Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris ladeboks/installasjon

Startet av Kyrre Styve, lørdag 17. august 2019, klokken 20:43

« forrige - neste »

Kyrre Styve

Eg treng å få installert ladeboks for i-Miev i fellesgarasje. Fjordkraft har tilbud på boks og installasjon for rundt 17.000 på avbetaling. Er dette Ok pris? Veit nokon om desse boksane har inkludert jordfeilvern?
Eg ser at Tibber-boksane virkar å vera betydeleg billegare. Er dei eit godt alternativ?

Vidar_S

Jeg er i alle fall meget fornøyd med 'Tibber-boksen', gitt at du tenker på Easee (som for ordens skyld egentlig ikke er relatert til Tibber ;) )

Easee har mer funksjonalitet enn de Fjordkraft selger, støtter raskere lading og har integrert jordfeil B-vern (usikker på om DEFA'en har dette). Skal du ha laststyring mot hovedsikring til DEFA'ene fikk jeg oppgitt pris på rundt 5000 ekstra. Med Easee får du tilsvarende for 500 som abonnent hos Tibber eller 900 om du ikke er abonnent (Tibber Pulse).

elektrolux

Du bør først og fremst undersøke om tilbudet er for et lastballanserende system som tar høyde for at de øvrige beboerne i bygget etterhvert kan koble seg til. Ut fra prisen virker dette som en kostbar ego løsning, eller svært rimelig felles løsning.

Tar ikke installasjonen høyde for resten av beboerne, kan gleden med egen ladeløsning bli kortvarig og kostbar.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA