Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Passert dato for gratis supercharging

Startet av tori-no, fredag 09. august 2019, klokken 10:39

« forrige - neste »

tori-no

Dato for gratis 6 måneders supercharging har passert for meg(i mitt tilfelle 5 måneder og en uke).
Datoen står fortsatt på teslakontoen(5. august) 4 dager etter.
Andre som opplever dette? Noen som har testet om man har gratis supercharging etter at denne datoen er passer.
Er det noen som har fått bekreftet at det er 9 måneder dersom man ikke hadde prøvekjørt Tesla før?

Jeg har vært i kontakt med Tesla på mail, men som de fleste vel vet så tar ting tid...

petgok

Hos meg har det stått 1 august, og står det fortsatt. Ikke testet supercharging etter denne datoen. Har heller ikke prøvekjørt Tesla tidligere, så skulle hatt 9 mnd (fikk bil 26 feb).
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Toalmar

Fikk bilen utlevert 15. mars i år og har ikke prøvekjørt Tesla model 3 så skal ha 9 med selv.
På Tesla kontoen sto det lenge gratis supercharging frem til 15. september. Så for en god tid siden så ble dette plutselig borte og det sto at jeg skulle betale for Superlading. Jag kontaktet Tesla og fikk beskjed om at det var riktig fordi referalen jeg bukte kun hadde 5 stk som kunne få gratis Superlading. Dit ble litt frem og tilbake med Tesla om dette og enden på visen ble at det fortsatt står jeg skal betale for bruk av Superlading. Er akkurat hjemme fra ferie i Danmark og Sverige og har brukt Superlading på hele turen, og det står fortsatt i bilen at jeg ikke har utført noen Superlading og jeg har heller ikke hatt noen trekk på kontoen eller sett noen faktura, så jeg vet ikke hva Tesla holder på med her.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

tori-no

Sitat fra: petgok på fredag 09. august 2019, klokken 11:26
Hos meg har det stått 1 august, og står det fortsatt. Ikke testet supercharging etter denne datoen. Har heller ikke prøvekjørt Tesla tidligere, så skulle hatt 9 mnd (fikk bil 26 feb).

Du som fikk bil før 1. mars. Har du fått en oppgradert pakke(FSD eller EAP alt etter hva du hadde bestilt) til halv pris?
De som hentet ut etter 1. mars fikk vel denne gratis.

petgok

Har ikke fått noe. Har ikke FSD eller EAP. Kun vanlig CC.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Torair

#5
Jeg hadde også gratis Supercharging frem til 5 august.
Var og superladet i Lyngdal nå, og ser at det nå er trukket km fra mine referral kilometer.
Så for min del så fikk jeg ikke 9 måneder gratis lading.

Hadde aldri sitter i noen Tesla før min postordre bil ble levert  :)

Handyman

Sitat fra: Toalmar på fredag 09. august 2019, klokken 13:31
Fikk bilen utlevert 15. mars i år og har ikke prøvekjørt Tesla model 3 så skal ha 9 med selv.
Det er ikke begrenset til prøvekjøring av TM3. Dersom det er registrert at man har prøvekjørt en bil hos Tesla en eller annen gang (TMS eller TMX), får man ikke 9 mnd, men bare 6 mnd. fri lading.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Toalmar

Sitat fra: Handyman på lørdag 10. august 2019, klokken 15:28
Sitat fra: Toalmar på fredag 09. august 2019, klokken 13:31
Fikk bilen utlevert 15. mars i år og har ikke prøvekjørt Tesla model 3 så skal ha 9 med selv.
Det er ikke begrenset til prøvekjøring av TM3. Dersom det er registrert at man har prøvekjørt en bil hos Tesla en eller annen gang (TMS eller TMX), får man ikke 9 mnd, men bare 6 mnd. fri lading.
Har aldri prøvekjørt Tesla
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Elmo

Sitat fra: tori-no på fredag 09. august 2019, klokken 10:39
Jeg har vært i kontakt med Tesla på mail, men som de fleste vel vet så tar ting tid...
Prøv Chat, da får du svar der og da
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

petgok

har nå prøvd supercharging, og blir nå belastet på kortet. så fikk kun 5 måneder og 2 dager med gratis supercharging - ikke de 6 (9 mnd) som de påstår.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

KjerPetil

Får alle 6mnd gratis superlading eller høyrer det fortida til? Såg ingenting om det når eg bestilte.

geear

Du fikk det hvis du brukte referral (henvisningskode fra eksisterende Tesla-eier).

KjerPetil

Sitat fra: gr på fredag 16. august 2019, klokken 22:26
Du fikk det hvis du brukte referral (henvisningskode fra eksisterende Tesla-eier).

Brukte det, då har dei forandra det til 1500km, ikkje 6 mnd.

TøddiVedder

Det er vel 1500km innen 6 mnd. Altså, de 1500km må brukes innen  6 mnd

gruffalo

Jeg spurte også Tesla om hvorfor jeg fikk 6 og ikke 9 måneder. Her er svaret:

"Du fyller kravene for 6 mnd, men ikke 9mnd med superchargeing. Dette gjelder kun  for de som har bestilt bilen mellom 24 /12 – 2019 og 03/02-2019"
E-tron 55 sportback 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA