Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model X rask levering?

Startet av Oakl, onsdag 14. august 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Oakl

Bestilte en model X 4.august. Fikk i dag melding om levering allerede 21. August. Kan dette stemme at det går så raskt fra bestilling til produksjon og frakt over Atlanteren? Eller kan det være at de leverer en inventory bil selv om jeg konfigurerte bilen selv?

Har ikke fått noe VIN nr hos Tesla ennå. Er det noen måte å sjekke produksjonsdato når jeg evt får VIN?

Ellemelle

Det er vel så få valgmuligheter på bilene nå, at de kan sende over et lass med biler for så å matche disse mot bestillingene etter at de har ankommet Europa.
Det var ihvertfall det de gjorde med Model3 under den første store bølgen i vår.

kodax

Sitat fra: Oakl på onsdag 14. august 2019, klokken 22:49
...Er det noen måte å sjekke produksjonsdato når jeg evt får VIN?
Det fikk jeg ved å chatte med Tesla (deliveryno@tesla.com kunne ikke svare).
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

RunarBT

Sitat fra: Oakl på onsdag 14. august 2019, klokken 22:49
Bestilte en model X 4.august. Fikk i dag melding om levering allerede 21. August. Kan dette stemme at det går så raskt fra bestilling til produksjon og frakt over Atlanteren? Eller kan det være at de leverer en inventory bil selv om jeg konfigurerte bilen selv?

Har ikke fått noe VIN nr hos Tesla ennå. Er det noen måte å sjekke produksjonsdato når jeg evt får VIN?

Eg spurte litt om dette i går ift. min Model 3.

Tesla har gått fra produksjon på bestilling, til å produsere ferdige serier som matches mens bilene er påvei. :-)
Passet meg bra, da eg skulle endre fra SR+ til LR - og lurte på gebyr ift. endringen. Det står litt ulikt på nettet - men dette var ikkje eit problem i og med at bilene allerede er produsert. Puh..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA