Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forslag til minnepen el harddisk for dashcam?

Startet av Nickelilltroll, mandag 12. august 2019, klokken 19:45

« forrige - neste »

Larss

Sånn jeg har forstått det egner ikke USB pinner seg til sentry mode grunnet mye skriving til og fra, noe de ikke er laget for og håndtere. Min knelte akkurat.

Jeg vurderer enten minnebrikke med adapter eller SSD. Minnebrikke virker som det mest solide alternativet. Har også sett noen snasne oppsett med raspberry. Men har bestilt meg Taptes USB hub, og der er det kanskje litt trangt for en slik.

oxnel

Hei.  Jeg har kjøpt en Samsung t5 500Gb ssd disk.   Når jeg skal formatere denne på min windows 10 pc får jeg kun opp alternativene NFTS og exFAT..
Men disken må formateres FAT32.  Noen som har en ide om hvordan dette løses?
oxnel...

RemiWM

Sitat fra: oxnel på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:52
Hei.  Jeg har kjøpt en Samsung t5 500Gb ssd disk.   Når jeg skal formatere denne på min windows 10 pc får jeg kun opp alternativene NFTS og exFAT..
Men disken må formateres FAT32.  Noen som har en ide om hvordan dette løses?

Dette fungerte for meg på en 500Gb disk. Gjort på 1 min.
https://cammem.com/tesla/preparing-your-drive/
Brukte programmet GUIformat. Dette er ikke et program som installeres, det bare kjøres rett fra .exe fila.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

oxnel

oxnel...

jkirkebo

Sitat fra: oxnel på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:52
Hei.  Jeg har kjøpt en Samsung t5 500Gb ssd disk.   Når jeg skal formatere denne på min windows 10 pc får jeg kun opp alternativene NFTS og exFAT..
Men disken må formateres FAT32.  Noen som har en ide om hvordan dette løses?

Det enkleste er å starte en kommandolinje (cmd) og skrive "format x: /FS:FAT32" ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ToreFB

Sitat fra: Autowinder på mandag 24. februar 2020, klokken 15:21Jeg tror ikke Tesla kommer til å tilrettelegge for visning av Sentry-mode opptak på skjermen i bilen. Det må da lastes opp til bilen for å vises og det innebærer en sikkerhetsrisiko (det vil være mulig å få tilgang til eller påvirke bilen med riktig kompetanse) Tesla ikke vil eksponere produktet for. Kjipt men trygt.

De har jo støtte for avspilling av lydfiler fra USB i dag, så hvorfor ikke videofiler?

Jeg kunne tenkt meg støtte for avspilling av alle H.264/H.265 filer jeg, så kunne man hatt med seg filmer/serier på langtur der man kanskje ikke kan streame. For passasjerer, i fergekø, osv.

Men jeg er nysgjerrig på hvor stor plass 1 min med film fra 4 kamera tar, altså hvor fort man bruker opp plassen. Noen som har noe info der?
Tesla Model 3 SR+ 2020 - Bestilt 10.01.2020

z4rd

jkirkebo, cmd format virker hvis disken er maks 32gb.
Nyere Windows har begrenset de interne mulighetene for å formatere større disker til fat32 - derfor må man bruke tredjepartsløsninger.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

jkirkebo

Sitat fra: z4rd på tirsdag 25. februar 2020, klokken 22:01
jkirkebo, cmd format virker hvis disken er maks 32gb.
Nyere Windows har begrenset de interne mulighetene for å formatere større disker til fat32 - derfor må man bruke tredjepartsløsninger.

Nyere Windows? Det skal fungere med Windows 10 ihvertfall:

https://www.intowindows.com/3-ways-to-format-32gb-usb-drives-to-fat32-in-windows-10/

Men jeg ville slengt på en "/q" også, så går det fortere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Autowinder

Sitat fra: ToreFB på tirsdag 25. februar 2020, klokken 21:57
Sitat fra: Autowinder på mandag 24. februar 2020, klokken 15:21Jeg tror ikke Tesla kommer til å tilrettelegge for visning av Sentry-mode opptak på skjermen i bilen. Det må da lastes opp til bilen for å vises og det innebærer en sikkerhetsrisiko (det vil være mulig å få tilgang til eller påvirke bilen med riktig kompetanse) Tesla ikke vil eksponere produktet for. Kjipt men trygt.

De har jo støtte for avspilling av lydfiler fra USB i dag, så hvorfor ikke videofiler?
Slik jeg har forstått det dekodes lydfiler av egen codec-chip og "isoleres" fra øvrig HW av sikkerhetshensyn, og styres deretter rett til lydanlegget. Tesla kan jo styre dette selv, men tipper de ønsker stålkontroll mot hacking.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

magnetic

#40
med siste firmware så fikk model 3 støtte for usb disk formatert til exFAT og da satte jeg inn en ssd Samsung disk med folder TeslaCam i root.
Musikk filer funka greit å lese, men tesl dash cam  icon på skjermen er ikke synlig. så får ikke aktivert den funksjonen.

Kanskje var det her jeg gjorde feil. da jeg ikke lagde 2 partisjoner på disken, og hadde Music mappe og TeslaCam på en, så bilen nekta å lese TeslaCam folder, (fordi T er lavere alfabetet  :o)
Får håpe på at man ikke trenger 3 partisjoner for å lese av 3 mapper, TeslaCam - Musikk - TrackMode mappa på P  :P

While Tesla does not officially support music and recording dashcam video on the same drive, it can be done by creating two partitions on the drive. The process is not simple, and I'm not sure it's worth the trouble, but if you need to use one USB port for your phone, that only leaves one port for USB music and dashcam video

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA