Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klimaskeptikere i kommentarfeltene i nettaviser og Facebook

Startet av geear, torsdag 08. august 2019, klokken 12:21

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: fredag på tirsdag 19. november 2019, klokken 13:32
Lennart Bengtsson er 84 år gammel (født i 1935). Nuff said.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lennart_Bengtsson_(meteorolog)
Hva skulle alder ha å si?

John Goodenough (oppfinneren av RAM og Lithiumbatteriet) har nå i en alder av 97 år bidratt til solid state batteri basert på glass og salt!!

Greta Thunberg er også en viktig person i denne saken selv om hun kun er ungdom, og ikke engang myndig.

Jejl

https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2019/KMTE50000419/avspiller

Kul episode om konspirasjonsteorier på folkeopplysningen der store deler av programmet handler om klima og Tesla.

geear

Griner inni meg av å lese i kommentarfeltet på Facebook, rundt artikkelen til Dagbladet om Greta Thunberg sin togreise i Tyskland. Over 1000 kommentarer, og fryktelig mye av det er så totalt blottet for kunnskaper og modenhet, at det er til å bli dårlig av. Den siste tiden er det ikke sjelden jeg har tatt meg selv i å lure på hva slags verden jeg har satt barn til.

stefse

Sitat fra: gr på mandag 16. desember 2019, klokken 18:17
Griner inni meg av å lese i kommentarfeltet på Facebook, rundt artikkelen til Dagbladet om Greta Thunberg sin togreise i Tyskland. Over 1000 kommentarer, og fryktelig mye av det er så totalt blottet for kunnskaper og modenhet, at det er til å bli dårlig av. Den siste tiden er det ikke sjelden jeg har tatt meg selv i å lure på hva slags verden jeg har satt barn til.
Verden er den samme som før, bare at i dag kommer alt til syne i kommentarfeltet  :D
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Counterpointer

Det er ikke grenser for hva unge jenter/kvinner skal utsettes for av hets på nett. Både Greta og Lan Marie er fritt vilt. Det er begredelig og trist og kan føre til tap av troen på sine medmennesker.

Min løsning er å hvertfall ikke la folk jeg kjenner eller overhører få slippe unna med hets. Det blir fort stille når en sier tydelig ifra ansikt til ansikt. På nett er det mer oppoverbakke.

DagfinnN

Sitat fra: gr på mandag 16. desember 2019, klokken 18:17
Griner inni meg av å lese i kommentarfeltet på Facebook, rundt artikkelen til Dagbladet om Greta Thunberg sin togreise i Tyskland. Over 1000 kommentarer, og fryktelig mye av det er så totalt blottet for kunnskaper og modenhet, at det er til å bli dårlig av. Den siste tiden er det ikke sjelden jeg har tatt meg selv i å lure på hva slags verden jeg har satt barn til.
Trøsten for være at klimaskeptikerne kommer til å utrydde seg selv når klimakatastrofen slår til for fullt i en ikke så fjern framtiden.
Nedturen er at vi andre fornuftige blir utryddet i samme slengen. For en gangs skyld er jeg glad for at jeg er så gammel at jeg sannsynligvis er borte innen 30 år. Da håper jeg at klimaendringene ikke har slått til for fullt ennå.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Nå er det ikke bare jenter og damer som får gjennomgå, Jarle Andhøy la ut denne på FB i går, og blir omtrent hetset for det av sine mange tilhengere:

"Its time to react for the planet.
Gratulerer Gretha Thunberg med årets navn for viktig fokus på miljøet. Dypt skuffende at årets klimatoppmøte ikke evnet å løse de fundamentale utfordringene vår verden står overfor. Vi trenger flere som Greta med engasjement og industrielle og politiske gamechangers som kan sette riktig kurs. @wakeupandsmellthefish"

Heldigvis er det en mann som har vist før at han har baller!

Counterpointer

Stor forskjell på å «omtrent blir hetset» og den kontinuerlige hetsen Greta og Lan Marie blir utsatt for. Akkurat her er det desverre fremdeles en kjønnsforskjell.

geear

Joda, det finnes intet forsvar til de driver med. En gjeng med hjernevaska menn (stort sett) som hevder alle andre er hjernevaska, og fortsetter å henvise til den begredelige underskriftsaksjonen med 31 000 selvutnevnte "forskere", og kontinuerlige klimaendringer i alle tider.

Uansett har det vel heller kanskje ikke vært kjent at Jarle er på denne siden av leiren, og han blir nå beskyldt for mangel på intelligens blant annet..

Counterpointer

Når den gjengen der snakker om IQ så burde de tatt seg en titt i speilet.

gak

Sitat fra: gr på mandag 16. desember 2019, klokken 20:44
Nå er det ikke bare jenter og damer som får gjennomgå, Jarle Andhøy la ut denne på FB i går, og blir omtrent hetset for det av sine mange tilhengere:

"Its time to react for the planet.
Gratulerer Gretha Thunberg med årets navn for viktig fokus på miljøet. Dypt skuffende at årets klimatoppmøte ikke evnet å løse de fundamentale utfordringene vår verden står overfor. Vi trenger flere som Greta med engasjement og industrielle og politiske gamechangers som kan sette riktig kurs. @wakeupandsmellthefish"

Heldigvis er det en mann som har vist før at han har baller!
Reagerer på omtrent.. Ble han hetset eller ikke? Jeg er ikke sikker på om vi trenger flere som greta. Hun krisemaksimerer og er polariserende.
Polo 2.5

gak

Sitat fra: knut.aulie på mandag 16. desember 2019, klokken 21:43
Når den gjengen der snakker om IQ så burde de tatt seg en titt i speilet.
IQ er vel målbart? Tror ikke du trenger å se i speilet for å måle iq:)
Polo 2.5

hgs

Sitat fra: gak på mandag 16. desember 2019, klokken 22:07
Reagerer på omtrent.. Ble han hetset eller ikke? Jeg er ikke sikker på om vi trenger flere som greta. Hun krisemaksimerer og er polariserende.

Det er jo det ho ikke gjør. Ho formidler bare det forskerens sier må til og forventer at politikerne tar de nødvendige grepene. Vanskelig å ta henne på fakta.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

gak

Sitat fra: hgs på tirsdag 17. desember 2019, klokken 00:44
Sitat fra: gak på mandag 16. desember 2019, klokken 22:07
Reagerer på omtrent.. Ble han hetset eller ikke? Jeg er ikke sikker på om vi trenger flere som greta. Hun krisemaksimerer og er polariserende.

Det er jo det ho ikke gjør. Ho formidler bare det forskerens sier må til og forventer at politikerne tar de nødvendige grepene. Vanskelig å ta henne på fakta.
Det er vel ikke fakta at den oppvoksende slekt går under? Frarøvet barndommen? Så ille kan det ikke være:) Og dessuten gjør vi jo hva vi kan for å begrense utslippene så det er bare å slappe av:)
Polo 2.5

Counterpointer

Sitat fra: gak på mandag 16. desember 2019, klokken 22:10
Sitat fra: knut.aulie på mandag 16. desember 2019, klokken 21:43
Når den gjengen der snakker om IQ så burde de tatt seg en titt i speilet.
IQ er vel målbart? Tror ikke du trenger å se i speilet for å måle iq:)
IQ er målbart, men her var det ikke snakk om metoden, men hvor de retter fokuset. Det er de selv som sliter med forståelsen av hvor problemet ligger. Tar de en titt i speilet ville de sett det største problemet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA