Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt ratt for TM3?

Startet av JorEl, mandag 12. august 2019, klokken 09:10

« forrige - neste »

jlan

Tenkte mer slik at jo mindre del av frontarealet som er frontrute  jo mindre elg kan komme inn der.  Men hvis det er slik at en kjører under hele elgen med en TM3 så er jo det det beste.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

e-Stig

Sitat fra: RuneW på lørdag 19. oktober 2019, klokken 10:51
Sitat fra: e-Stig på fredag 18. oktober 2019, klokken 21:52
Skjønner ikke helt hva du mener. Kanskje du kan utdype den sarkastiske kritikken?
Ja, hvis du tror det er fordi man sitter høyt at man ser mer av sjåføren i en TM3, ja så er du på jordet   :)

Du har muligens aldri sittet i en TM3, men det er altså manglende instrumentering foran rattet som gjør at man får bedre inn/ut-syn og bilen føles luftigere/romsligere. Du sitter absolutt ikke høyt i en TM3, heller motsatt.

Sitat fra: e-Stig på fredag 18. oktober 2019, klokken 21:52
Det er vel en kjent sak at sjåførene på Model 3 sitter veldig eksponert for møtende biler? På andre møtende biler ser man bare hodene på sjåførene.

"Veldig eksponert for møtende biler" du... Mener du hvis bilen du møter kommer seg over panseret og inn gjennom ruta? Jeg kan ikke huske at TM3 har fått trekk for denne kjente, kritiske svakheten på sikkerhetstestene jeg har lest. Kan en forklaring være at manglende instrumentering ikke er så veldig utslagsgivende ved en slik kollisjon?

Jo, jeg har sittet i en TM3 flere ganger. Jeg står også rett ved siden av en TM3 Performance og lader hver dag hele uken. Med "eksponert" mener jeg at jeg ser mer av sjåføren i en møtende TM3 enn andre biler jeg møter. Det behøver ikke være noe negativt i det. Det har altså ikke noe med å sitt høyt å gjøre, men å sitte veldig synlig.

Mitt innlegg var svar til Håvar som mente at rattet var utformet for små mennesker som sliter med å se over rattet. Det tror jeg ikke er noe problem med TM3, ettersom man sitter "høyt" (i alle fall de nordmennene jeg møter i trafikken).
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA