Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problemer Autopilot

Startet av Erlend111, lørdag 10. august 2019, klokken 10:07

« forrige - neste »

Erlend111

Sitat fra: TøddiVedder på søndag 11. august 2019, klokken 09:59
Ved filbytte i AP, må han blinke og så ta i rattet

Hvordan da mener du? Skal filbytte fungere med AP?
Hvor mye skal jeg evt hjelpe til med å bytte fil? Ender alltid med at jeg må ta i så mye at AP blir avbrutt. Og ja, jeg har ventet såpass lenge at det er flaut flere ganger.
Bruker du «enkelt» blinklys eller tar du spaken hele veien ned?

MXAnders17

#16
Erlend111:
Det skal funke å auto bytte fil selv uten FSD.

Det funker dog bare når du trykker blinklyset halvt inn.. ikke trykk hele veien inn så den «låser seg» hvis du skjønner.
«tap» borti bare, så skal det funke 😉
Husk også å touche på rattet samtidig
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

Erlend111

Sitat fra: MXAnders17 på søndag 11. august 2019, klokken 12:44
Erlend111:
Det skal funke å auto bytte fil selv uten FSD.

Det funker dog bare når du trykker blinklyset halvt inn.. ikke trykk hele veien inn så den «låser seg» hvis du skjønner.
«tap» borti bare, så skal det funke 😉
Husk også å touche på rattet samtidig

Jøss, dette skal prøves i morgen tidlig. Takk for tips!

Elmo

Sitat fra: MXAnders17 på søndag 11. august 2019, klokken 12:44
Det funker dog bare når du trykker blinklyset halvt inn.. ikke trykk hele veien inn så den «låser seg» hvis du skjønner.
«tap» borti bare, så skal det funke 😉
Husk også å touche på rattet samtidig

Etter siste oppdatering (2019.28.1) så funker ikke auto-fil-bytte vha "halvt inn" lenger  :( :o
Nå må jeg trykke "hele veien" og så ta litt i rattet.

Jeg er nesten sikker (vanskelig å være sikker) på at før så hadde jeg begge muligheter:
- hele veien - så måtte jeg bekrefte ved å ta i rattet før den skifter
- halvt inn (og holde den der litt lenger enn normalt) så skiftet den uten rattbekreftelse
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Handyman

Sitat fra: TøddiVedder på søndag 11. august 2019, klokken 09:59
Ved filbytte i AP, må han blinke og så ta i rattet
Det er ikke nok å "ta i rattet", man må dreie svakt på rattet (samme hvilken vei) helt til den er godt igang med filskiftet. Slipper man for tidlig avbryter den.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

Sitat fra: Handyman på søndag 11. august 2019, klokken 17:23
Sitat fra: TøddiVedder på søndag 11. august 2019, klokken 09:59
Ved filbytte i AP, må han blinke og så ta i rattet
Det er ikke nok å "ta i rattet", man må dreie svakt på rattet (samme hvilken vei) helt til den er godt igang med filskiftet. Slipper man for tidlig avbryter den.

Uansett så har vel ikke AP mulighet for filskifte selv!?

Da må en ha EAP eller FSd
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

bjornskj

Hvis en må initiere samt å "hinte" at en ønsker å kjøre forbi med å blinke samt trekke i rattet hva er da poenget egentlig? Når en må innvolvere seg såpass kan en vel egentlig kjøre forbi selv uten assistanse?

Elmo

Sitat fra: bjornskj på søndag 11. august 2019, klokken 20:22
Hvis en må initiere samt å "hinte" at en ønsker å kjøre forbi med å blinke samt trekke i rattet hva er da poenget egentlig? Når en må innvolvere seg såpass kan en vel egentlig kjøre forbi selv uten assistanse?
Godt spørsmål . . . . har du flere ? ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Handyman

Sitat fra: bjornskj på søndag 11. august 2019, klokken 20:22
Hvis en må initiere samt å "hinte" at en ønsker å kjøre forbi med å blinke samt trekke i rattet hva er da poenget egentlig? Når en må innvolvere seg såpass kan en vel egentlig kjøre forbi selv uten assistanse?
Dett er krav for kjøring i Europa.
Å kjøre forbi selv går raskere, men da må man deaktivere AP og aktivere etterpå = mer styr og støy.
NOA blir stadig bedre på dette og det er svært bekvemmelig når den gør det selv.
Sett på blinklyset og fortsett å holde i rattet...så enkelt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA