Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jaguar i-Pace selger dårlig i USA

Startet av OhmPaPa, torsdag 15. august 2019, klokken 10:32

« forrige - neste »

geear

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Denne var postet i Twitter-kommentarene. Hvordan kan det ha seg at de kun har solgt 701 i-Pacer i hele USA i 2. kvartal, spesielt hvis det er riktig at de har massevis på lager? Eller er det bare rykter og de egentlig har leveringsproblemer? Hvor blir det av de 20 000 bilene Uber eller Waymo, eller hvem det var, skulle ha?

Nå driver ikke jeg med markedsføring, men det fremstår ikke særlig smart å selge bil med "Tesla conquest"-rabatt, i praksis så vil jeg tro at det heller gir kunden en grunn til å sjekke hva konkurransen kan tilby før man kjøper i-Pace...

Tellus


OhmPaPa

Er den priset høyt i USA? Så ingen priser i artikkelen.

Bilen er jo bra og Jaguar et statusmerke i tillegg. Har de glemt å drive reklame for den kanskje?

Eller vil amerikanerene heller ha bensinbil?

geear

Sitat fra: Tellus på torsdag 15. august 2019, klokken 16:53
I følge denne er det solgt 1.309 biler H1 og 9.077 totalt.

https://raycee1234.blogspot.com/search/label/Brand%20-%20Jaguar
9077 stk første halvår worldwide ja, og 1309 av de i USA. Det er nevnt i artikkelen trådstarter linker til. Det er basert på det de sier at de har seks måneders etterspørsel på lager i USA (1338 stk på lager).

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 15. august 2019, klokken 18:20Er den priset høyt i USA? Så ingen priser i artikkelen.
Med $15k i rabatt er du vel nede på omkring $55k eller 490.000 kroner for innstegsmodellen. Det er jo ikke så galt.

Jeg vil tro mye av årsaken til at den ikke selger er lademuligheter. I Europa har vi grei dekning med CCS, men det har de ikke i USA. I-Pace blir stort sett bare for lokal kjøring.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OhmPaPa

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 15. august 2019, klokken 19:18
Jeg vil tro mye av årsaken til at den ikke selger er lademuligheter. I Europa har vi grei dekning med CCS, men det har de ikke i USA. I-Pace blir stort sett bare for lokal kjøring.

Ah - det tenkte jeg ikke på! Men vil ikke det være likt for alle andre enn Tesla? Eller kan Leaf og e-Tron noe i-Pace ikke kan?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 15. august 2019, klokken 19:22
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 15. august 2019, klokken 19:18
Jeg vil tro mye av årsaken til at den ikke selger er lademuligheter. I Europa har vi grei dekning med CCS, men det har de ikke i USA. I-Pace blir stort sett bare for lokal kjøring.

Ah - det tenkte jeg ikke på! Men vil ikke det være likt for alle andre enn Tesla? Eller kan Leaf og e-Tron noe i-Pace ikke kan?
Det er likt for e-tron. Leaf har CHAdeMO som muligens er enda verre. Men jeg kan ikke si at disse selger direkte bra heller. e-tron er sikkert noe mer populær enn i-Pace fordi den er større - i-Pace er nok litt liten for mange amerikanere. Og Leaf er jo en helt annen prisklasse.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Trekkoppbil

#8
Jeg synes det er vanskelig å finne noen oppdatert statistikk over hvor mange ccs-ladere det er i Nordamerika, og jeg finner bare gamle statistikker når jeg leiter.
Det skal være 3200 chademo iflg chademo.com.

Dette kan være et optimistisk estimat, da jeg har inntrykk av at VW var lenge aleine om å selge CCS-biler i usa før Bolt kom, og de solgte ikke mange.

Tesla-flåten kan vel i tillegg lades på Chademo.

Nå tipper jeg det er vanlig der som her, at ladere støtter både Ccs og Chademo.
Når jeg sjekker ulike områder med https://www.plugshare.com/, så ser det ut som at antallet Ccs-lokasjoner ikke er så langt fra antallet Chademo-lokasjoner
https://electrek.co/2017/06/19/us-electric-vehicle-charging-stations/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA