Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klimaskeptikere i kommentarfeltene i nettaviser og Facebook

Startet av geear, torsdag 08. august 2019, klokken 12:21

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: DagfinnN på mandag 24. februar 2020, klokken 22:03
Slike folk kan være livsfarlig og kan være en en reel trussel mot demokrati. De ønsker seg ikke politikere, men heller "ein fuhrer"
I og for seg enig, men blir mer skremt av at Dagbladet beskriver gruppa som «en maktfaktor i miljødebatten».....

Burger

Det er nok politikere som vil tekkes en velgergruppe på 160k stemmer. Det var vel en avdanka politiker som ville dra landet rundt forrige valg med egenplukket forskere og diskutere om klimaet blir påvirket av menneskene eller ei.

Så det er en maktfaktor i form av stemmer og at de kan blokkere debatten om hva vi må gjøre ved å så tvil om forskningen. Heldigvis så virker samfundet og media mer imun mot slikt sprøyt siden man vet hva som foregår.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

emurof

Det er definitivt totalitære tendenser man ser i knyting til den gruppen. En forakt for kunnskap, og en kjærlighet for enkle løsninger og sterke "førere". Jeg tenker at PST nok bør holde et øye med den gruppen der, og særlig de som styrer den.

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. februar 2020, klokken 22:37
... men blir mer skremt av at Dagbladet beskriver gruppa som «en maktfaktor i miljødebatten».....

... og nettopp derfor er det så godt at vi har den "mot gruppen" som seiler opp som en ballanserende "maktfaktor". Nå er det vel kun ca 12k medlems-differanse i disse gruppene og "mot gruppen" ser fortsatt ut til å vokse raskest. Så om ikke lenge bør den ha passert originalgruppens medlemsmasse og dermed også som "maktfaktor".
Model S 85D

Wibla

Sitat fra: emurof på mandag 24. februar 2020, klokken 10:05
Sitat fra: Nei til klimasvindel på søndag 23. februar 2020, klokken 11:14
http://petitionproject.org/qualifications_of_signers.php

Jeg vil gjerne at du svarer direkte og konkret på akkurat dette:

Mener du at en person som ikke har kvalifikasjoner innenfor et fagområde bør brukes som kilde i spørsmål om det aktuelle faget? Som i denne saken - mener du at en ingeniør som for eksempel jobber med automatisering hører hjemme på en slik liste?

Som automasjonsingeniør kan jeg skrive under på at mitt navn ikke hører hjemme på en sånn liste  ;D

2018 Tesla Model S 75D

ok67

Sitat fra: Wibla på tirsdag 25. februar 2020, klokken 16:59
Sitat fra: emurof på mandag 24. februar 2020, klokken 10:05
Sitat fra: Nei til klimasvindel på søndag 23. februar 2020, klokken 11:14
http://petitionproject.org/qualifications_of_signers.php

Jeg vil gjerne at du svarer direkte og konkret på akkurat dette:

Mener du at en person som ikke har kvalifikasjoner innenfor et fagområde bør brukes som kilde i spørsmål om det aktuelle faget? Som i denne saken - mener du at en ingeniør som for eksempel jobber med automatisering hører hjemme på en slik liste?

Som automasjonsingeniør kan jeg skrive under på at mitt navn ikke hører hjemme på en sånn liste  ;D

Og som elkraftingeniør (og Siving) kan eg skrive under på det same  ;)
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

cra

Dataingeniører trenger heller ikke sette seg på lista. Men vi burde ha forutsetninger for å klare å google fram noen relevante kilder for faktasjekking i det minste.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Counterpointer

Med tretten års høyskole og universitetsutdannelse (juss, sosialfag, psykiatri mm) etter videregående har heller ikke jeg noe fornuftig faglig å bidra med på den lista. Men er altså godt kvalifisert til å stå der

Burger

Slår dere alle med ingen fullført høyere utdanning, men har jobbet i stillinger som dataingeniør i 20 år+.

Ifølge noen så burde jeg da vært overkvalifisert og jeg øver nå hardt på "Nå må dere holde kjeft og la oss voksne med livserfaring snakke". Eller, er jeg diskvalifisert pga jeg har pianohender? Dvs fingre som "aldri har gjort ett ærlig dagsverk"? Litt forvirret over hva som er kvalifikasjonskravene til LHSK og opprør mot forskning og fornuft :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

geear

Sitat fra: Nei til klimasvindel på lørdag 22. februar 2020, klokken 19:13
At oljebransjen vil tape på et såkalt grønt skifte forsvarer ikke bruk av svindelmetoder for å fremme "global oppvarming" og CO2-alarm. Tenker først og fremst på hockeystick-saken med Michael Mann.

Det lenge påståtte 97% konsensus for CO2=farlig er jo også svindel. Disse "tusenvis av forskerne som har konkludert" er jo rett og slett ikke der. Talltriksing. Det viser seg at det bare er en ørliten brøkdel igjen (hvem betaler dem?)

Hvorfor skal vi godta svindel for å fremme avgifter samt avgiftslette for elektiske kjøretøyer med digre batteribanker når det hele er lureri?

Og hvorfor ignoreres det hele tiden at Kina, India osv driter fullstendig i dette?

Må bare si tusen takk til Amundsen og Facebook-gruppa for å ta et oppgjør med "redd kloden" og Gretatullet mm.
Dette vedlegget gjelder omtrent hele "Folkeopprøret mot klimahysteri.".

geear

Hvis denne er ekte så er det nesten for godt til å være sant. Grunnleggeren av folkeopprøret som har vært ute med sin kildekritiske sans...  :o


hgs

Sitat fra: gr på torsdag 27. februar 2020, klokken 10:18
Hvis denne er ekte så er det nesten for godt til å være sant. Grunnleggeren av folkeopprøret som har vært ute med sin kildekritiske sans...  :o

Haha! Ser ikke ut som han ble så mye mer kildekritisk likevel da.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

kodalse

Sitat fra: gr på torsdag 27. februar 2020, klokken 10:18
Hvis denne er ekte så er det nesten for godt til å være sant. Grunnleggeren av folkeopprøret som har vært ute med sin kildekritiske sans...  :o

Stemmer nok den ja, fra april 2019:

https://www.tv2.no/a/10570757/
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

emurof


Burger

Og på seg selv kjenner man andre. Klimafornektere har jo beskyldt Greta Thunberg om å være kjøpt og betalt uten å kunne vise til kilder som tåler kildekritikk. Da må man jo ty til det man beskylder motstanderen for.

https://www.independent.co.uk/environment/anti-greta-thunberg-naomi-seibt-girl-climate-change-denial-heartland-institute-afd-a9355236.html

Støttet av The Heartland Institute, som i følge wikipedia

SitatIn the 1990s, the Heartland Institute worked with the tobacco company Philip Morris to attempt to discredit the health risks of secondhand smoke and to lobby against smoking bans.[3][4]:233–34[5] Since the 2000s, the Heartland Institute has been a leading promoter of climate change denial.[6][7] It rejects the scientific consensus on climate change,[8] and says that policies to fight it would be damaging to the economy.[9]

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Heartland_Institute

Virker som det er vant taktikk å prøve å stopp endring ved å så tvil om forskning. Derfor bør man ikke ha med klimafornektere i en offentlig debatt.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA