Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Service  (Lest 485 ganger)

bobakka

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 393
    • Vis profil
Service
« på: Torsdag 15. August 2019, klokken 14:45 »
Jeg hentet ut bilen i oktober 2017, men bilen nå sier at jeg må ha service i august - og verkstedet sier at jeg må ha det nå for å ikke miste garanti. Har serviceavtale, men hadde tenkt å vente til oktober. Noen som har noen synspunkter?
Det passer litt dårlig å ta den på service nå i august, men må jeg så må jeg..
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 bestilt. Slutt på rekkeviddeangst?
Fossilbil kun for laaangtur og tilhenger.

Klykken

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4497
    • Vis profil
Sv: Service
« Svar #1 på: Torsdag 15. August 2019, klokken 14:57 »
For å benytte serviceavtalen er vel en av klausulene at bilen kommer inn til "rett tid". Hverken før eller etter. Nesten samme gjelder for å opprettholde garanti, men da gjelder før- eller innen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2919
    • Vis profil
Sv: Service
« Svar #2 på: Torsdag 15. August 2019, klokken 18:10 »
Jeg hadde og serviceavtale på bilen jeg har solgt og fikk bilen for 4 år siden i oktober. Da jeg spurte om jeg kunne ta service litt tidligere for å kombinere med EU kontroll, som måtte tas ila juni i år, fikk jeg beskjed om at den først kunne tas i oktober...

Snakker de med to tunger ??
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE