Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betaling

Startet av Magster, torsdag 15. august 2019, klokken 13:14

« forrige - neste »

Magster

Hei!

Skal hente ut min model 3 om en uke, og har ett par spørsmål om betalingen. 

Det står følgende på tesla sine sider(min side).  "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling." men så står det også at "Betalingsbetingelser: Betal i sin helhet, eller etter avtalt egenkapital dersom finansiering, 7 dager før utlevering".

Og så leser jeg om andre som ikke betaler før de har sett på selve bilen? Hva er det egentlig som gjelder?

CorsoDante

Sitat fra: Magster på torsdag 15. august 2019, klokken 13:14
Hei!

Skal hente ut min model 3 om en uke, og har ett par spørsmål om betalingen. 

Det står følgende på tesla sine sider(min side).  "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling." men så står det også at "Betalingsbetingelser: Betal i sin helhet, eller etter avtalt egenkapital dersom finansiering, 7 dager før utlevering".

Og så leser jeg om andre som ikke betaler før de har sett på selve bilen? Hva er det egentlig som gjelder?

Hvis du har kronasjen tilgjengelig på en nettbank som tilbyr straksbetaling (Sbanken etc.), så kan du vente med å betale til overlevering.

Send en e-post til delivery, så vil de kunne bekrefte dette.
TM3P "FSD"

magnusgb

Man kan jo uansett bare heve kjøpet innen en uke, så ikke så skummelt å betale egenkapital. Tar bare litt tid og styr for å få tilbake.

Jeg betalte egenkapital på mandag og hentet bil på onsdag denne uken. Alt gikk helt fint. Sendte de en e-post hvor jeg hadde detaljert prosessen og skrevet hva selger, DNB og ei jeg snakka med på delivery hadde lovet, men de så ikke eposten før dagen etter jeg hentet bilen.

Jeg lastet ned en pdf-kvittering av betalt egenkapital som de gjerne ville ha :)

Jeg synes all kommunikasjon fra Tesla var veldig rotete, men det ordnet seg heldigvis til slutt. Veldig fornøyd med bilen så langt!
Model X LR august 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA