Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt ratt for TM3?

Startet av JorEl, mandag 12. august 2019, klokken 09:10

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Autowinder

NOK 19100,- ferdig med frakt, MVA og spedisjonsgebyr for et ødelagt ratt med valgfri farge på sømmene er et kupp. Løp og kjøp ;P
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

patron

Noe av det styggeste jeg har sett imho...

JorEl

Rattet som ble vist i videoen over falt vist ikke i smak ;D 
MEN her er en lærerik ratt-video 8)
https://youtu.be/Kwpy1_-Pe54
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Håvar

Mulig dette kan være praktisk for små mennesker som sliter med å se over rattet, men ellers skjønner jeg ikke hvorfor man skal ødelegge det slik. Det vil jo bare være hemmende ved manøvrering i p-hus og parkeringsplasser generelt da det mangler et stort gripeområde. I tillegg er det ikke mulig å la rattet "vandre" gjennom hendene når hjulene rettes opp etter å ha kjørt gjennom en rundkjøring eller svingt av i et kryss
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

e-Stig

Dette er ikke noe problem på Model 3 der sjåføren sitter så høyt at møtende sjåfører ser ham fra navlen og opp. Det hadde vært smartere å bruke kreativiteten på å legge inn flere knapper på rattet, slik konkurrentene gjør.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

JorEl

Ny patent fra Tesla. Men det som var litt speielt var vel bildet av et ratt, vi i denne tråden, har sett før :)
https://electrek.co/2019/10/03/tesla-patents-efficient-power-assist-steering-system/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

RuneW

Sitat fra: e-Stig på lørdag 14. september 2019, klokken 20:41
Dette er ikke noe problem på Model 3 der sjåføren sitter så høyt at møtende sjåfører ser ham fra navlen og opp.

Dette hadde du greie på gitt...  ::)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

e-Stig

Sitat fra: RuneW på fredag 04. oktober 2019, klokken 16:40
Sitat fra: e-Stig på lørdag 14. september 2019, klokken 20:41
Dette er ikke noe problem på Model 3 der sjåføren sitter så høyt at møtende sjåfører ser ham fra navlen og opp.
Dette hadde du greie på gitt...  ::)

Skjønner ikke helt hva du mener. Kanskje du kan utdype den sarkastiske kritikken?

Det er vel en kjent sak at sjåførene på Model 3 sitter veldig eksponert for møtende biler? På andre møtende biler ser man bare hodene på sjåførene.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

RuneW

Sitat fra: e-Stig på fredag 18. oktober 2019, klokken 21:52
Skjønner ikke helt hva du mener. Kanskje du kan utdype den sarkastiske kritikken?

Ja, hvis du tror det er fordi man sitter høyt at man ser mer av sjåføren i en TM3, ja så er du på jordet   :)

Du har muligens aldri sittet i en TM3, men det er altså manglende instrumentering foran rattet som gjør at man får bedre inn/ut-syn og bilen føles luftigere/romsligere. Du sitter absolutt ikke høyt i en TM3, heller motsatt.

Sitat fra: e-Stig på fredag 18. oktober 2019, klokken 21:52
Det er vel en kjent sak at sjåførene på Model 3 sitter veldig eksponert for møtende biler? På andre møtende biler ser man bare hodene på sjåførene.

"Veldig eksponert for møtende biler" du... Mener du hvis bilen du møter kommer seg over panseret og inn gjennom ruta? Jeg kan ikke huske at TM3 har fått trekk for denne kjente, kritiske svakheten på sikkerhetstestene jeg har lest. Kan en forklaring være at manglende instrumentering ikke er så veldig utslagsgivende ved en slik kollisjon?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Enig med Rune W her.
Man sitter ikke høyt i TM3.
Man "ser navlen" på møtende sjåfører fordi det ikke er et høyt dashbord bak frontruten.
I en TM3 er det vel bare visuelt men er eksponert, sikkerhetsmessig skal man jo være svært godt skjermet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DagfinnN

Er ikke TM3 den sikreste bilen i verden i sin klasse, eller i hvert fall blandt de beste.
Så påstander om noe annet er vel i beste fall kun kunnskapsløshet og faller vel inn under den generelle fake news kampanjen mot Tesla.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

jlan

Ved f.eks. elgpåkjørsel hadde det vel ikke skadet med litt høyere panser. Og evt. skiboks litt lenger bak.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Sitat fra: jlan på lørdag 19. oktober 2019, klokken 14:21
Ved f.eks. elgpåkjørsel hadde det vel ikke skadet med litt høyere panser. Og evt. skiboks litt lenger bak.
Det skader sikker ikke, men det hjelper neppe heller, du skal ha rimelig høyt panser hvis du vil treffe høyere en beina på elgen ;-)
Vi snakker vel mer om lastebil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA