeligere inkl hvit farge. Hvit Y ser flott ut, men krever litt ekstra omsorg, noe som egentlig er helt greit for å sørge for at lakk og bil blir godt vedlikeholdt. 508'laken for en slik bil må da være markedets beste kost/nytte-alternativ !?

Levering om 2 år er drøyt, men teller ned dag for dag...
Syntes det virket uendelig lenge fra da jeg la inn reservasjon på Model 3 til denne faktisk ble levert i Norge. Nå i ettertid så føles det ikke så forferdelig lenge ut.. Vi endte opp med en Model S i mellomtida.

Det kan jo hende det blir momsproblematikk i Norge de neste årene og at det vil gi Tesla et voldsomt insentiv til å pushe biler til Norge.

REN-BIL

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 20. august 2019, klokken 09:06
Sitat fra: REN-BIL på mandag 19. august 2019, klokken 21:53
Byttet spec jeg også, samme RN nummer som tidligere mener jeg.

I spec gikk jeg fra P til LR, mest på grunn av at jeg kjører en del på grus og fjellvei. Bilen havnet totalt ut 100K rimeligere inkl hvit farge. Hvit Y ser flott ut, men krever litt ekstra omsorg, noe som egentlig er helt greit for å sørge for at lakk og bil blir godt vedlikeholdt. 508'laken for en slik bil må da være markedets beste kost/nytte-alternativ !?

Levering om 2 år er drøyt, men teller ned dag for dag...
Syntes det virket uendelig lenge fra da jeg la inn reservasjon på Model 3 til denne faktisk ble levert i Norge. Nå i ettertid så føles det ikke så forferdelig lenge ut.. Vi endte opp med en Model S i mellomtida.

Det kan jo hende det blir momsproblematikk i Norge de neste årene og at det vil gi Tesla et voldsomt insentiv til å pushe biler til Norge.

Jeg har valgt 7 seters løsningen og er vel sist ut av de som mottar. MVA og avgift er alltid et sjansespill, men kontrakten med Tesla gir null risiko i så måte. Blir det mva og avgift avbestilles bilen og jeg fortsetter med 2 biler (en fossil og en liten el-bil).

sfinxern

Men står ingenting ved reservasjon om hengerfeste? Blir det det samme som med M3? De første leveres uten og så kommer det senere uten mulighet for ettermontering?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

REN-BIL

Sitat fra: sfinxern på torsdag 22. august 2019, klokken 16:39
Men står ingenting ved reservasjon om hengerfeste? Blir det det samme som med M3? De første leveres uten og så kommer det senere uten mulighet for ettermontering?
Det meste blir jo selvsagt spekulasjon, men jeg vil faktisk tro det samme vil skje som for m3. Årsaken til det er mikromarkedet Norge som gjerne vil ha dette tilleggsutstyret og et volum-marked som gir seg katten i hengerfeste. Jeg nøyer meg derfor med å få det jeg Har bestilt, så får vi se om vi blir positivt overrasket dersom dette kommer som opsjon underveis. Da risikerer vi jo helt nye priser på bilen dersom man må endre konfig...

lirekassa

Sitat fra: REN-BIL på fredag 23. august 2019, klokken 20:51
Sitat fra: sfinxern på torsdag 22. august 2019, klokken 16:39
Men står ingenting ved reservasjon om hengerfeste? Blir det det samme som med M3? De første leveres uten og så kommer det senere uten mulighet for ettermontering?
Det meste blir jo selvsagt spekulasjon, men jeg vil faktisk tro det samme vil skje som for m3. Årsaken til det er mikromarkedet Norge som gjerne vil ha dette tilleggsutstyret og et volum-marked som gir seg katten i hengerfeste. Jeg nøyer meg derfor med å få det jeg Har bestilt, så får vi se om vi blir positivt overrasket dersom dette kommer som opsjon underveis. Da risikerer vi jo helt nye priser på bilen dersom man må endre konfig...

Eneste spørsmålet er vel hvorvidt bilen leveres med tilvalget fra dag 1, eller ikke. At det kommer, det vet vi.

MT

Sitat fra: emphezis på tirsdag 20. august 2019, klokken 08:12
Sitat fra: REN-BIL på mandag 19. august 2019, klokken 21:53
Byttet spec jeg også, samme RN nummer som tidligere mener jeg.

I spec gikk jeg fra P til LR, mest på grunn av at jeg kjører en del på grus og fjellvei. Bilen havnet totalt ut 100K rimeligere inkl hvit farge. Hvit Y ser flott ut, men krever litt ekstra omsorg, noe som egentlig er helt greit for å sørge for at lakk og bil blir godt vedlikeholdt. 508'laken for en slik bil må da være markedets beste kost/nytte-alternativ !?

Levering om 2 år er drøyt, men teller ned dag for dag...
Tilsynelatende bra valuta for pengene. Så lenge man kvitter seg med bilen før garantitiden den ute!

Drøyt 2 år? Skal vel etter planen leveres tidlig 2021 i Europa. Er jo klassisk Tesla å være forsinket, men en enkel fetter av Model 3 dette da, så kan jo håpe det går smooth.

Min bil gikk ned 16 700,- etter prisendring. Med samme specs og hvit istedenfor svart. Helt greit det!

Jeg prøvde å endre konfigurasjon på min, men får høyere pris enn den opprinnelige prisen på 499400 for LR, svart, 7 seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA