Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Å ta Zebrabatteriet ut av kassen .-)

Startet av LN-YOV, fredag 09. august 2019, klokken 17:13

« forrige - neste »

LN-YOV

I vinter så jeg noe som stakk ned under bilen!
Det viste seg vet nærmere eftersyn å være batteriet!
Hele fronten på batterikassen var rustet opp! :-(
Heldigvis hadde jeg en annen batteriboks stående på gåresplassen, problemet var bare det ødelagte batteri sto i den, og med en vekt på 250kg og veldig lite å ta tak i for å løfte det!
Kjøpte 4 kant rør fra biltema og sveiset sammen et åk.
For å få tak i batteret kuttet jeg til et av 4 kant rørene slik at jeg fikk to L formede stykker, et av de sveiset jeg på åket slik at det går under flensen på batteriet, det andre gjør det samme men er holdt sammen med skruer og mutterer til åket! 
Etter å sommlet et halvt år fikk jeg endelig (med hjertet i halsen :-)) løftet det ut.
Skal nå bare antiruste den "nye" kassen så skal jeg få drift på Thinken igjen :-)
https://www.youtube.com/watch?v=q3JFW1V0YUg&feature=youtu.be

worry

Think lithium

LN-YOV

Skiftet batterikassen sist helg, den var så rustet at det er et under at ikke batteriet hadde falt ut! :-(
Den nye boksen gikk greit inn og i en uke var man i paradiset!
Kjørte hverdag 5 til 10 mil og selv om bilen hadde stått siden i februar så var rekkevidde og ytelse som det alltid har vært!
Kjøret ca 10 mil på lørdag men idet jeg kom hjem fra en tur på byen søndag morgen (med min andre bil), så jeg at det lyste rødt i dachbordet til Thinken! :-(
Det var rød skiftnøkkel og da jeg nå imorgest prøvde å starte bilen fikk jeg "powerlimit" lys :-( (se video)!
Tok ut 12v batteri i ca 1/2 time, målte spennimng til 13.4v (fra koblet).
Når den er koblet til laderen vieker alt noemalt, car connect og grønt lys på dashbordet (ikke lading da  batteriet vistnok er 100% oppladet)!
Spørsmålet er: er det noen her på Sørlandet som har noe en kan diagnostisere en Think med?
https://www.youtube.com/watch?v=Vu_PAplfBJk&feature=youtu.be

mohpet

Zebra, sannsynlig internal isolation error og uopprettelig feil på batteriet. Jeg hadde den feilen for to år siden og varsellysene viste det samme. Dessverre.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

LN-YOV

Ja det er sørgelig efter 5 år 11 måneder og ca 160 000km :-(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA