Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan filtrere på rekkevidde/batteristørrelse på Finn.no

Startet av Hannes, torsdag 15. august 2019, klokken 21:05

« forrige - neste »

Hannes

Hei,
ser på I3 og E-golf, ønsker 2. generasjonsbilene med litt lenger rekkevidde, men sliter med å finne en god måte å filtrere de på. folk skriver gjerne motoreffekten i headingen og annonseteksten, men den er vel stort sett lik på de modellene.
Noen som har gode tips på hva man kan gjøre for å sortere I3 60ah og 94ah, og det samme med E-golf modellene?

Oddaa

E-Golf kan du sortere på motoreffekt. BMW kjenner jeg ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

chargedup

Det finnes dessverre kun mulighet for å filtrere basert på HK (merk at det her kan være snodige HK tall i vognkortet som diskutert på forumet utallige ganger) eller årstall.
Dersom bilen kom med større batterikapasitet i 2017, setter man inn fra 2017 i filteret og sorterer på pris lav-høy, da vil de oftest sorteres slik at det man lett ser at de billigste er med gammelt batteri og de med nyeste starter på ca x (med forbehold om de som priser seg helt feil).

Tipper det kommer til å komme nye filter på finn om noen år. Bakdelen er da at selger MÅ vite batterikapasitet for å ikke oppgi feil opplysninger til kjøper og at forskjellige produsenter oppgir batterikapasitet forskjellig. BMW markedsfører batterikapasitet som feks 60Ah mens de fleste andre oppgir feks 24,2kWh, noen produsenter oppgir netto, noen brutto og noen begge deler. Dersom vognkort hadde oppgitt batterikapasitet (feks brutto) hadde nok finn lansert filtrering/kategori med en gang (ettersom finn automatisk henter info om bil fra SVV), men pr nå er det altså opp til selger å skrive det i teksform i overskrift eller selve annonsen.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Ingeniøren

#3
BMW har 3 batteristørrelser 60, 94 og 120 ah, ganske enkelt. Det som er verre er at de kan skreddersys som mange tyske og europeiske biler slik at det kan være vanskelig å se hva du får. I tillegg finnes det mange pakker der Fully Charged har alt pluss en del du sikkert ikke vil ha...

Men, henge deg ikke opp for mye i batteristørrelsen hvis du vil ha en bybil. Den første på 60 ah dekker dagsbehovet for de fleste og  kjører best etter min menig, så prøv bilen før du bestemmer deg. Uansett en kjempe bil som jeg savner litt  :+1:

Edit: Ser av annen tråd at du pendler 6 mil om dagen. Selv pendlet jeg 5 mil på motorvei med i3'n og 60 Ah. Det var aldri noe problem med god margin og ville nok gått greit med 6 mil og, men vill nok gått for 94 Ah for å ha litt å gå på om du skal noe etter jobb.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA