Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Original ladekladd viser feilmelding.

Startet av ThomasD, mandag 08. juli 2019, klokken 07:34

« forrige - neste »

ThomasD

Opplever at original ladekladd (Schuko) viser rød trekant med feil noen steder, og lader da heller ikke.
Har opplevd det på en kontakt hos svigers, og nå sist i P-huset på Nordby-senteret, men får aldri den feilen hjemme.
Det er feil på hjemmeladeboksen, så derfor lader jeg på vanlig stikkontakt for tiden.
Er feilen i ladekladden, på nettet jeg prøver å lade på, eller på bilen? Hurtiglading funker fint.
'23 Skoda Enyaq iV80x SportLine
'17 Hyundai Ioniq electric

Zimon

Det kan være flere årsaker til dette. Det kan være for lav spenning i uttaket på de stedene du har testet, om kladden er følsom på minimum volt f.eks. Det kan være jordingsfeil på de stedene du har testet og fått feil. Det kan også være feil på kladden som ikke er helt 100%, men gjør den mer følsom.

Prøv lade-kladden på flere steder og gjerne lån en kladd av noen du kjenner slik at du kan teste med din + en annens på samme sted. Evt sjekk med ett Hyundai verksted, de har nok feilsøkingsmetoder på den kladden ved å koble til pc til enten Type2 kontakten eller via en en skjult test-plugg på kladden.

Så ikke så lett å si her på forumet hva feilen kan være, må nesten forske seg litt frem. Håper at hjemmeladeren blir fikset raskt.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

ThomasD

Tenkte også på mulig jordfeil på de stedene jeg har fått feil.
Har en jeg kan låne en lik lader av for å teste hvis jeg får feil igjen.
'23 Skoda Enyaq iV80x SportLine
'17 Hyundai Ioniq electric

ThomasD

Det var intern feil på ladekladden. Ble sjekket når jeg hadde bilen på service.
Fikk ny av forhandler på garanti.
'23 Skoda Enyaq iV80x SportLine
'17 Hyundai Ioniq electric

Zimon

Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA