Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Løs bunnplate?

Startet av perjohans, fredag 13. mars 2020, klokken 14:36

« forrige - neste »

perjohans

2 uker gammel, kun kjørt på flat vei :-)

Er dette noe som lar seg dyttes på plass selv?

IbizaMan

#1
Oppdaget akkurat det samme selv for et par uker siden. Samme glipe og samme sted. Hadde bilen inne hos Tesla i går hvor de ordnet det. De sa de byttet noen klips som hadde løsnet. Tipper det kommer til å skje igjen så det blir vel en ny tur om litt. De finner sikkert en bedre måte å løse det på etterhvert som de får flere biler inn til samme rep. Det tok ca. 1 time å få det fikset.....


Tom

Var sånn på min og da jeg fikk bilen.banket den på plass med håndflaten.. hvert bra etter det.. men er klips def. så vil det ikke fungere..

RuneW

Sitat fra: perjohans på fredag 13. mars 2020, klokken 14:36
2 uker gammel, kun kjørt på flat vei :-)

Er dette noe som lar seg dyttes på plass selv?

Jeg hadde nøyaktig samme glipe på min helt fra levering. Fikk et tips om å gi platen et velrettet dunk med håndbaken og det gjorde susen. Dette var ett år siden og glipen har ikke kommet tilbake  :+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på mandag 16. mars 2020, klokken 13:31
Sitat fra: perjohans på fredag 13. mars 2020, klokken 14:36
2 uker gammel, kun kjørt på flat vei :-)

Er dette noe som lar seg dyttes på plass selv?

Jeg hadde nøyaktig samme glipe på min helt fra levering. Fikk et tips om å gi platen et velrettet dunk med håndbaken og det gjorde susen. Dette var ett år siden og glipen har ikke kommet tilbake  :+1:
Sikkert samme (slappe) fyren som monterte dekselet på min bil. Vi fikk vel bil omtrent samtidig i mars?
Jeg klasket til med flat hånd og det har siden holdt seg på plass.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Sitat fra: Handyman på tirsdag 17. mars 2020, klokken 15:36
Sikkert samme (slappe) fyren som monterte dekselet på min bil. Vi fikk vel bil omtrent samtidig i mars?
Jeg klasket til med flat hånd og det har siden holdt seg på plass.

Hehe, sikkert  :laugh:

Ja, fikk min i midten av mars engang. Ok, skal ikke late som jeg ikke vet nøyaktig. Fikk den ca 16:02, 14 mars.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Arne1

På min oppdaget jeg i dag at hele platen under frunken er løs og skraper nesten i bakken. På platen ligger det enormt mye is som presser platen ned. Det er på en måte fra fremhjul til fremhjul. Fikk beskjed at jeg måtte få tauet bilen selv til Trondheim og at de ikke kunne komme hit med servicebil. Bor på Røros. Jeg må altså dekke tauing selv eller bruke forsikringen. De sa at det nok sikkert var en garantisak, men at de måtte se på bilen først. Kjenner det koker inni meg.. Jeg må organisere alt selv, og betale alt..  Får mest sannsynlig tilbake men.. I tillegg blir vel bilen borte i flere måneder hvis jeg sender den inn.
Så jeg lurer på om jeg skal sette den i en garasje med varme for å få bort isen, så se om jeg får klipset/skrudd det på plass igjen selv.
Noen som vet hvordan platen er festet? Kan det fikses selv?

perjohans

En liten oppdatering på min case:

Første runde med slag fungerte ikke, og etterhvert gikk to fester løs.

Plutselig traff jeg rett med flat hånd og begge satt som ei klokke. Med andre ord sikkert bare litt slappe fester og slapp montering :-)

Arne1

Sitat fra: Arne1 på onsdag 18. mars 2020, klokken 16:13
På min oppdaget jeg i dag at hele platen under frunken er løs og skraper nesten i bakken. På platen ligger det enormt mye is som presser platen ned. Det er på en måte fra fremhjul til fremhjul. Fikk beskjed at jeg måtte få tauet bilen selv til Trondheim og at de ikke kunne komme hit med servicebil. Bor på Røros. Jeg må altså dekke tauing selv eller bruke forsikringen. De sa at det nok sikkert var en garantisak, men at de måtte se på bilen først. Kjenner det koker inni meg.. Jeg må organisere alt selv, og betale alt..  Får mest sannsynlig tilbake men.. I tillegg blir vel bilen borte i flere måneder hvis jeg sender den inn.
Så jeg lurer på om jeg skal sette den i en garasje med varme for å få bort isen, så se om jeg får klipset/skrudd det på plass igjen selv.
Noen som vet hvordan platen er festet? Kan det fikses selv?

Ligger stålis på innsiden som har gjort at platene detter ned. Altså har det kommet inn vann over tid som har ført til isdanning.
De kommer og henter bilen om to timer.

Det er vel ingen sjans i havet for at dette ikke er en garantisak? Ny bil i juni 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA