Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Visning" av ID.3 på Aker Brygge

Startet av Elmo, tirsdag 13. august 2019, klokken 18:56

« forrige - neste »

Elmo

Fikk mail fra VW nå:
Sitat
Fra onsdag 21. til søndag 25. august står ID.3 1ST utstilt på Bryggetorget på Aker Brygge i Oslo. Her vil du få se og oppleve utvendig størrelse på ID.3 1ST, se eksteriøret, og ikke minst stille de spørsmålene du måtte ha om bilen.
Men
Sitat
Modellen som står utstilt vil være kamuflert og det er dessverre ikke anledning til å sette seg inn i bilen. Interiøret vil også være tildekket.
:-1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

siforko

Bestillt ID4, men angrer nå

BatteriOgFossil

#2
At den er kamuflert og med tildekket interiør er vel ingen overraskelse? ID.3 avdukes ikke før på bilutstillingen i Frankfurt i september. Og hadde man slippet til "folket" i bilen, så kan du banne på at noen klovner ikke hadde respektert å holde klovnelabbene unna tildekkingen av interiøret.

Jeg gir  :+1: på trass for å veie opp for nedtomlingen deres.

Strøm Tycoon

Jeg får ikke anledning å se den. Så jeg er litt spent å høre tilbakemeldingene her hva dere tenker om størrelsen.

For meg ser den ut til å være VW's i3, med mye større hjul, og en høyere bil enn f.eks. VW Golf.





Plass bak i Golf


Plass bak i ID.3


Kilde: https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/107408/volkswagen-id3-vs-volkswagen-e-golf-pictures

Elmo

Sitat fra: Hollabaloo på tirsdag 13. august 2019, klokken 23:52
At den er kamuflert og med tildekket interiør er vel ingen overraskelse? ID.3 avdukes ikke før på bilutstillingen i Frankfurt i september.

Men hva er vitsen ???
I mailen er de SÅ stolte over at de får lov til å vise den fram i Norge FØR avdukingen i Frankfurt, men så får de ikke lov allikevel. 
Altså  :-1:
Kunne de ikke heller ventet til samme dag eller dagen etter avdukingen i Frankfurt ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

BatteriOgFossil

Sitat fra: Elmo på onsdag 14. august 2019, klokken 10:25
Men hva er vitsen ???
I mailen er de SÅ stolte over at de får lov til å vise den fram i Norge FØR avdukingen i Frankfurt, men så får de ikke lov allikevel. 
Altså  :-1:
Kunne de ikke heller ventet til samme dag eller dagen etter avdukingen i Frankfurt ??

En liten digresjon: Har du en rød elmo hengende i det ene sidevinduet bak i Teslaen din? Jeg så en slik Model 3 på Ring 3 for noen uker siden :)

Elmo

Sitat fra: Hollabaloo på onsdag 14. august 2019, klokken 14:19
Har du en rød elmo hengende i det ene sidevinduet bak i Teslaen din?
Ja det stemmer :)
Jeg har en Elmo hengende i sidevinduet bak meg (førersiden) i min blå TM3 :+1: :D og jeg kjører daglig på Ring3 mellom Lysaker og Nydalen.
MEN . . . jeg har fått samme spørsmål før; - da var det blå TM3 med Elmo'en i høyre bakdør, og jeg satt hjemme hjemme i stua :o :-\ :-\
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trond.m

Kommer nok til å møte opp, selv om jeg skal til utstillingen i Frankfurt i september. Har ikke store ikke forhåpninger om at de som er der kan svare på så mange spørsmål, men jeg håper det er mulig å åpne bagasjerommet og se på løsningen for feste av sykkelstativ.

Cowboystrekk

Sitat fra: TM på torsdag 15. august 2019, klokken 06:51
Kommer nok til å møte opp, selv om jeg skal til utstillingen i Frankfurt i september. Har ikke store ikke forhåpninger om at de som er der kan svare på så mange spørsmål, men jeg håper det er mulig å åpne bagasjerommet og se på løsningen for feste av sykkelstativ.
De må vell uansett velge en annen løsning enn "bak skiltet" i Norge da man ikke kan kjøre uten skilt. I og med at f.eks ski må fraktes på lastekroken håper jeg de har en annen løsning for de av oss som ikke kan ha ski i bilen pga 3 barn.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Spajderman

Løses jo forholdsvis enkelt ved at man kjøper et ekstra skilt og henger utenpå det man laster på kroken, evt. at man kjøper lasteholder med plass for skilt. Man har jo heller ikke lov tilå kjøre med ski/sykler/etc som dekker for skiltet, men det syndes det mye mot i dag.

F.eks. slik:

Electric cars in Norway

Da har jeg nettopp vært på Aker brygge og sett på VW ID 1.ST. Just love it! :-) og jeg er tidlig i køen. Selger sa til meg i forrige uke at han ringer rett etter at den er lansert på messa og da kan jeg velge mellom alle de mulighetene som de vil gi oss på denne.
https://youtu.be/5ioVFzp1OBk

Trond.m

Høres bra ut. Skal dra å se på den i morgen, og drar til Frankfurt 18.9.
har kønummer 24x., så da regner jeg med at jeg har alle muligheter til tidlig bil  :)

arthur

Kan ikke skjønne poenget med å se på et tomt skall.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

Arthur: det jo for å skape litt spenning det da :+1:  Men når du står ca 50 cm fra bilen så får du et veldig nært og godt inntrykk av bilen. Jeg fikk den samme feelingen når jeg var å så på DS3 da den stod på BOS sitt showrom bak Saga kino i Oslo og på Kona EV når den stod på Aker brygge.

Du bør stikke innom Arthur hvis du er i nærheten av Aker brygge de nærmeste dagene :+1:

Electric cars in Norway

TM :+1: da legger du ut en video her ikke sant. Video or it diden`t happen  :) 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA