Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klimaskeptikere i kommentarfeltene i nettaviser og Facebook

Startet av geear, torsdag 08. august 2019, klokken 12:21

« forrige - neste »

Wibla

RT.com er et propagandaorgan for den russiske stat, ha det i mente når du leser artikler derfra.
2018 Tesla Model S 75D

Nei til klimasvindel

Sitat fra: Wibla på onsdag 11. september 2019, klokken 16:12
RT.com er et propagandaorgan for den russiske stat, ha det i mente når du leser artikler derfra.

Ikke ulikt alle lands tilsvarende medier?
Nå skriver de om Norske forhold og det later til at de treffer innertier (blink).
De skriver helt korrekt.

eivhelle

Sitat fra: Nei til klimasvindel på onsdag 11. september 2019, klokken 16:10
RT-artikkel fra et 3 dager tilbake.
Her legges ikke en finger i mellom. En spade kalles en spade og Elbil-svindelen beskrives som det den er.

"Norges ELbil-mirakel, en sirlig nasjonal svindel som subsidierer Teslaer til de rike".

Norway's electric car miracle is a smug national fraud built on subsidizing rich people with Teslas
https://www.rt.com/news/468342-norway-tesla-electric-cars-hypocrisy/

Kommentarfeltet viser også tydelig at det ikke er bare lettlurte der ute.
Så man skal altså finne sannheten hos folk som ikke aner hva de skriver om, som bare slavisk repeterer alle fordommer man har funnet på nettet av andre, som heller ikke vet hva de skriver om.

Dette er det beste beviset man kan finne på at du har null kildekritikk.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Rollep

Sitat fra: Nei til klimasvindel på onsdag 11. september 2019, klokken 16:10
Kommentarfeltet viser også tydelig at det ikke er bare lettlurte der ute.
Jeg syns kommentarfeltet minner mye om rakettforskerne på pepper gruppa ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Plan B

Sitat fra: Rollep på onsdag 11. september 2019, klokken 17:44
Sitat fra: N :)ei til klimasvindel på onsdag 11. september 2019, klokken 16:10
Kommentarfeltet viser også tydelig at det ikke er bare lettlurte der ute.
Jeg syns kommentarfeltet minner mye om rakettforskerne på pepper gruppa ;D
"Religion" er vanskelig å diskutere :)

jkirkebo

Sitat fra: Nei til klimasvindel på onsdag 11. september 2019, klokken 16:10
RT-artikkel fra et 3 dager tilbake.
Her legges ikke en finger i mellom. En spade kalles en spade og Elbil-svindelen beskrives som det den er.

"Norges ELbil-mirakel, en sirlig nasjonal svindel som subsidierer Teslaer til de rike".

Norway's electric car miracle is a smug national fraud built on subsidizing rich people with Teslas
https://www.rt.com/news/468342-norway-tesla-electric-cars-hypocrisy/

Kommentarfeltet viser også tydelig at det ikke er bare lettlurte der ute.

Mens DNV GL mener at resten av verden må gjøre som Norge og Kina mhp. elbiler:

https://www.aftenposten.no/norge/i/EW5W65/Verden-styrer-stodig-mot-2_5-graders-oppvarming--til-tross-for-elbil-revolusjonen
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gardin

Nei til klimasvindel har inspirert meg til å undersøke saken med kritiske øyne og stille spørsmål ved alle vedtatte sannheter. Mens jeg på denne måten undersøkte Nei til klimaendringers påstander om at menneskeskapte klimaendringer ikke eksisterer kom jeg over en enda mer kontroversiell avsløring: Nei til klimasvindel eksisterer ikke!

Nei til klimasvindel er en kunstig intelligens som er laget for å infiltrere diskusjonsforumer og generere mest mulig reaksjoner. Dette forklarer alle sider ved den snodige oppførselen: Hvorfor hun ikke har evner til kritisk tenking, hvorfor hun aldri svarer konkret på vanskelige spørsmål, hvorfor hun foretrekker å diskutere gjennom å poste sitater og linker, og hvorfor hun ikke har noen følelsesmessige reaksjoner på den harde medfarten hun har fått fra diverse motdebattanter. Dette er akkurat hvordan man ville forvente at en kunstig intelligens vil oppføre seg.

Denne forklaringsmodellen stemmer mye bedre med virkeligheten enn den etablerte hypotesen om at Nei til klimasvindel skulle være et menneske, så da må det være sant :o

Kristian O

Sitat fra: Gardin på onsdag 11. september 2019, klokken 19:41
Nei til klimasvindel har inspirert meg til å undersøke saken med kritiske øyne og stille spørsmål ved alle vedtatte sannheter. Mens jeg på denne måten undersøkte Nei til klimaendringers påstander om at menneskeskapte klimaendringer ikke eksisterer kom jeg over en enda mer kontroversiell avsløring: Nei til klimasvindel eksisterer ikke!

Nei til klimasvindel er en kunstig intelligens som er laget for å infiltrere diskusjonsforumer og generere mest mulig reaksjoner. Dette forklarer alle sider ved den snodige oppførselen: Hvorfor hun ikke har evner til kritisk tenking, hvorfor hun aldri svarer konkret på vanskelige spørsmål, hvorfor hun foretrekker å diskutere gjennom å poste sitater og linker, og hvorfor hun ikke har noen følelsesmessige reaksjoner på den harde medfarten hun har fått fra diverse motdebattanter. Dette er akkurat hvordan man ville forvente at en kunstig intelligens vil oppføre seg.

Denne forklaringsmodellen stemmer mye bedre med virkeligheten enn den etablerte hypotesen om at Nei til klimasvindel skulle være et menneske, så da må det være sant :o
Tankegangen til vedkommende harmonerer også godt med de mer tvilsomme avgjørelsene til teslas autopilot.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Nei til klimasvindel

#248
Sitat fra: Gardin på onsdag 11. september 2019, klokken 19:41
Nei til klimasvindel har inspirert meg til å undersøke saken med kritiske øyne og stille spørsmål ved alle vedtatte sannheter. Mens jeg på denne måten undersøkte Nei til klimaendringers påstander om at menneskeskapte klimaendringer ikke eksisterer kom jeg over en enda mer kontroversiell avsløring: Nei til klimasvindel eksisterer ikke!

Nei til klimasvindel er en kunstig intelligens som er laget for å infiltrere diskusjonsforumer og generere mest mulig reaksjoner. Dette forklarer alle sider ved den snodige oppførselen: Hvorfor hun ikke har evner til kritisk tenking, hvorfor hun aldri svarer konkret på vanskelige spørsmål, hvorfor hun foretrekker å diskutere gjennom å poste sitater og linker, og hvorfor hun ikke har noen følelsesmessige reaksjoner på den harde medfarten hun har fått fra diverse motdebattanter. Dette er akkurat hvordan man ville forvente at en kunstig intelligens vil oppføre seg.

Denne forklaringsmodellen stemmer mye bedre med virkeligheten enn den etablerte hypotesen om at Nei til klimasvindel skulle være et menneske, så da må det være sant :o

Morsomt innlegg jeg ikke kunne se komme...
Fint at du har fått inspirasjon til å "undersøke saken", men oppdaget du ikke at klimapåstandene i media faktisk har en stor motpol? I form av mennesker med kompetanse, som er helt uenig i at temperaturer og klimaet er noe som helst problem? Hvordan kan du unngå å se det?
Er de innprogrammerte medieløgnene fastbrent på netthinnen og hjernen at de ikke kan plukkes fra hverandre?

Forresten, brukernavnet mitt er Nei til klimasvindel, ikke Nei til klimaendringer. Jeg har aldri nektet for klimaendringer og kjenner ingen som gjør det. De kommer og går, men er ikke noe som helst problem.

PS! Kunstig intelligens - AI...?
At det finnes brukt som desinfo og manipulasjon på forum og kommentarfelt, helt klart, men ville de skrive som jeg gjør. At du ikke liker linker og sitater forteller faktisk en del om deg, enten du liker det eller ikke.

Burger

Nei til osv: Det har kommet gode påstander på at de forskerne dine er svada. Svaret ditt er at du ikke vil sjekke opp. Basert på det kan man anta at kildekritikken din ikke eksisterer, du kan ikke debatere og vil ikke ta imot informasjon du ikke er enig i. Dermed har du mistet retten til å bli tatt seriøst, særlig linkene du kommer med.

Gardin: epic!
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Thalgar

#250
Klimafornektarar er ein artig gjeng, og eit fantastisk studieobjekt for psykologien.

Alle som har observert det i praksis kan nok gjenkjenna følgande:

1. Ein totalt overveldande del av verda sine forskarar anar ikkje kva dei snakkar om. Men dei tre guruane eg fann på Youtube, dei må me høyra på! Og ikkje minst tenketankar betalt av fossillobbyen. Dette er sjølvsagt eit prinsipp ein følgjer konsekvent. Til dømes legg ein seg aldri inn på eit sjukehus, kor behandlinga er eit resultat av det same forkvakla vitskaplege systemet. Då betre å høyra på helseguruar på nett, eller tenketankar finansiert av tobakkslobbyen. Mykje tryggare. Eller ikkje.

2. Klimabekymringane er drivne fram av ein gjeng med politisk tvilsame forskarar og aktivistar. Det har dei enten gjort fordi dei vil tena pengar, eller fordi dei er vondskapsfulle sosialistar som vil kontrollera verda.Denne gjengen har på uforklarleg vis klart å vinna over sine motstandarar, primært fossillobbyen, ei gruppe med ufatteleg mykje større ressursar til å påverka enn eit par skarve miljøforkjemparar og akademikarar.  På utruleg vis har fått dei aller fleste toppolikarar til å i det minste i namnet anerkjenna åtvaringane deira. Og ikkje minst har dei klart å påverka store delar av befolkninga, til trass for at dei aller fleste av oss vil få eit fattigare liv dersom me tek dette innover oss.

Påstandar om ein storstilt "klimasvindel" er å sei adjø til alt som minner om sunn skepsis, og i staden omfamna sinnsvake konspirasjonsteoriar. Det inneber ein så massiv mistillit til ikkje berre forskarar og politikarar, men òg til folk flest. Ja, ein må begynna å lura på korleis ein handterer kvardagen når så mange rundt ein er vondskapsfulle eller dumme. Svaret er på det er enkelt: Ein brukar nemleg denne logikken kun når det gjeld klimaendringar, og ikkje elles. Ein legg seg inn på sjukehus og blir behandla av fagfolk som bruker vitskaplege resultat. Men når det blir snakk om å køyra mindre bil, då trer dei psykologiske forsvarsmekanismane til og arbeider for harde livet for å finna ein eller annan grunn til å med godt samvit fortsetta som før.
Model Y LR Quicksilver, 2023

hgs

Sitat fra: Thalgar på torsdag 12. september 2019, klokken 11:22
Klimafornektarar er ein artig gjeng, og eit fantastisk studieobjekt for psykologien.

Alle som har observert det i praksis kan nok gjenkjenna følgande:

1. Ein totalt overveldande del av verda sine forskarar anar ikkje kva dei snakkar om. Men dei tre guruane eg fann på Youtube, dei må me høyra på! Og ikkje minst tenketankar betalt av fossillobbyen. Dette er sjølvsagt eit prinsipp ein følgjer konsekvent. Til dømes legg ein seg aldri inn på eit sjukehus, kor behandlinga er eit resultat at det same forkvakla vitskaplege systemet. Då betre å høyra på helseguruar på nett, eller tenketankar finansiert av tobakkslobbyen. Mykje tryggare. Eller ikkje.

2. Klimabekymringane er drivne fram av ein gjeng med politisk tvilsame forskarar og aktivistar. Det har dei enten gjort fordi dei vil tena pengar, eller fordi dei er vondskapsfulle sosialistar som vil kontrollera verda.Denne gjengen har på uforklarleg vis klart å vinna over sine motstandarar, primært fossillobbyen, ei gruppe med ufatteleg mykje større ressursar til å påverka enn ein par skarve miljøforkjemparar og akademikarar.  På utruleg vis har fått dei aller fleste toppolikarar til å i det minste i namnet anerkjenna åtvaringane deira. Og ikkje minst har dei klart å påverka store delar av befolkninga, til trass for at dei aller fleste av oss vil få eit fattigare liv dersom me tek dette innover oss.

Påstandar om ein storstilt "klimasvindel" er å sei adjø til alt som minner om sunn skepsis, og i staden omfamna sinnsvake konspirasjonsteoriar. Det inneber ein så massiv mistillit til ikkje berre forskarar og politikarar, men òg til folk flest at ein begynner å lura på korleis ein handterer kvardagen. Svaret er på det er enkelt: Ein brukar nemleg denne logikken kun når det gjeld klimaendringar, og ikkje elles. Ein legg seg inn på sjukehus og blir behandla av fagfolk som bruker vitskaplege resultat. Men når det blir snakk om å køyra mindre bil, då trer dei psykologiske forsvarsmekanismane til og arbeider for harde livet for å finna ein eller annan grunn til å med godt samvit fortsetta som før.

Word!
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Nei til klimasvindel

Sitat fra: Burger på torsdag 12. september 2019, klokken 10:02
Nei til osv: Det har kommet gode påstander på at de forskerne dine er svada. Svaret ditt er at du ikke vil sjekke opp. Basert på det kan man anta at kildekritikken din ikke eksisterer, du kan ikke debatere og vil ikke ta imot informasjon du ikke er enig i. Dermed har du mistet retten til å bli tatt seriøst, særlig linkene du kommer med.

Gardin: epic!

Kan du vise meg hvilke gode påstander som er fremsatt om at de 31.000 forskerne er svada? Det må ha gått meg hus forbi at det er gode påstander.
(snakker om de 31.500 som ikke godtar at CO2 skaper noe klimaproblem, http://petitionproject.org)

Dampmaskin


lars667

Sitat fra: Nei til klimasvindel på torsdag 12. september 2019, klokken 13:35
Sitat fra: Burger på torsdag 12. september 2019, klokken 10:02
Nei til osv: Det har kommet gode påstander på at de forskerne dine er svada. Svaret ditt er at du ikke vil sjekke opp. Basert på det kan man anta at kildekritikken din ikke eksisterer, du kan ikke debatere og vil ikke ta imot informasjon du ikke er enig i. Dermed har du mistet retten til å bli tatt seriøst, særlig linkene du kommer med.

Gardin: epic!



Kan du vise meg hvilke gode påstander som er fremsatt om at de 31.000 forskerne er svada? Det må ha gått meg hus forbi at det er gode påstander.
(snakker om de 31.500 som ikke godtar at CO2 skaper noe klimaproblem, http://petitionproject.org)

"Scientist" definert av denne gjengen betyr ikke "forsker", men alle og enhver som har studert noe innenfor en del løst tilknyttede fagfelter. De definerer det selv på siden du viser til: " formal educational degrees at the level of Bachelor of Science or higher in appropriate scientific fields". Ser en lista på relevante felter, så ser en lett at én ekspert innenfor et av disse feltene ikke nødvendigvis har den minste peiling på klimaforskning. "Bachelor of science" er forøvrig ikke en høy grad.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA