Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Service

Startet av bobakka, torsdag 15. august 2019, klokken 14:45

« forrige - neste »

bobakka

Jeg hentet ut bilen i oktober 2017, men bilen nå sier at jeg må ha service i august - og verkstedet sier at jeg må ha det nå for å ikke miste garanti. Har serviceavtale, men hadde tenkt å vente til oktober. Noen som har noen synspunkter?
Det passer litt dårlig å ta den på service nå i august, men må jeg så må jeg..
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Klykken

For å benytte serviceavtalen er vel en av klausulene at bilen kommer inn til "rett tid". Hverken før eller etter. Nesten samme gjelder for å opprettholde garanti, men da gjelder før- eller innen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Jeg hadde og serviceavtale på bilen jeg har solgt og fikk bilen for 4 år siden i oktober. Da jeg spurte om jeg kunne ta service litt tidligere for å kombinere med EU kontroll, som måtte tas ila juni i år, fikk jeg beskjed om at den først kunne tas i oktober...

Snakker de med to tunger ??
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA