Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SOTA på plass

Startet av Eon, torsdag 15. august 2019, klokken 17:19

« forrige - neste »

Eon

Fikk varsel i bilen i dag om at ny software var tilgjengelig. Trykket på last ned, og fikk så beskjed om at installasjonen ble utført etter at bilen ble skrudd av. Startet bilen etter noen min, og der var ny versjon på plass. Gikk fra 19A_19.20-etellerannet til 19A_19.24-etellerannet. Litt raskere respons kanskje, har ikke rukket å teste noe mer. Men veldig kjekt at dette nå virker. Android Auto fortsatt på plass 👍
First Edition, photon red, 22'' hjul med carbon inserts, performance seter
Software: S19B_19.40.4-436082 og TCU: Ukjent etter siste oppdatering

Ingeniøren

Ok, måtte jo teste dette men ingen oppdatering tilgjengelig med 18D / 14.2 ....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Frank_M

Sitat fra: Eon på torsdag 15. august 2019, klokken 17:19
Fikk varsel i bilen i dag om at ny software var tilgjengelig. Trykket på last ned, og fikk så beskjed om at installasjonen ble utført etter at bilen ble skrudd av. Startet bilen etter noen min, og der var ny versjon på plass. Gikk fra 19A_19.20-etellerannet til 19A_19.24-etellerannet. Litt raskere respons kanskje, har ikke rukket å teste noe mer. Men veldig kjekt at dette nå virker. Android Auto fortsatt på plass 👍

Har du egen data-sim?
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Eon

First Edition, photon red, 22'' hjul med carbon inserts, performance seter
Software: S19B_19.40.4-436082 og TCU: Ukjent etter siste oppdatering

Ingeniøren

#4
Det skal gå greit med trådløst nett i garasje og. Hadde litt dårlig dekning i garasje og utenfor huset men en Wifi-extender fikset den biffen. Min bil søkte og holdt på en god stund før den rapporterte at ingen oppdatering av programvare ble funnet. Har datasim liggene om det er det som skal til men synes det ble over-kill for mitt behov. Går greit å sende reiserute fra PC inne til navigasjon i bilen.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=2827481&gclid=EAIaIQobChMIuuTSvMmG5AIViNGyCh17GgL1EAAYASAAEgLg2PD_BwE&gclsrc=aw.ds
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Tellus

17.2 er ute  :)
SitatMy I-Pace got H228, H213, H221, H207 updates and fixes and another repair done at a dealer here in Nuremberg Monday/Tuesday:
My resume after 600Km driven since then:
* Cruise Control response to lane changing cars in front is way better, and not so "aggressive" anymore in accelerating after the way is clear and you could go back to original speed. This behavior is closer to my driving style, although I don't think this is related at all.
* Emergency Lane assist is doing much less unnecessary "corrections" ... at least so far!
* Next mornig after the repair, I got the SOTA updates for IMC S19A_19.24 and Telematics 17.2. A big leap from the S18D / 14.2 that was factory installed. The whole system is much more responsive, and the CarPlay Audio Bug is fixed!
* I had a charge stop today at a 350kW IONITY charger today (Köschinger Forst East), but it topped out at 87kW max. charging: no real difference as to before. I arrived with 31% SOC - maybe too high to experience the 100kW charge. In the next two weeks I plan a longer road trip to Austria, I'll share some charger experience if I will notice significant improvements.
Bottom line: I am very happy how JLR has improved the I-Pace experience with these updates.

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=2010&start=50

xyzzy

I morges dukket en oppdatering opp for min bil også, så det er tydelig at de er i ferd med å rulle ut generelt.

Tellus

Sitat fra: xyzzy på torsdag 29. august 2019, klokken 07:09
I morges dukket en oppdatering opp for min bil også, så det er tydelig at de er i ferd med å rulle ut generelt.

Du har ikke vært i kontakt med forhandler for å mota SOTA ?

xyzzy

Sitat fra: Tellus på torsdag 29. august 2019, klokken 09:31
Sitat fra: xyzzy på torsdag 29. august 2019, klokken 07:09
I morges dukket en oppdatering opp for min bil også, så det er tydelig at de er i ferd med å rulle ut generelt.

Du har ikke vært i kontakt med forhandler for å mota SOTA ?

Nei.

Tellus

Interessant.

Da er du den første jeg har lest som som har fått SOTA i Norge uten å ha avtalt det med forhandler. Hadde regnet med at det kom en email i forkant. Da er det bare å glede (eller grue) seg  :)


elgee

Samme her, fikk S19A_19_24.2-375121 i går uten å avtale med forhandler.
Installerte uten problemer, so far so good.

4Matic Fanatic

Sitat fra: elgee på torsdag 29. august 2019, klokken 14:48
Samme her, fikk S19A_19_24.2-375121 i går uten å avtale med forhandler.
Installerte uten problemer, so far so good.
Samme her, kom i går. MEN, fremdeles Telematics på 14.2...

elgee

Vises ikke hos meg lenger...
Har fått alle outstanding, inkl H228

4Matic Fanatic

Sitat fra: elgee på torsdag 29. august 2019, klokken 15:14
Vises ikke hos meg lenger...
Har fått alle outstanding, inkl H228
Hva vises ikke - 14.2? Du ser kun versjonen når du sjekker om det er kommet oppdateringer.

Ingeniøren

Så det det dukker opp et varsel - dere trenger ikke gå inn i menyene å sjekke ?

Kan forstå at det ikke kommer for alle på en gang for da hadde kanskje serverne gått ned....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA