Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionity - priser i 2020

Startet av Trond.m, lørdag 16. november 2019, klokken 12:23

« forrige - neste »

Trond.m

Ser at det nå koster 80 kr å lade på Ionity. Det er åpenbart en subsidiert pris, så jeg regner med at den endres neste år. Har de varslet nye priser og prisstruktur for neste år ? Jeg regner med at de etterhvert vil gå bort fra enhetspris og komme med en struktur basert på tid og kwh.

Orbit

Sitat fra: Orbit på torsdag 05. september 2019, klokken 09:06
Ett års abonnement ("Transit"-tariff) er inkludert på 55, vil tro også på 50. Etter første året koster dette kr 189 per måned. Selve ladeprisen skal også endres til 3,20 kr/kWh "fra ca 2020".

Per i dag får du samme faste ladepris ved å bruke Ionity eller Plugsurfing sin betalingsløsning. Det påløper ingen faste kostnader. Dersom de ligger på samme pris som Audi også når fastprisen forsvinner, er det ulønnsomt å la Audi ta seg av betalingen. Eneste fordel med Audi er at du slipper å forholde deg til så mange tilbydere, men får "alt" på samme faktura.

Abonnementet her er Audi sitt opplegg, men vil tippe PlugSurfing/Shell (tidligere New Motion)/etc vil ca ca samme kWh-prising når det kommer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Takk for svar. Da forstår jeg det slik at prisen for lading hos Ionity ikke er bestemt ennå. Håper fastprisen beholdes til, for da blir ikke ladeplassene tatt opp av biler med lite batteri eller av de som bare trenger litt påfyll 😏 Men det  er vanskelig å se at fastepris pr. lading er en god løsning på sikt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA