Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problem med klokka i Soul 2018

Startet av Vollis47, mandag 12. august 2019, klokken 21:22

« forrige - neste »

Vollis47

Klokka i min bil viser ikke tid men --/-- når bilen er parkert i parkeringshallen, derved fungerer ikke tidsinnstilling av lading. Klokka viser tiden ok etter en stund når jeg kommer ut av parkeringshallen.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

knute

Kanskje du kan teste å skru av GPS-synk av klokka, og kjøre manuelle innstillinger?
Mener å huske at jeg så dette begravd inne i menyene et eller annet sted på min Soul.

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Vollis47

#2
Sitat fra: knute på mandag 12. august 2019, klokken 23:31
Kanskje du kan teste å skru av GPS-synk av klokka, og kjøre manuelle innstillinger?
Mener å huske at jeg så dette begravd inne i menyene et eller annet sted på min Soul.

Takk. Det prøver jeg i morgen 👍😄

Da har jeg slått av GPS-synk. Da jeg satte bilen på lading, så det greit ut. Midterste lys blinket. Men da jeg kom tilbake noen timer seinere og slo på bilen, viste klokka --/-- og midterste blå lys var slukket.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Vollis47

Nytt forsøk i dag var heldigvis positivt. GPS-sync er slått av og jeg endret fra start-stopp tid til kun starttid. Klokka viser fremdeles --/-- etter bilen har stått parkert en stund.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Aivars Bergs

Jeg hadde det samme problemet men jeg fant svaret i Facebook gruppe.
Nede er utklipp
OM KLOCKAN FÖRSVINNER.

Ta ut sd-kortet och sätt in det igen.
Efter enheten startat om så kommer klockan funka igjen.
Kia Soul Ev exclusiv hvit/blå

goggo

På min bil fikk jeg klokka tilbake ved å gå inn i settings, slå av GPS sync av tid, og så slå denne GPS syncen på igjen med en gang.
Hadde da kjørt uten klokke i over et døgn, forsøkte først reset av enheten men det hjalp ikke.
SD-kort trikset tenkte jeg ikke på å forsøke, skal gjøre dette hvis det skjer igjen.

Etter GPS-sync av/på så virket i alle fall klokka i noen timer etterpå, så får vi se om den fortsatt virker i morra.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

NLB

På min bil skrudde klokka seg av for 2 dager sidan. Eg har prøvd både å slå av/på GPS sync, og å ta ut og sette inn SD kortet, utan at det hjalp.

I følge BOS så var feilen rapportert på fleire biler, men BOS hadde ikkje mottatt noko løsning frå Kia, og ønsket derfor ikkje ta bilen inn til sjekk.



raufoss


Ifølge ryktene på nettet så har KIA problemer med satellitt nettverket de siste dagene, dette har påvirket klokken i KIA modeller i både usa og europa, elektriske og bensin drevene, men tror det skal være i orden nå.

Usikker

Merket det samme men jeg fikk ikke stilt klokka manuelt etter å ha slått av GPS klokke, trykka inn den lille resett knappen og da fungerte alt igjen.
Måtte slå av timer lading i går for at bilen skulle lade og min står ute

https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-t73000_ds1053034

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA