Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dashcam: USB Drive is too slow to save

Startet av emmern, torsdag 15. august 2019, klokken 13:05

« forrige - neste »

emmern

Får denne feilmeldingen på 2019.28.3. Hadde 2019.28.2 før, da var det ikke et problem.
Hva har skjedd? Har de økt bitrate, flere kameaer?

Brukt en sandisk cruzer ultrafit 64GB siden den kom uten problemer...
Den leses og skrives helt fint i windows, og formaterte den. Fortsatt samme problem.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

moso

Slik jeg har forstått det kan det være at du hadde problemer før også - uten å vite om det, eller bare så det når du sjekket videofilene og en del var korrupte. Koden som sjekker dette og gir den feilmeldingen ved problemer er relativt ny (dog eldre enn 28.2 tror jeg).

Jeg gikk over til SSD - de skal tåle denne bruken bedre enn minnekortene (igjen slik jeg har forstått det :-))
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Dampmaskin

#2
Dashcam skriver konstant til lagringsmediet, og vanlige USB-stikker er ikke laget for å tåle det i lengden.

Jeg vet ikke om noen USB-stikker som er laget for vedvarende skriving, men du kan finne SD-kort som tåler det. F.eks. kan du kjøpe deg et Samsung MicroSD PRO Endurance-kort (Endurance er stikkordet her) og en USB-adapter.

SSD er også et alternativ. Hvis du unngår de aller billigste så tåler de nok minst like mye skriving som et "skrive-spesialisert" SD-kort. Men SSD tar jo gjerne litt mer plass.

emmern

Da går jeg muligens for teslausb med et 128 GB kort og en raspberry pi zero W :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Toalmar

Sitat fra: emmern på torsdag 15. august 2019, klokken 17:28
Da går jeg muligens for teslausb med et 128 GB kort og en raspberry pi zero W :)
Hvor får man tak i de?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ladov

Eller kanskje det er feil på minnepinnen. Jeg kjøpte en billig en på clasern og regnet ut at bilen ikke brukte mer enn 1/10 av skrivehastigheten når den lagret fra 3 kameraer.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

emmern

Sitat fra: Toalmar på torsdag 15. august 2019, klokken 20:36
Sitat fra: emmern på torsdag 15. august 2019, klokken 17:28
Da går jeg muligens for teslausb med et 128 GB kort og en raspberry pi zero W :)
Hvor får man tak i de?

Man kjøper en raspberry PI zero W på kjell & company. Kjøper en 128 GB "high endurance" / extreme / whatever microSD, og laster inn programvaren:

https://github.com/ifnull/teslausb

Mulighetene er uendelige. Jeg vet ikke om teslaen gir nok strøm til en fullverdig PI 3+ skal undersøke dette. Grunnen til at jeg har begynt å se på "Vanlig" PI er at de er omtrent samme pris ...
Nå må jeg se hvor mye ampere USB-porten leverer
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

mthoring

Tipper det blir for svakt for pi 3+ med de rene usb portene. Men burde vel vært mulig å kombinere 12v m/usb adapter for strøm og vanlig usb for data?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Kim-

Jeg har en PI stående hjemme som er koblet i en iPhone lader, den gir maks 1A. Fungert i 2 år nå
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

emmern

Sitat fra: emmern på fredag 16. august 2019, klokken 22:32
Sitat fra: Toalmar på torsdag 15. august 2019, klokken 20:36
Sitat fra: emmern på torsdag 15. august 2019, klokken 17:28
Da går jeg muligens for teslausb med et 128 GB kort og en raspberry pi zero W :)
Hvor får man tak i de?

Man kjøper en raspberry PI zero W på kjell & company. Kjøper en 128 GB "high endurance" / extreme / whatever microSD, og laster inn programvaren:

https://github.com/ifnull/teslausb

Mulighetene er uendelige. Jeg vet ikke om teslaen gir nok strøm til en fullverdig PI 3+ skal undersøke dette. Grunnen til at jeg har begynt å se på "Vanlig" PI er at de er omtrent samme pris ...
Nå må jeg se hvor mye ampere USB-porten leverer
Det er bsre starter kit der og det koster over 600 kr. Får heller gå på ebay
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Rævedilter

Eg bruker billigste pinnen eg fekk tak i (80 kr og 8 GB?), har fått "To slow" to ganger, samt det har slått seg av to ganger, da bare trekker eg den ut og setter inn igjen og da fungerer den. Bruker den kun til Dashcam. Brukt den i nokre måneder nå, dvs. rundt 10000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA