Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilbud på Nissan Leaf 40kwh 2019

Startet av DZC, torsdag 15. august 2019, klokken 19:56

« forrige - neste »

hemi

Heller brukt i3 94ah til 200k da. de har ca samme rekkevidde.


1000kwh

Sitat fra: Elllie på søndag 01. desember 2019, klokken 18:43
Ser Nissan kjører kampanje nå på Leaf 40 fra 260.000 kr for Acenta inkl. vinterhjul og metallic lakk. Er dette en bra deal? Bør vi slå til? Trenger en familievennlig elbil i den prisklassen, men skulle gjerne hatt litt mer rekkevidde..
Dette er en fin bil og har overraskende bra plass. Legger du noe på taket har du virkelig mye plass.

For 260k så får du også en lett brukt 2018 modell med mer utstyr. Men gunstig hvis du ønsker NY bil..

(Vet ikke hvorfor i3 nevnes da den er veldig mye mindre)

EV-FTW

i3 nevnes da hemi har Nissan langt opp i halsen og vil helst at alle andre skal unngå å kjøpe en Leaf.

i3 er bra den, men kan ikke sammenlignes med Leaf da den er mye mindre og langt mer upraktisk!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

hemi

For meg er det sykt praktisk at den kan lades på langtur raskere på DC enn andre kan på AC, at du kan lade på 32A, at man kan lade på 400V, at den har BMS med kjøling og varming, bra svingradius, en... APP SOM VIRKER! så i3 har endel gående for den vs leaf. Man får faktisk lett med seg 3stk i i3'en med ski og skiutstyr, og.... man kan faktisk sitte inni bilen og ta på seg støvlene, gjelder både fører og passasjer, det samme kan muligens sies om du er japansk størrelse hva leafen angår.

For meg har hele nissan opplevelsen vært så ræva fra levering til salg og alt i mellom at jeg velger å bruke tid på å dele det, så andre slipper.

Eneste argumentet for nissan er om du konsekvent er 4/5 i bilen og har mye bagasje. Er du 4 voksne karer i bilen, har i3'en vesentlig bedre plass for beina.

1000kwh

Sitat fra: hemi på mandag 02. desember 2019, klokken 14:39
For meg er det sykt praktisk at den kan lades på langtur raskere på DC enn andre kan på AC, at du kan lade på 32A, at man kan lade på 400V, at den har BMS med kjøling og varming, bra svingradius, en... APP SOM VIRKER! så i3 har endel gående for den vs leaf. Man får faktisk lett med seg 3stk i i3'en med ski og skiutstyr, og.... man kan faktisk sitte inni bilen og ta på seg støvlene, gjelder både fører og passasjer, det samme kan muligens sies om du er japansk størrelse hva leafen angår.

For meg har hele nissan opplevelsen vært så ræva fra levering til salg og alt i mellom at jeg velger å bruke tid på å dele det, så andre slipper.

Eneste argumentet for nissan er om du konsekvent er 4/5 i bilen og har mye bagasje. Er du 4 voksne karer i bilen, har i3'en vesentlig bedre plass for beina.
Men var det noe feil med bilen? For du nevner jo bare ting som er godt kjent fra før. Mitt inntrykk er at det er mindre tull med Leaf enn I3.

Jeg liker i3, men som sagt så er dette veldig forskjellige biler.

hemi

Bulk ikke annerkjent etter utlevering, sprukken plastikk i bagasjeromsluke. appvirket aldri, mangel på justering av ratt og stolt som medførte smerter i ryggen i flere mnd før jeg forstod hva det kom av.

Ref app hadde jeg kontakt med de flere ganger, de ønsket mer og mer teknisk tilbakemelding, noe jeg gav siden det av yrket er en ting som er relativt greit og vi har utstyr for å debugge connection ting og hvor feilen ligger, brukte mye tid på det, for å så bli møtt med 100% stillhet og ignorering.

Har hatt 3 forskjellige i3, og én leaf, på 50k km med i3 har de aldri vært på service engang, ref den siste kjøpte jeg uten serviceavtale. Jeg har aldri engang vært i kontakt med bmw service da kart og alt mulig kunne ordnes selv.  hadde vel 20-30 mailer med nissan før jeg bare gav opp hele greia.

Temperatur styringen virket aldri, noe de mente var riktig i ren tesla stil, på en 2018/2019 bil skal du da for F slippe å stille ting manuelt, og det hadde egentlig vært helt OK om man ikke hadde måttet endre på de hele tiden også.

Prøvde også få nissan til å rette den ekstreme feilvisningen bilen hadde.

Er det så forskjellige biler? De havner i daily driver elbil uten hengerfeste med relativt kort rekkevidde. majoriteten på kontoret har i3 og leaf i litt blanding.

At mye av disse feilene bare blir ignorert, og videreført i 62 modellen er for meg helt hinsides, og viser at de IKKE lytter til forbrukerne, jeg tror leaf primært har solgt mye fordi alternativene før var enda værre, og at de vil straffes hardt på salgsstatestikken i 2020. Jeg tror 40/62 leaf blir slakta i 2020 salgsmessig.

EV-FTW

Jeg leser mye subjektivt negativitet, men egentlig lite som faktisk har vært feil med bilen.
Hva bulk og sprekk i plastikk angår er det jo vanskelig å si om det er du som er ekstremt pirkete og fæl til å klage, eller om det er dårlig service.

App er ikke bra, men den fungerer av og til om dog litt tregt.

Servicer trenger du ikke ta, om du tar dem er det en gang årlig.

Derimot, har du klaget like mye og med samme tone mot forhandler som du gjør her inne, forstår jeg at du har blitt møtt med en litt «kald» skulder.

Personlig er ikke jeg heller den som er overbegeistret for Leaf. Men det skyldes ikke forhandler eller kvaliteten på bilen, for begge deler har vært strålende.

For meg handler det mer om at Nissan henger etter, og ikke har lyttet til kundene sine når det kommer til aktiv kjøling på batteriet og valget av Chademo og ikke CCS.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Elllie

Dersom i3 var et forslag til meg, hemi, kan jeg fortelle at den på ingen måte er aktuell som familiebil. Kjenner folk som er fornøyd med bilen, men som bekrefter at den er upraktisk for en familie. Vi må ha plass til barneseter, barnevogn osv.

Dudi

#23
Jeg har en 2018 LE som jeg er svært fornøyd med. Aldri hatt en eneste ting å sette fingeren på bortsett fra appen som jeg egentlig ikke har bruk for. Fortiden setter jeg pris på varme i rattet og varme i baksetet. Hjalp min sønn å flytte med den. Overrasket over hvor mye jeg fikk med meg i den når jeg la ned setene bak. Kjøpte den ny for 265k og har hatt 3000.- i utgifter ifm service på den. Kona lader på jobb. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spart bompenger til Lillehammer. Knallbillig bil. Jeg er 177 og sitter godt i bilen. Kjører i D modus og har lært meg en økonomisk kjørestil. Dette har vært lærerikt. Kunne ønske meg tilhengerfeste en gang i året.

Mateusz

Nissan senket priser i går.

Nå er det tilbud på både 40 kWt fra 239 900 kr og 62 kWt fra 309 900 kr

Hvem som senker priser nå? Renault, Kia, Hyudai?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Marius Kotsbak

Tesla og Renault? VW har allerede. Kia og Hyundai har jo lange ventelister.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

EV-FTW

Kia og Hyundai har lange ventelister, på eldre kontakter. Nå som prisene går ned hos rivaler, kan det fint påvirke salget av nye kontrakter hos dem, og de må da sette ned prisene. Jeg blir ikke overrasket om det skjer noe med prisene der også frem mot sommeren.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Elektro12

Fått pris på 269 for 40 kwh Acenta fra leverandør.

Kan får 30 kwh 2017 modell med 35 kkm på teller for 165


Beste kjøp?

EV-FTW

Sitat fra: Elektro12 på søndag 05. januar 2020, klokken 16:29
Fått pris på 269 for 40 kwh Acenta fra leverandør.

Kan får 30 kwh 2017 modell med 35 kkm på teller for 165


Beste kjøp?


269 000 for Acenta? Med 2 hjulsett da?
Er jo «kampanje» nå på Acenta til 239 900. Legg på 15 000 for vinterhjul og du er fortsatt under prisen du har fått av forhandler.

Vil si du ikke har fått en god pris sånn uten videre.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Elektro12

Det var visst tilbudspris med vinterhjul, levering til forhandler og metallic.

Jeg trodde også typ 255 var innen rekkevidde, men 30 kwh er kanskje mer gunstig uansett. Føler 260 er litt "ingenmannsland" prismessig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA