Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer ikke med hengerfeste - Bekreftet

Startet av tugit, mandag 12. august 2019, klokken 11:20

« forrige - neste »

tugit

Siste informasjon som har blitt sendt ut bekrefter at e-Niro ikke kommer med hengerfeste.

"Etter en lang periode med testing fra Kia sin side, har vi nå dessverre fått beskjed om at Kia e-Niro ikke vil komme med hengerfeste. Det er kjørt mange lovende tester, men på grunn av Kias høye kvalitetskrav vil de ikke godkjenne e-Niro for bruk med henger. Dette vil også gjelde Kia e-Soul."

eriksj

2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

Øyvind.h

Sitat fra: tugit på mandag 12. august 2019, klokken 11:20
"Etter en lang periode med testing fra Kia sin side, har vi nå dessverre fått beskjed om at Kia e-Niro ikke vil komme med hengerfeste. Det er kjørt mange lovende tester, men på grunn av Kias høye kvalitetskrav vil de ikke godkjenne e-Niro for bruk med henger. Dette vil også gjelde Kia e-Soul."

Jeg leste også denne nå. Det høres jo helt mumbo jumbo ut. Husker når Kona og E-Niro dukket opp som alternativer. Kona var raskest på ballen, men E-Niro skulle komme med hengerfeste, kanskje app og mye bedre plass. Føler at hele opplegget har vært wild goose chase hvor ingenting av det som fikk mange til å gå for E-Niro fremfor alternativer er kommet på plass. Jeg har fortsatt kølapp da det ikke koster noe, men kommer ikke til å bruke den.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Det kommer jo knapt biler - så hvem bryr seg lenger.........
Selv om jeg står på listen, men nummer 13xx så vet jeg jo at denne uansett ikke blir levert før om ca 2 år uansett med dagens takt  - da finnes det sikkert flere andre alternativer der ute...så hvem bryr seg.........

telcontar

Skulle aldri trodd det i starten, sakte men sikkert så har de gjentatt AmperaE flausen.


Kårepåsporet

Lurer på hvor mange som trodde Koa faktisk ville komme med hengerfeste? Når Kia Norge gikk ut med dette i fjor var jeg rimelig sikker på at Kia ville levere. Dette er rævva!
Tesla har mange utfordringer, men de leverer i det minste biler, også med hengerfeste.
Jeg skal betale 402000 inkl hengerfeste og 4 stk 18" vinterdekk, bare de hadde vel kostet 30000 kroner til Kia(ikke 17" som Kia leverer som standard).
Aldri mer Kia.

geear

Elendige greier, selv om det sannsynligvis betyr at vi ikke får et verdifall på vår, som ble tatt ut med en gang i stedet for å vente på hengerfeste. Hadde vært interessant å vite hva de legger i denne kvalitetskontrollen som gjør at det er umulig for de å tilby hengerfeste. Jeg har iallfall aldri prøvd noen bil som trekker henger bedre enn den andre elbilen vår (Model X), og klarer ikke se annet enn problemer med temperaturstyring av drivverk og batteripakke som potensielle problemer. Hadde de planlagt hengerfeste så var jo det noe de burde tatt høyde for under design av drivlinja. Virker som dette bare har vært et spill for galleriet, Kia Norge har trodd noe har vært på gang, mens Kia sentralt har gitt faen. Akkurat som med utstyrspakke, fargevalg, antall biler og så videre. Kia Norge har trodd de har hatt påvirkningskraft, men den er i realiteten bortimot null. Etterspørselen er uansett så stor at de ikke klarer å fylle den.

Niroen er en overraskende god elbil, og med hengerfeste så hadde den vært en enda større vinner i det norske markedet, som de virkelig kunne solgt i bøtter og spann av.

Up_&_Away

hele kia-opplegget har vært en stor skuffelse. Det legges på minne. Da venter vi på Skoda VisionE
VW e-Up! nybil fra august 2018

1000kwh

men på grunn av Kias høye kvalitetskrav vil de ikke godkjenne e-Niro for bruk med henger.

Hmm.. så med andre ord var hengerfeste en ettertanke. Veldig spesielt at de har høy kvalitet, men evner altså ikke å lage en bil som tåler hengere..

stefse

I Korea finnes det omtrent verken hengere eller hengerfester for personbiler. Kanskje de rett og slett ikke vet hvordan det skal lages.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

geear

Hovedproblemet er nok at de har så stor etterspørsel at de selger alle bilene de kan produsere selv uten hengerfeste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA