Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD fra ikke-aktivert AP2.5. Kostnad?

Startet av Ahmed2810, lørdag 10. august 2019, klokken 21:37

« forrige - neste »

Ahmed2810

Hei, jeg ser noen annonser der det selges «billigere» Model X uten aktivert AP2.5. Men de har HW2.5 i bilen. Hvis man utifra den tilstanden oppgradere direkte til FS. Hva vil kostnaden være totalt? Det betyr vel også at man kan oppgradere til HW/AP3.0 gratis i samme sleng når den kommer ikke sant?

Edit: Eller må man først aktivere AP2.5 (for en viss kostnad) og etter det oppgradere til FSD (for en annen kostnad). Hvis det sistnevnte stemmer. Hva er totalkostnaden?

Thomas Parsli

Prisene varierer fra måned til måned  :o

Når vi bestilte bilen (Inventory AP2.5 med enhanced autopilot) kostet det vel nesten 50.000,- hvis jeg husker rett.
I en periode (30 dager?) etter vi bestilte bilen, kunne vi oppgradere for samme pris.
Så tror jeg vi fikk tilbud om 26.000,- en periode -og akkurat nå koster det 25.100,-

Hva det vil koste å gå fra ingen AP til AP3 med hardware-oppgradering aner jeg ikke, men det er jo all grunn til å tro mer enn 50.000,- som er dagens pris ved bestilling.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

geear

Du må aktivere AP og FSD inne på Teslakontoen, kan sikkert krysse begge to samtidig. Prisen for aktuell bil kan den som selger bilen du vurderer opplyse om. Sannsynligvis minimum 60 lapper?

Gjør du det, så får du FSD-computeren gratis når de er klar for å rulle den ut.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA