Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En måte å kjøle ned glovarm bil før man setter seg inn

Startet av OhmPaPa, fredag 09. august 2019, klokken 14:29

« forrige - neste »

OhmPaPa

https://www.theolivepress.es/spain-news/2019/08/08/guardia-civils-neat-trick-to-quickly-cool-down-the-oven-hot-air-in-your-car-in-summer/


Åpne alle vinduer på passasjersiden - de andre vinduene skal være lukket

Åpne + lukke førerdøren på vidt gap 5 ganger på rad


Dette gjør at kald luft suges inn vinduene og varm dyttes ut gjennom førerdøren.

OhmPaPa

Vel - jeg syns det hjalp litt. Men setene var fortsatt varme.

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OhmPaPa

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 09. august 2019, klokken 14:41
Ventilerte seter hjelper da :)

A/C også. Men det hjelper også å få ut den glovarme lufta som er minst 80 grader inni bilen mens den utenfor "bare" er 32.

Så virker både luftige seter og A/C kjappere etterpå.

Måkemannen

Min metode: åpne alle vindu (evt kun førervindu og vindu bak på passasjersiden) på vidt gap, sett deg inn og kjør. Fartsvinden drar ut den varme "innelufta" på notime. Når man har fått ned temperaturen til utetemperatur, er det bare å lukke igjen og la AC seg av resten.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


Counterpointer

Det er en måte til

Åpne Tesla appen

Velg climate

Sett på LO

Vent noen minutter

PS fungerer også uten ventilerte seter (som jeg savner helt sykt fra min Soul EV)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA