Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Roadtrip Bergen - Europa

Startet av Elgolferen, tirsdag 13. august 2019, klokken 17:28

« forrige - neste »

Elgolferen

Går med planer om å ta en langtur med tm3en neste uke. Tanken er å kjøre Bergen - Kristiansand - Danmark - Tyskland - Nederland og Frankrike. Turen er en uke. Noen som har vært på tilsvarende turer og har anbefalinger?

Torair

Ta en titt på en YouTuber som heter Teslabjørn.
Han er nedi der på ferie nå i sin TM3.

Er også flere videoer fra tidligere Europaturer han har vært på  :)

Autowinder

Det er lov å søke her i modell 3 delen av forumet, på «europa» også, selv om det er slitsomt. Sikkert mange som går lei av å henvise for n'te gang ;)
https://elbilforum.no/index.php?topic=47088.0
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Elgolferen

Haha, det er igrunn alvorlig slitsomt 😂. Neida jeg tenkte meg ikke om, takk for lurt tips som jeg igrunn burde tenkt på

ladov

Kjørte deler av turen i sommer, Bergen-Kristiansand om Stavanger. Null stress, plenty med superladere, plenty med andre bilister også. Gikk ikke akkurat ulovlig fort nei. :P

Forresten. Det er noen drøyt dype tuneller på E39 mellom Bergen og Stavanger. Avstandsholderen tolket '4 sekunders avstand' til å være '0,5 sekunders avstand'. Jeg er visst ikke den eneste som har opplevd det der. Falt meg ikke inn å lage en bug-report der og da, kanskje noe å tenke på?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

HalvorV

Europatur med en Model3 er ganske likt som med en hvilken som helst vanlig bil.
Finn ut hvor du vi dra og kjør i den retningen, veldig lite spesielt egentlig..
Tesla Model Y Perfomance

elmalo

#6
Vi har akkurat kommet hjem fra en treukers tur Fra Stavanger til Danmark, Tyskland, Frankrike, Spania (Madrid lengst sør), Frankrike, Italia, Sveits, Tyskland. To voksne + barn på 16 og 18 år. Nok plass til bagasje, så lenge vi fikk vasket klær underveis (valgte leiligheter med vaskemaskin noen netter). Lite ekstraplass til harryhandel i Flensburg, for de som måtte ønske det.

Erfaring: Plenty med ladestasjoner, alle er oppdatert med CCS-kobling, aldri ladekø. Null stress. Mange ladestasjoner bruker bom med kode for å komme inn, men denne koden står på kartet i bilen. Den eneste negative erfaringen var at det er mange parkeringshus som har innkjørsler hvor bilen potensielt skraper nedi, særlig i Frankrike og Spania. Skjedde 3-4 ganger før jeg fikk installert tilstrekkelig angst til å unngå slike steder. Brukte som regel Waze til å finne parkering i nærheten av stedene vi skulle og da var det bare å finne nærmeste alternativ.

Vi møtte få nordmenn på ladestasjonene sør for Nord-Tyskland. Generelt veldig få nordmenn på reise i Europa, virker det som. Skyldes nok sikkert den dårlige kronekursen, virker som det derfor har blitt mote å kravle rundt på fjelltopper i Norge, reise i Lofoten og lignende istedet :-)

Ellers en herlig bil å kjøre på langtur med. Stabil og god, også i høye hastigheter.
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA