Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

PORSCHE som elbil!!!

Startet av ca119, lørdag 26. mars 2011, klokken 09:53

« forrige - neste »

ca119

Jøsses meg .... nå selger Arngren til og med Porsche!
http://www.arngren.net/porsche.html

Prismessig ser det jo ikke ille ut - feit elbil på pappiret ihvertfall.
Det står ferdig registrert, men jeg har aldri sett en slik i Oslo enda.

jkirkebo

Sitat fra: ca119 på lørdag 26. mars 2011, klokken 09:53
Jøsses meg .... nå selger Arngren til og med Porsche!
http://www.arngren.net/porsche.html

Prismessig ser det jo ikke ille ut - feit elbil på pappiret ihvertfall.
Det står ferdig registrert, men jeg har aldri sett en slik i Oslo enda.

Ikke tro noe Arngren skriver. Det står f.eks børsteløs motor men motoren som er avbildet er helt klart en vanlig seriekommutatormotor (det er to ledninger til motoren og en ekstern kobling fra kommutator til statorviklinger). Og slik jeg skjønner det er ingen av spesifikasjonene korrekt for prisen på 399k, da får du blybatterier og halve motorstyrken. Med Lithium og to motorer koster den 600k, hvem kjøper da en slik istedenfor en nesten ny Tesla Roadster med overlegen teknologi ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars C. Krogenæs

Dessuten får du ikke på skilt på den i Norge. Da kan du likesågodt kjøpe en Porsche ute drivlinje å ha i garasjen...
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Lunde

Ville tatt alt fra den kanten med en stor klype salt. Han hadde skycar "for salg" i en årrekke. Det havarerte tiltross for en lang rekke med usannsynlige spesifikasjoner.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

cra

Sitat fra: Lunde på lørdag 26. mars 2011, klokken 15:28
Ville tatt alt fra den kanten med en stor klype salt. Han hadde skycar "for salg" i en årrekke. Det havarerte tiltross for en lang rekke med usannsynlige spesifikasjoner.

Ja, han hadde skycar rett rundt hjørnet da jeg var tenåring. Nå her de eldste av mine egne unger snart passert tenåra, og fortsatt ingen skycar å se. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Sitat fra: Lunde på lørdag 26. mars 2011, klokken 15:28
Ville tatt alt fra den kanten med en stor klype salt. Han hadde skycar "for salg" i en årrekke.
Var på nippet til å bestille Skycar, men hadde ikke de 40.000,- som skulle innbetales. Nå har man iallfall løst problemet med elektronisk styring av 4 vertikale "vifter". Modeller med dette prinsippet finnes i salg og brukes til fotografering fra lufta. http://www.side3.no/article3107588.ece
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

jenso

Han har da fortsatt skycar, eller som den heter: ParaJet skycar, finner den i bunnen her: http://www.arngren.net/biler.html

MEN, ikke for og kapre tråden eller noe, men ang det å ta den sida/mannen med en klype salt; er den bilen i toppen der reell? dvs, denne;
SitatSport-Cabriole (Hard-Top) 5000 watt (13.500w)
Lithium-Batterier (3000 ladinger). Toppfart : 120 km/t.
Skivebremser foran og bak. Ladetid : 1 - 3 timer.
Rekevidde : 140 - 180 km. ( Samme fargene som over ).
Du må ha Bil-Sertefikat for å kjør den.
Best.nr. 0592
kr. 89.998,-.
Den hadde jo vært en utmerket pendle bil!?
Har leita frem samme bilen(utseende) på alibaba, men der finner jeg kun de ned max fart på 55-60km/t. eks: http://www.alibaba.com/product-gs/452910510/HP_JUNCHI_E_CAR.html

elektrolux

5000W er for lite i en bil. Toppfarten må være målt i medvind og lang nedoverbakke.

10000W er knapt nok til å holde 80 km/t i en vanlig småbil som Think/PSA på flat vei uten vind og regn.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Wicky124

Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA