Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyinnkjøp av Ampera, trenger råd og tips

Startet av defacto, mandag 12. august 2019, klokken 12:01

« forrige - neste »

defacto

Sitat fra: Tellus på mandag 19. august 2019, klokken 12:02
Når du skriver et nivå til på regnerering hva tenker du på da ? Regner med at det ikke er hardere regenererering du tenker på da Ampera-E har den kraftigste regenereringen av all elbiler vil jeg tro  :)

Jeg likte måten Hyundai har løst det på, med 3 innstillinger. Da kan man justere inn etter kjørestil og vei.

Arha

Sitat fra: defacto på onsdag 21. august 2019, klokken 09:47
Sitat fra: Arha på mandag 19. august 2019, klokken 20:54
Sitat fra: defacto på mandag 19. august 2019, klokken 09:22
i forhold tiltilsvarende biler virker elektronikken litt "gammeldags", virker noe rart å måtte ha et abonnement for å bruke telefonen sin GPS
Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette.  Du trenger ikke annet enn å kople til telefonen din for å få opp gps på skjermen.

Du trenget et abbonement (som jeg på en testbil ikke får testet) som koster 1100 kroner året, en app som får dårlige tilbakemeldinger og et system som vil opphøre i 2020. Ingen er helt sikre på hvordan det vil bli etter det. Så dette virker på meg litt "gammeldags" da alle andre biler har innebygget GPS og stort sett alle de andre mediene man trenger. At det funker for deg betyr ikke at alle andre burde like den måten å løse dette på.
Det trengs ingen abonnement for å kople telefonen til bilen og dermed kunne bruke Google maps eller Apples tilsvarende.  Abonnementet du tenker på er nok Opel Onstar som kreves for en del av tjenestene i My Opel-appen og som vil forsvinne neste år.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

defacto

Sitat fra: Arha på onsdag 21. august 2019, klokken 23:22
Sitat fra: defacto på onsdag 21. august 2019, klokken 09:47
Sitat fra: Arha på mandag 19. august 2019, klokken 20:54
Sitat fra: defacto på mandag 19. august 2019, klokken 09:22
i forhold tiltilsvarende biler virker elektronikken litt "gammeldags", virker noe rart å måtte ha et abonnement for å bruke telefonen sin GPS
Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette.  Du trenger ikke annet enn å kople til telefonen din for å få opp gps på skjermen.

Du trenget et abbonement (som jeg på en testbil ikke får testet) som koster 1100 kroner året, en app som får dårlige tilbakemeldinger og et system som vil opphøre i 2020. Ingen er helt sikre på hvordan det vil bli etter det. Så dette virker på meg litt "gammeldags" da alle andre biler har innebygget GPS og stort sett alle de andre mediene man trenger. At det funker for deg betyr ikke at alle andre burde like den måten å løse dette på.
Det trengs ingen abonnement for å kople telefonen til bilen og dermed kunne bruke Google maps eller Apples tilsvarende.  Abonnementet du tenker på er nok Opel Onstar som kreves for en del av tjenestene i My Opel-appen og som vil forsvinne neste år.

Da har du enten en annen bil enn den jeg lånte og/eller så vet ikke forhandleren dette en gang.

magnetic

Electrics for Everyone - Model 3 and Chevy Bolt - TV Season 3 Ep. 1 | Everyday Driver
https://www.youtube.com/watch?v=4mEfk2aadgA

Sjalabais

Jeg ser her at noen sier bilen ikke har varmepumpe. Hvordan er oppvarmingsopplegget her da?
2012 Leaf Tekna

Saft111

Sitat fra: Sjalabais på lørdag 03. oktober 2020, klokken 17:52
Jeg ser her at noen sier bilen ikke har varmepumpe. Hvordan er oppvarmingsopplegget her da?

Det er da ganske likt en bensin/diesel-bil. Dette bruker mer strøm; men varmer bra og funker godt selv om det er veldig kaldt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA