Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Visning" av ID.3 på Aker Brygge

Startet av Elmo, tirsdag 13. august 2019, klokken 18:56

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 21. august 2019, klokken 17:11
TM :+1: da legger du ut en video her ikke sant. Video or it diden`t happen  :) 8)
Regner med at det legges ut flere videoer fra Frankfurt før jeg kommer. Men jeg skal se hva jeg får til  ;)

Gnist

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 21. august 2019, klokken 16:37
Da har jeg nettopp vært på Aker brygge og sett på VW ID 1.ST. Just love it! :-) og jeg er tidlig i køen. Selger sa til meg i forrige uke at han ringer rett etter at den er lansert på messa og da kan jeg velge mellom alle de mulighetene som de vil gi oss på denne.

Jeg er fremdeles spent på når de vil vi skal signere bindende kontrakt. Inntrykket jeg fikk tidligere var at VW vil vi skal skrive kontrakt rett etter IAA i september.

Tyske kunder får beskjed om at bindende kontrakt først skal underskrives ca. april 2020. Slik jeg leser det på ulike fora, i hvert fall.


mwi

I went by Aker Brygge and talked to some of the nice folks there from Moller Bil. Would recommend going and asking lots of questions as they have some info that has not been released publicly yet.

For example, they showed me three cards with the equipment list for the 3 different versions of the ID.3 1st. (I asked to talke a picture but I was told that that was not allowed). I don't remember all the details but I saw that the base model has 18-inch wheels, heated seats and steering wheel, with adaptive cruise control plus lane assist etc. This one was listed as 330,000 NOK. The  ID.3 1st Plus and ID3 1st Max add additional features such as city drive assist etc. ID3 Max had beats audio, and 20inch wheels.

One thing that was interesting was that the ID.3 1st Plus was listed as "+ ca 50,000 NOK" and ID.3 1st Max was listed as "+50,000 NOK". So I would guess that the prices are going to be ID3 1st: 330.000, ID3 1st Plus: 380,000 and ID3 1st Max: 430,00 NOK.

So I would recommend going to Aker Brygge if you are in the area not just to see the camouflaged car but also to ask the guys from Moller lots of question.

Also if your going have a good look at the rear wheels, I thought it was going to have drum brakes at the back but it looks like disk breaks for both front and back??

jantoret

Møtte en tyskregistrert svart id i Bergen idag. Så ikke dum ut. Kjørte sammen med en tyskregistrert egolf. Bilen var helt svart, også over vw-merket. Så følg med på Vestlandet.

Gnist

Sitat fra: mwi på torsdag 22. august 2019, klokken 12:34
Also if your going have a good look at the rear wheels, I thought it was going to have drum brakes at the back but it looks like disk breaks for both front and back??

Dette betyr nok ikke annet enn at bilen utstilt på Aker brygge kun har skallet til ID3, mens understellet og det som eventuelt måtte være av annen innmat er noe annet som var tilgjengelig.


nosi1202

Denne bilen hadde skiver bak i motsetning til produksjonsmodellen som får trommelbremser.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA